Contract opzeggen of wijzigen na een overlijden

Het overlijden van een dierbare is een ingrijpende gebeurtenis. Als nabestaande moet je dan veel regelen. In deze moeilijke periode staan we voor je klaar om je te helpen. We begrijpen dat je al genoeg aan je hoofd hebt.

Melden van een overlijden

Je meldt een overlijden telefonisch op 0900-0808 (iedere werkdag tussen 08.00-15.00 uur). Vraag naar de Servicedesk Nabestaanden. Zij helpen je graag verder.

Kies ervoor om een overlijden te melden in deze gevallen:

  • Als je nog niet weet wat op welke datum je het contract wilt opzeggen.
  • Als je als familielid het contract tijdelijk beheert.

Misschien is het ook goed om het termijnbedrag aan te passen na een overlijden. Bijvoorbeeld als het huis tijdelijk leeg zal staan.

Meer over termijnbedrag aanpassen

Opzeggen na een overlijden

Wil je het contract opzeggen van een overledene, neem dan contact met ons op. Bel ons op 0900-0808 (iedere werkdag van 08.00-15.00 uur) en vraag naar de Servicedesk Nabestaanden. Zij helpen je met het opzeggen van het contract.

Als je het contract opzegt, ontvang je een eindafrekening. Dan hebben we de meterstanden van het huis nodig. Daarmee berekenen we hoeveel energie er is verbruikt. Is er een slimme meter, dan hoef je geen meterstanden door te geven.

Meterstanden doorgeven

Naamswijziging contract na een overlijden

Na een overlijden kan je het contract ook laten doorlopen onder een andere naam. Bijvoorbeeld als je als partner of ander familielid in het huis blijft wonen.

Neem ook in deze situatie contact met ons op via 0900-0808 (iedere werkdag van 08.00-15.00 uur). Vraag naar de Servicedesk Nabestaanden. Zij helpen je met de naamswijziging van het contract.

Dit vragen mensen over overlijden

Hoe kan ik een contract opzeggen na overlijden?

Om het contract van een overledene op te zeggen, neem je contact met ons op. Bel ons op 0900-0808 (iedere werkdag van 08.00-15.00 uur) en vraag naar de Servicedesk Nabestaanden. Zij helpen je met het opzeggen van het contract.

Kan ik na een overlijden de naam wijzigingen van het contract?

Na een overlijden kan het contract doorlopen onder een andere naam. Bijvoorbeeld als je als partner of ander familielid in het huis blijft wonen.

Neem contact met ons op via 0900-0808 (iedere werkdag van 08.00-15.00 uur). Vraag naar de Servicedesk Nabestaanden. Zij helpen je met de naamswijziging van het contract.

Hoe kan ik een overlijden melden?

Je meldt een overlijden telefonisch via 0900-0808 (iedere werkdag tussen 08.00-15.00 uur). Vraag naar de Servicedesk Nabestaanden. Zij helpen je graag verder.

Hoe kan ik overlijden van mijn partner, vader, moeder of ander familielid melden?

Het overlijden van een dierbare is een ingrijpende gebeurtenis. Je moet dan veel regelen. Je kunt 3 dingen doen bij ons:

  • Melden van een overlijden
  • Opzeggen na een overlijden
  • De naam van het contract wijzigen

Neem contact met ons op via 0900-0808. Dit kan iedere werkdag van 08.00-15.00. Vraag naar de Servicedesk Nabestaanden. Zij helpen je graag verder.

Contract opzeggen of wijzigen na een overlijden