1. Grootzakelijk
  2. Klantenservice
  3. Aansluitingen en contracten
Aansluitingen en contracten

Alles over grootverbruik aansluitingen en contracten

Een nieuwe aansluiting voor uw energie aanvragen of een aansluiting toevoegen aan uw huidige energiecontract, hoe werkt dat eigenlijk? We hebben geluisterd naar de vragen die onze klanten regelmatig stellen en alles over grootverbruik­aansluitingen en contracten voor u op een rij gezet.

Een nieuwe aansluiting voor uw energie aanvragen?

Als u een nieuwe grootverbruikaansluiting nodig heeft, dient u daarvoor een aanvraag in bij uw netbeheerder. Zodra u een EAN-code van uw netbeheerder ontvangt, neemt u contact met ons op via 020 892 00 75. Terwijl de netbeheerder uw aansluiting technisch in orde maakt, zorgen wij alvast dat we zo snel mogelijk starten met de levering van uw energie.

Wat is een EAN-code?

Elke aansluiting voor elektriciteit of gas heeft een unieke, 18-cijferige EAN-code. EAN staat voor European Article Number. Alle energieleveranciers, netbeheerders en transporteurs gebruiken deze codes om verbruiksgegevens uit te wisselen.

Grootverbruik aansluiting elektra aanvragen voor uw bouwproject

Om te kunnen starten met uw bouwprojecten, heeft u op uw bouwplaats vaak tijdelijk een grootverbruik aansluiting elektra nodig. We zorgen dat uw aanvraag snel en soepel verloopt.

Vraag een bouwaansluiting aan

Met spoed een grootverbruik aansluiting nodig?

Met spoed een grootverbruik aansluiting nodig?

We begrijpen dat het in bepaalde gevallen nodig is om met spoed een aansluiting aan te vragen. Bijvoorbeeld als uw zakelijke energie afgesloten wordt, als u verhuist naar een nieuw bedrijfspand of als u uw elektriciteitsaansluiting wilt verzwaren. Daar helpen we u graag bij.

Vraag een spoedaansluiting aan

Goed om te weten over aansluitingen

Een aansluiting toevoegen aan uw grootverbruik energiecontract?

Als u een klein- of grootverbruikaansluiting aan uw energiecontract wilt toevoegen, bel dan graag even met onze klantenservice via 088 363 79 00. Dan kijken we samen met u of het mogelijk is om de aansluiting aan uw bestaande contract toe te voegen of dat het nodig is om daar een nieuw energiecontract voor af te sluiten.

Een aansluiting toevoegen aan uw kleinverbruik energiecontract?

Als u een grootverbruikaansluiting wilt toevoegen aan uw kleinverbruik energiecontract, dan is het nodig dat we uw contract omzetten in een grootverbruik energiecontract. Maar natuurlijk niet zonder dat we u helpen bij het kiezen van een contract dat past bij uw bedrijf. Vraag daarom een offerte aan. Zo kunnen we een aanbod doen dat past bij uw wensen.

Een grootverbruikersaansluiting aanmelden als u nog geen klant bij ons bent?

Bent u nog geen grootzakelijke klant bij ons en wilt u uw grootverbruikersaansluiting bij ons aanmelden? Dat kan. Samen met u kijken we graag welk energiecontract het best bij uw bedrijf past. Kijk hoe gemakkelijk u kunt overstappen naar Vattenfall.

Hoe weet u of u een grootverbruikaansluiting heeft?

U heeft een grootverbruikaansluiting als u voor deze aansluiting naast energierekeningen ook maandelijks aparte facturen van uw netbeheerder ontvangt voor de kosten van het netbeheer. Ook heeft uw elektriciteitsaansluiting een capaciteit van meer dan 3 x 80 ampère en/of uw gasaansluiting een capaciteit van meer dan 40 kubieke meter per uur (40 m3/h).

Een aansluiting afmelden?

Wilt u een elektriciteits- of gasaansluiting afmelden? Neem dan graag even contact op met onze klantenservice via 088 363 79 00. We maken het snel voor u in orde.

We benaderen u graag met de juiste gegevens

We benaderen u graag met de juiste gegevens

Heeft u een nieuwe meter voor de elektriciteits- of gasaansluiting van uw bedrijf of is er een verandering in uw bedrijfssituatie?

Geef uw wijzigingen door

Goed om te weten over contracten

Uw energiecontract verlengen?

Als uw energiecontract bijna afloopt, dan adviseren we u om opnieuw een offerte aan te vragen. Zo kunnen wij een aanbod doen dat helemaal past bij de wensen die u op dit moment heeft.

Uw energiecontract beƫindigen?

We zouden het jammer vinden als u uw contract beëindigt. U kunt altijd met ons mailen of bellen voor een advies. Wij helpen u graag bij al uw vragen over het opzeggen van uw energiecontract.

Uw bedrijf sluiten tijdens de contractperiode van het energiecontract?

Wanneer u uw bedrijf onverhoopt moet sluiten tijdens de contractperiode, dan ontbinden we de overeenkomst die u met ons heeft afgesloten. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice via 088 363 79 00.

Een nieuw energiecontract afsluiten?

Als u een grootverbruikaansluiting voor elektra en/of gas heeft, dan verbruikt uw bedrijf veel energie. Daarom is het extra belangrijk dat u even de tijd neemt om te bedenken wat uw wensen zijn, voordat u een nieuw energiecontract gaat afsluiten. We helpen u daar graag bij.

Met onze keuzehulp stelt u zelf het ideale energiecontract voor uw bedrijf samen en ziet u direct onze tarieven. U kunt natuurlijk ook vrijblijvend een offerte aanvragen. Dan bellen wij u en doen u een aanbod op basis van uw wensen.

Sluit bij leegstand een tijdelijk energiecontract af

Leegstand van uw panden? Sluit een tijdelijk contract af

Als u vastgoed verhuurt, dan heeft u op zijn tijd te maken met leegstand van uw panden. U wilt dan graag dat de energielevering blijft doorlopen tegen zo laag mogelijke kosten. Dat begrijpen wij en daarom sluit u bij ons een tijdelijk en flexibel leegstandscontract voor uw energie af.

Sluit een tijdelijk contract af

Bekijk ook onze andere services