Direct bericht met advies bij afwijkend verbruik

Als we zien dat je verbruikskosten hoger zijn dan normaal, krijg je van ons een bericht op je mobiel. Met de persoonlijke bespaartips, kun je meteen actie ondernemen. Of maak gebruik van de DuurzaamWonenCheck of Energiescan. Je ontvangt bespaaradviezen die zijn afgestemd op jouw persoonlijke woonsituatie. 

Vrouw met Energie-app verbruik

Direct bericht via de Energie-app

Met onze Energie-app heb je je energiezaken altijd bij de hand. En zien we een plotselinge grote stijging in je verbruikskosten? Dan ontvang je een persoonlijk bespaaradvies. Zo hou je grip op je uitgaven en helpen we samen ons klimaat.  

Zo zet je de notificatie aan

Je ontvangt de notificatie vanuit de Energie-app. Het is dus belangrijk dat je de Energie-app hebt gedownload op je mobiel. En dat je notificaties aanstaan. We leggen stap voor stap uit hoe dat werkt.  

  1. Allereerst heb je een Mijn Vattenfall account nodig. Je maakt deze hier aan en hebt je klantnummer en e-mailadres nodig. Heb je al een account, ga naar stap 2.

  2. Je download de Energie-app via deze pagina. Hier kies je voor Android of Apple. Heb je de App al in gebruik, ga naar stap 4.

  3. Meld je aan op de App met je Mijn Vattenfall account

  4. Je gaat naar Direct regelen, dan naar instellingen en dan naar notificaties. Bij Android zet je in de App zelf het grijze schuifje om naar blauw. Bij Apple kom je via het pijltje bij de instellingen van je telefoon. Daar geef je Vattenfall toestemming om je berichten te sturen.   

In 3 simpele stappen naar besparen

  • 1. Notificatie

    Notificatie

    Direct bericht

    Waren je verbruikskosten afgelopen maand hoger dan dezelfde maand vorig jaar? Dan ontvang je een notificatiebericht vanuit de Energie-app. In de Energie-app staat een bericht met uitleg voor je klaar. 

  • 2. Inzicht

    Helder inzicht

    Concreet en helder

    Je ontvangt een overzicht van je verbruikskosten van deze maand en dezelfde maand vorig jaar. Je ziet direct waar de stijging zit. Heb je meer stroom verbruikt of juist meer gas? 

  • 3. Bespaaradvies

    Besparen

    Persoonlijk en relevant

    Je ontvangt relevante bespaartips, toegespitst op de oorzaak van de hogere verbruikskosten. Heb je meer gas verbruikt om je huis te verwarmen, doe je voordeel met handige isolatietips. 

Ook als je geen slimme meter hebt, helpen we je verder

De notificatie kunnen we alleen sturen als je een slimme meter hebt. Want alleen dan kunnen we je maandverbruik uitlezen. Heb je nog geen slimme meter, dan kun je je verbruik bijhouden in de Energie-app of in Mijn Vattenfall. Vul iedere maand je meterstanden in en je ziet precies hoeveel je iedere maand verbruikt.  

Wil je de slimme meter aanvragen? Bekijk hier de mogelijkheden.