1. Grootzakelijk
  2. Power-as-a-Service
  3. Laadinfrastructuur bussen
  • Power-as-a-Service als oplossing voor de laadinfrastructuur van uw bussen

  • De oplossing voor uw laadinfrastructuur

    Vanaf 2025 moeten alle nieuwe bussen rijden op 100% hernieuwbare energie of brandstof. En vanaf 2030 moeten alle bussen volledig uitstootvrij zijn. In de praktijk betekent dit dat de komende jaren steeds meer bussen elektrisch aangedreven gaan worden. En dit heeft grote impact op het elektriciteitsnet. Met Power-as-a-Service bieden wij beheerders van wagenparken de oplossing voor hun totale laad­infrastructuur. Wij vertellen u hier graag meer over.

De voordelen van Power-as-a-Service

Met Power-as-a-Service helpen wij u bij het ontwikkelen van de elektrische laadinfrastructuur voor uw bussen (en uw overige wagenpark). Wij kunnen u de gehele laadinfrastructuur uit handen nemen. Van advies, ontwerp en financiering tot aan de bouw en het onderhoud.

  • Volledige ontzorging

    Het ontwikkelen van de elektrische laadinfrastructuur is vrij complex. Wij regelen alles voor u. Van het ontwerp, de bouw van de hoog- en laagspannings­netwerken tot aan de levering en integratie met batterijopslag.

  • 20 jaar ervaring

    We leveren al meer dan 20 jaar Power-as-a-Service oplossingen. Met onze jarenlange ervaring in het ontwerpen, bouwen, bezitten en exploiteren van elektrische installaties is uw bedrijf in veilige handen.

  • ISO gecertificeerd

    Wij zijn ISO 14001-, 9001- en 45001-gecertificeerd en beschikken over alle vereiste competenties om veilig en duurzaam te werken.

Maak uw elektrische wagenpark toekomstbestendig

Er is steeds meer vraag naar een tijdloze, snelle, betrouwbare en krachtige laadinfrastructuur. Dé oplossing hiervoor is om de laadinfrastructuur van uw elektrische wagenpark toekomst­bestendig te maken met onze Power-as-a-Service. Lees onze whitepaper en leer wat er komt kijken bij een optimaal functionerende laadinfrastructuur.

Download onze whitepaper

Belangrijke afwegingen

Het opladen van elektrische bussen brengt verschillende belangrijke afwegingen met zich mee. Wij helpen u graag bij het maken van de juiste beslissingen.

  1. Kosten:

    • Elektrische bussen kunnen twee keer zoveel kosten als conventionele bussen
    • Elektrificatie vereist extra steun van lokale overheden en subsidies
    • Laadinfrastructuur wordt als duur beschouwd
    • Routecontracten zijn meestal 5-7 jaar, wat niet lang genoeg is om activa van 20 - 40 jaar te financieren
  2. Technologieën

    • AC- of DC-opladen
    • Sommige elektrische busontwerpen vereisen aanzienlijk meer vermogen dan andere
    • Format War - Opportunity opladen of opladen bij busgarage?
    • Busdepot geleverd op laagspanning of hoogspanning?
  3. Operaties

    • Nachtbussen hebben weinig tijd om op te laden en vereisen mogelijk extra bussen of opladen met een hoger vermogen
    • Elektrische bussen vereisen 22KW, 44KW of 100KW opladen en het kan moeilijk zijn om meerdere opties te beheren in garages met beperkte ruimte
    • De lay-out van de busgarage is beperkt en niet ontworpen voor laadinfrastructuur
    • Busexploitanten en fabrikanten hebben weinig kennis van elektriciteitsinfrastructuur en het leveren van grote infrastructuurprojecten
    • Busgarages hebben vaak een minimale elektriciteitsaansluiting, meestal een voeding van 200 - 300 Ampère

Voor grootverbruikers van energie

Vattenfall biedt al meer dan 20 jaar Power-as-a-Service oplossingen aan. Door onze jarenlange ervaring met projectmanagement, de constructie en het eigendom en beheer van elektrische installaties is uw bedrijf in veilige handen.

Wij zijn ISO 14001-gecertificeerd en beschikken over alle vereiste competenties om veilig en duurzaam te kunnen werken. Nieuwsgierig geworden?

Andere Power-as-a-Service toepassingen