Eerdere verbeteringen
Persoonlijke berichten makkelijker te vinden
Klanten moesten soms even zoeken naar hun jaarafrekening, energierapport of contract- bevestiging. Dat hebben we opgelost. In Mijn Correspondentie kan je nu kiezen welk type bericht je wilt zien. Zo heb je bijvoorbeeld in één keer alle afrekeningen van de afgelopen jaren op een rij.
Bekijk je persoonlijke berichten
E-mail meterstanden doorgeven gelukt
Heb je geen slimme meter, dan geef je zelf je meterstanden door. Vaak kregen we daarna de vraag of ze goed zijn doorgekomen. Met een persoonlijk account ontvang je daarom vanaf april 2024 een e-mail na het doorgeven van de meterstanden voor de jaarafrekening.
Meer over meterstanden
Aanbod dynamische energiecontracten
Klanten die hun energieverbruik kunnen sturen, willen graag een dynamisch energiecontract bij ons. We hebben hard gewerkt om dit te maken. Vanaf maart 2024 kun je FlexPrijsStroom en FlexPrijsGas afsluiten.
Bekijk het aanbod
Gebruikers toevoegen voor het mkb
Klanten in het mkb hebben vaak meerdere collega’s die over de energiezaken gaan. Ze willen graag meer dan één inlog voor Mijn Vattenfall hebben. Daarom kunnen ze vanaf februari 2024 eenvoudig gebruikers toevoegen.
Zo werkt gebruikers
Meterstandenoverzicht per soort energie
In je meterstandenoverzicht in Mijn Vattenfall vind je alle energie die je bij ons afneemt. 'Is het mogelijk om hier een filter in te maken', vroegen klanten. Dat kan, en we hebben dit in februari gemaakt. Hierdoor kies je zelf waar je het overzicht van ziet.
Bekijk je meterstandenoverzicht
Persoonlijke video jaarafrekening
Klanten geven aan dat ze de jaarafrekening best ingewikkeld vinden. Daarom hebben we de persoonlijke video hierover in januari 2024 verbeterd. Je ziet snel of je moet bijbetalen of geld terugkrijgt, en hoeveel energie je het afgelopen jaar hebt verbruikt.
Dit is er verbeterd
Inloggen Mijn Vattenfall verbeterd
Klanten konden niet in Mijn Vattenfall inloggen als ze onze authenticatielink op een ander apparaat openden. Zo konden we namelijk niet bevestigen of ze het wel echt waren. Dit hebben we opgelost, zodat inloggen nu een stuk beter gaat.
Meer over Mijn Vattenfall
Energie-app verbeterd voor tablets
De Energie-app helpt je met je energiezaken. Alleen kon die op tablets nog wel wat beter, vertelden klanten. Daarom hebben we in september een nieuwe versie van de app gelanceerd. Zodat deze weer perfect werkt op tablets.
Meer over de Energie-app
Kopie zakelijke termijnfactuur in Mijn Vattenfall
Zakelijke klanten lieten weten af en toe een kopie van hun termijnfactuur nodig te hebben. Vroeger moesten ze daarvoor bellen. Vanaf april 2023 staat er ook altijd een kopie in Mijn Vattenfall klaar onder ‘details’.
Naar je facturen
Termijnbedragadvies nieuwe klanten
Nieuwe klanten konden na zes maanden een termijnbedragadvies aanvragen. Door de huidige energieprijzen willen zij eerder weten of hun termijnbedrag past bij hun verbruik. Daarom kan dit vanaf maart 2023 al na drie maanden nadat je klant bent geworden.
Meer over termijnbedragadvies
Online een overlijden doorgeven
Klanten kunnen telefonisch een overlijden doorgeven, maar willen dit soms ook online doen. Daarom kan dit vanaf januari 2023 met eenvoudige formulieren op onze website. Natuurlijk is persoonlijk contact via de telefoon ook nog steeds mogelijk.
Naar de nabestaandenpagina
Het belangrijkste nieuws voor jou
Er zijn veel ontwikkelingen in de energiewereld, zoals hoge tarieven en verschillende overheidsmaatregelen. Daarom hebben we sinds december 2022 een nieuwssectie gemaakt. Hier vind je het belangrijkste nieuws en wat het voor jou betekent.
Bekijk het laatste nieuws
Nauwkeurige weergave dagelijks verbruik
In de Energie-app en Mijn Vattenfall werd je energieverbruik afgerond. Klanten vroegen of we dit konden aanpassen. Dit hebben we in november 2022 gedaan: nu vind je je verbruik tot 3 decimalen achter de komma.
Altijd inzicht in je verbruik
Ingangsdatum termijnbedrag
Als je het termijnbedrag verandert in de app, zag je niet per wanneer dat in gaat. Dat was verwarrend, lazen we in de feedback. Daarom hebben we het aangepast: de ingangsdatum van het nieuwe termijnbedrag staat er voortaan bij.
Termijnbedrag aanpassen
Welkomstbonus trouwe klanten bij aanmelding Exclusief
Met Exclusief spaar je maandelijks punten en kan je meedoen aan leuke winacties. Klanten melden zich hier soms pas later voor aan. Om hen tegemoet te komen, geven we ze sinds juni 2022 een welkomstbonus ter waarde van een jaar lang gratis punten.
Meer over Exclusief
Video's over energie en prijzen
In de onrustige energiemarkt krijgen we veel vragen over energie en de prijzen. Daarom hebben we een serie video’s gemaakt met uitleg over bijvoorbeeld de energieprijzen en vaste en variabele tarieven.
Bekijk de video's
Meterstanden intoetsen in de app
Wanneer je je meterstanden wilde invoeren in de app, moest je de juiste cijfers via scrollwieltjes selecteren. Klanten gaven aan dat ze het liever intoetsen. Daarom hebben we dit in april 2022 aangepast in onze app.
Meer over onze Energie-app
Warmtepomp toegevoegd aan energierapport
In het energierapport zie je je stroom-, gas- of warmtegebruik. Ook vind je wat vergelijkbare huishoudens verbruiken. Bij klanten met een warmtepomp klopte deze vergelijking niet. Daarom kun je vanaf april 2022 in Mijn Vattenfall aangeven of je een warmtepomp hebt. Dit zie je dan terug op het energierapport.
Zo lees je het energierapport
Adres in mail bij jaarafrekening
Elk jaar ontvang je van ons een e-mail met je jaarafrekening. Klanten met meerdere (zakelijke) aansluitingen lieten weten dat zij in deze mail graag het leveringsadres zien. Daarom vermelden we dit sinds maart 2022. Zo zie je direct waar je voor betaalt.
Je jaarafrekening uitgelegd
Berichtje bij storing slimme meter
We vinden het belangrijk om klanten pro-actief op de hoogte te houden. Zo sturen we onze klanten sinds kort een mailtje als wij geen slimme meterstanden binnenkrijgen. Ook al ligt deze verantwoordelijkheid bij de netbeheerder. Een aantal van onze services, zoals het energierapport of het verbruiksoverzicht in de App, deed het dan namelijk ook niet. Ook gebruik maken van deze services? Zet ze aan in Mijn Vattenfall.
Slimme services aanzetten
Verhuizen via Mijn Vattenfall
Klanten gaven aan dat ze hun verhuizing graag online willen doorgeven. En dat ze zelf direct een aanbod voor een contract wilden kiezen en afsluiten, inclusief inzicht in het nieuwe termijnbedrag. Op basis daarvan hebben we de afgelopen tijd gewerkt aan een nieuwe verhuismodule in Mijn Vattenfall.
Neem een kijkje
Inzicht in kosten bij verbruik
In de klantfeedback zagen we dat klanten graag ook inzicht in hun kosten wilden bij het verbruik. Daar is de afgelopen tijd hard aan gewerkt en is gerealiseerd in Mijn Vattenfall. Vergelijk deze met dezelfde maand vorig jaar. En bekijk wat de oorzaken van het verschil in kosten zijn.
Wat waren jouw kosten?
Kosteloze betalingsregeling
Een welgemeende klacht van een klant heeft ervoor gezorgd dat wij sinds november 2021 geen kosten meer in rekening brengen voor een betalingsregeling. We werden geraakt door haar betoog, en beseften dat we juist de klanten die onze hulp het hardst nodig hebben niet in de kou willen laten staan. Daarom bieden wij de betalingsregeling voor onze jaar- of eindafrekening voortaan kosteloos aan.
Meer over de betalingsregeling