1. Thuis
  2. Klantenservice
  3. Verhuizing doorgeven

Energiecontract verhuizen? Zo geregeld

Je energiecontract verhuizen doe je eenvoudig zelf in Mijn Vattenfall. Op een moment dat het jou uitkomt. En is jouw situatie net even anders? Bijvoorbeeld omdat je eerst nog gaat klussen of verhuist naar het buitenland? Geen probleem. 

Zo geef je je verhuizing door

  1. Je energiecontract verhuizen doe je eenvoudig zelf in Mijn Vattenfall. Dit kan al tot 3 maanden voordat je de sleutels krijgt of inlevert. Doe dit bij voorkeur in de 2 weken voor de sleuteloverdracht. Enkele dagen later krijg je van ons het contract voor je nieuwe adres.

  2. Heb je een slimme meter, dan lezen we de meterstanden automatisch uit. Daar hoef je niets voor te doen. Heb je nog geen slimme meter, dan sturen we je rond de sleuteloverdracht een e-mail waarmee je de standen doorgeeft.

    Tip: wil je weten of je standen goed zijn doorgekomen, je vindt ze binnen drie werkdagen in Mijn Vattenfall of de Energie-app.  

  3. Binnen 3 tot 5 weken na ontvangst van de meterstanden van je oude adres, krijg je van ons de eindafrekening.

Blijven Loont-korting en Exclusief-punten verhuizen mee

Wanneer je verhuist, neem je je Blijven Loont-korting en je gespaarde Exclusief punten natuurlijk gewoon mee. Je behoudt deze voordelen namelijk zolang je klant bent. Dus ook als je verhuist en je op nieuwe adres klant bij ons blijft.  

Voordeel zolang je blijft

Vattenfall verhuizen. Uitleg voor iedere verhuissituatie die net even anders is.

Ik wil mijn nieuwe adres aanmelden, oude woning houd ik nog (langere tijd) aan

Je energiecontract verhuizen, terwijl je zelf nog even wacht met verhuizen? Geen probleem. Meld je nieuwe adres aan via Mijn Vattenfall. Je kunt dan later je oude adres afmelden, ook via Mijn Vattenfall.  

Ik vraag voor het eerst energie aan (starter)

Verhuizen en energie nodig op je nieuwe adres? We heten je van harte welkom. Je adres meld je hier aan.

Ik wil op mijn nieuwe adres klant bij Vattenfall worden, op mijn oude adres heb ik een andere energieleverancier

Fijn dat je klant wilt worden. We hebben een mooi aanbod voor je: Verhuisaanbod.

Energieleverancier verhuizen: Vergeet niet door te geven aan je vorige energieleverancier dat je gaat verhuizen. Als je contract nog niet afgelopen is, kan je vorige leverancier een overstapboete in rekening brengen. Dat lossen we voor je op. We vergoeden deze boete tot een maximum. In de voorwaarden bij het aanbod lees je precies hoe het zit. 

Ik ga samenwonen / bij iemand inwonen

Energiecontract opzeggen bij verhuizen is niet altijd nodig. Je kunt je energiecontract gewoon meenemen. Dit doe je eenvoudig in Mijn Vattenfall. Als je het contract wilt beëindigen, kan dit ook in Mijn Vattenfall wanneer je een contract voor onbepaalde tijd hebt. Heeft je contract een vaste looptijd, neem dan even contact met ons op. Soms betaal je in dit geval een opzegvergoeding. We nemen graag met je door hoe het precies zit. 

Check hier je contract

Ik verhuis naar het buitenland of ga een woning huren inclusief energiekosten

Wil je je energiecontract opzeggen bij verhuizen, omdat je naar een woning inclusief energie gaat. Of verhuis je naar het buitenland? Dan kun je je adres eenvoudig zelf afmelden in Mijn Vattenfall wanneer je een contract voor onbepaalde tijd hebt. Heeft je contract een vaste einddatum en is deze nog niet in zicht, neem dan contact met ons op. Soms betaal je een opzegvergoeding. We nemen graag met je door hoe het precies zit. 

Check hier je contract

Ik verhuis naar een zorginstelling

Verhuis je naar een zorginstelling, dan is je energiecontract verhuizen vaak niet nodig, omdat de energie inclusief is. Je meld je contract bij ons af in Mijn Vattenfall wanneer je een contract voor onbepaalde tijd hebt. Heb je een contract met een vaste looptijd, neem dan contact met ons op. We maken het graag voor je in orde.

Check hier je contract

In mijn nieuwe woning is nog geen aansluiting voor stroom of gas

In Mijn Vattenfall je verhuizing doorgeven, maar is er nog geen aansluiting aanwezig? Dan moet de aansluiting eerst worden aangelegd. Je vraagt deze hier aan. 

Zodra de aansluiting is aangelegd, kun je je nieuwe adres aanmelden in Mijn Vattenfall. Hier meld je dan ook gelijk de oude woning af. 

Ik verhuis na een scheiding

We merken dat klanten vaak verschillende vragen hebben in deze situatie. Neem gerust contact met ons op. We zorgen ervoor dat we het allemaal goed voor je regelen.

Liever zelf doen? Verhuizen energiecontract regel je eenvoudig in Mijn Vattenfall. Staat het energiecontract op jouw naam, dan kun je gewoon je energiecontract verhuizen naar je nieuwe adres. Voor het oude adres ontvang je dan een eindafrekening.

Ik wil mijn oude adres vast afmelden, opleverdatum nieuwe adres nog niet bekend / verder weg dan 3 maanden

Nog niet verhuizen wel je energiecontract afmelden? Dit kun je eenvoudig zelf in Mijn Vattenfall als je een contract voor onbepaalde tijd hebt. Heb je een contract met een vaste looptijd, en ligt de einddatum na de afmelddatum? Neem dan contact met ons op.

Soms betaal je een opzegvergoeding. Maar wanneer je binnen 6 maanden je nieuwe adres bij ons aanmeldt, hoef je deze kosten niet te betalen.  

 

Ik wil iets wijzigen in de verhuizing die ik heb doorgegeven

Het kan natuurlijk gebeuren dat de datum van sleuteloverdracht wijzigt. Of misschien gaat de verhuizing onverhoopt niet door. Neem dan even contact met ons op. We maken het graag voor je in orde. 

Altijd goed geholpen garantie

Een uitstekende service, daar doen we elke dag ons best voor. Met onze online tools regel je 24/7 al je energiezaken zonder moeite. En voor zaken waar je zelf niet uitkomt, zijn we goed bereikbaar. Onze mensen hebben een oplossing voor iedere energievraag. We kijken verder, zodat je altijd in één keer geholpen wordt.

Zo helpen we je

Lees meer over