Gebruikers: iedere collega een eigen inlog

Eén inlog voor de hele zaak? Dat is niet handig. Daarom kun je als mkb’er in Mijn Vattenfall gebruikers toevoegen.

Pluspunten gebruikers

Meer voordeel

De juiste collega’s krijgen toegang tot de juiste services en voordelen in Mijn Vattenfall

Beter overzicht

Je weet als ondernemer precies wie toegang heeft en wie niet

Gemakkelijk

Het toevoegen en verwijderen van collega’s is zo gedaan

Zo werkt ‘Gebruikers’

De functionaliteit ‘Gebruikers’ is alleen beschikbaar voor onze klanten in het mkb. Alleen de hoofdgebruiker van het Mijn Vattenfall account kan gebruikers toevoegen. En ook weer verwijderen. Dit werkt heel eenvoudig. 

Een gebruiker toevoegen:

  1. Log in op Mijn Vattenfall via deze link.
  2. Klik op ‘Voeg gebruiker toe’.
  3. Vul de naam, het e-mailadres en de functie van je collega in. Zet een vinkje voor akkoord en klik op de button.
  4. Je collega ontvangt direct een e-mail met een link om het account aan te maken.

Een gebruiker verwijderen:

  1. Log in op Mijn Vattenfall via deze link.
  2. Zoek de gebruiker op die je wilt verwijderen.
  3. Klik achter de naam van deze gebruiker op het prullenbakje en bevestig.

Gebruikers toevoegen en verwijderen kan online in Mijn Vattenfall. Dit kan niet in de app. 

Een vraag? We helpen graag!

Hoe lang is de link in de e-mail van de gebruiker geldig?

De gebruiker ontvangt een e-mail met een link om een eigen account aan te maken. Na 30 dagen is de link niet meer geldig. Nodig de gebruiker dan opnieuw uit. Hiervoor moet je als hoofdgebruiker de gebruiker wel eerst uit de lijst ‘Beheer Gebruikers’ verwijderen.

Is de link nog geen 30 dagen oud, maar werkt deze toch niet? Dan kan het zijn dat er al een wachtwoord is aangemaakt. Let op: in webmail worden pop-ups soms geblokkeerd waardoor de link ook niet werkt.

Waarom lukt het niet om een gebruiker toe te voegen?

Een e-mailadres kan maar één keer gebruikt worden voor een account in Mijn Vattenfall. Krijg je als hoofdgebruiker de melding dat het e-mailadres al bestaat? Dan is een gebruiker met dat e-mailadres dus al uitgenodigd. 

Let op: de gebruiker kan ook al door een andere hoofdgebruiker zijn uitgenodigd.

De gebruiker heeft geen e-mail ontvangen. Wat nu?
  1. Laat de gebruiker de spambox checken.
  2. Check als hoofdgebruiker in Mijn Vattenfall of het e-mailadres goed is ingevuld.
  3. Voeg als hoofdgebruiker de gebruiker opnieuw toe (NB: je krijgt een melding als het e-mailadres al is toegevoegd).

Overal en altijd inzicht in je verbruik en kosten

Als ondernemer wil je grip op je energieverbruik hebben. Zo weet je wat je kan verwachten. Dus zorgen we ervoor dat je altijd inzicht hebt in je verbruik en je kosten. We laten je een vergelijking maken met je verbruik van vorige jaren of zelfs met andere ondernemers. Zo weet je precies wanneer je moet bijsturen, of dat je juist goed zit. 

Lees meer over altijd inzicht

Meer over Mijn Vattenfall