1. Home
  2. Service
  3. Contract
  4. Contract verlengen

Je contract loopt binnenkort af

We weten dat zekerheid en een goede prijs belangrijk zijn bij je energiekeuze. Daarom zorgen we opnieuw voor een mooi aanbod, met een prijs die niet kan stijgen. Onze tip: ga voor groene stroom.

Tip 1: Kies voor groene stroom

Fossielvrij leven mogelijk maken binnen één generatie, dat is onze missie. Om genoeg stroom te leveren voor al onze klanten bieden we nu nog groene en standaard stroom aan. Binnen één generatie zal dat alleen nog groene stroom zijn. 

Kies de looptijd die bij je past
Je kunt kiezen hoe lang je je prijs vastzet. Wil je even geen omkijken naar je contract, dan past een contract tot 3 jaar het beste bij je. Wil je je prijs korter vastzetten dan is een contract tot 1 jaar een goede keus.

Contract verlengen

Tip 2: Blijven Loont, onze beloning voor klanten die blijven

Blijven Loont is een oplopende korting op je variabele leveringskosten van stroom. Je start met 10% korting en daarna loopt je korting elk jaar op met 5%. Tot een blijvend voordeel van 25%, zolang je klant blijft.

In de video zie je hoe Blijven Loont werkt. 

Video: Zo werkt je Blijven Loont-korting

Tip 3: Lees de veelgestelde vragen over Vattenfall contract verlengen

Wat is het verschil tussen een vaste prijs en een variabele prijs?

Kies je voor een vaste prijs? Dan blijven de tarieven die je aan ons betaalt gelijk tijdens de afgesproken looptijd. Zo weet je precies waar je aan toe bent. En wanneer de energieprijzen in de markt stijgen, profiteer je van je vaste prijs. Wel kunnen de netbeheerders of overheid hun tarieven tijdens jouw looptijd aanpassen. Hier hebben wij geen invloed op.

Kies je voor een variabele prijs? Dan wijzigen de tarieven die je aan ons betaalt twee keer per jaar. Afhankelijk van de marktprijzen van stroom en gas op dat moment. Deze prijzen kunnen dus stijgen. Maar wanneer de prijzen dalen, profiteer je daar van.

Jouw energietarief bestaat uit drie delen. Je betaalt een deel aan:

  • Ons, je energieleverancier
  • Je netbeheerder
  • De Rijksoverheid

De kosten voor de netbeheerders of Rijksoverheid berekenen wij door en dragen vervolgens voor jou af.

Wanneer je kiest voor een vaste of variabele prijs, dan bedoelen we daarmee het deel dat je aan ons betaalt.

Wat gebeurt er als ik mijn contract niet verleng?

Wanneer je geen nieuw contract met ons afsluit, verlengen we automatisch naar een contract voor onbepaalde tijd. Je kunt dat opzeggen wanneer je wilt, maar je zit in ieder geval geen moment zonder stroom of gas. Je betaalt dan voor het variabele tarief van dat moment. Een variabel tarief beweegt mee met de marktprijzen voor energie. De prijs kan dus hoger of lager worden. Meestal passen we onze prijzen twee keer per jaar aan. In januari en juli. Je krijgt hier vooraf bericht van.

Tot wanneer is mijn persoonlijk aanbod geldig?

De tarieven van dit aanbod zijn geldig tot de 22e van de maand. Daarna kunnen de tarieven veranderen. 

Tip 4: Bekijk je aanbod in de Vattenfall app

Naast Mijn Vattenfall hebben we ook onze Vattenfall Energie-app. Ook hier regel je zelf je energiezaken, krijg je advies over je termijnbedrag en heb je met Mijn Verbruik inzicht en grip op je verbruik en kosten. Download hieronder de app voor iOS of Android. Of maak in drie stappen jouw Mijn Vattenfall account aan.

 

Waarom je goed zit bij Vattenfall

  • Steeds meer schone energie uit zon, wind en water
  • 2 miljoen klanten in Nederland 
  • Altijd inzicht in uw persoonlijk energieverbruik

Bekijk je persoonlijk aanbod en de voorwaarden in Mijn Vattenfall.

Login en bekijk tijdelijk aanbod