1. Thuis
  2. Altijd iets extra's
  3. Direct bericht bij een hoger verbruik

Direct bericht bij een hoger verbruik

Je krijgt een berichtje in de Energie-app als je verbruik de afgelopen maand hoger was dan in dezelfde maand het jaar daarvoor. We geven je daarbij  slimme bespaartips. Zo kun je meteen actie ondernemen. Zet vooral ook je notificaties aan. Dan mis je nooit een bericht en ben je er altijd op tijd bij.

Direct bericht via de Energie-app

Met onze Energie-app heb je je energiezaken altijd bij de hand. En zien we een grote stijging in je verbruikskosten? Dan krijg je automatisch een berichtje als je de notificaties aan zet. 

Zo zet je de notificatie aan

Je ontvangt de notificatie vanuit de Energie-app. Download de app dus op je smartphone of tablet. Zet vervolgens je notificaties aan. Vind hier hoe je dat doet.

  1. Maak hier een Mijn Vattenfall account aan. Hier heb je je klantnummer en e-mailadres voor nodig. Heb je al een account, ga dan naar stap 2.

  2. Je download de Energie-app via deze pagina. Hier kies je voor Android of Apple. Heb je de App al in gebruik, ga naar stap 4.

  3. Meld je aan op de App met je Mijn Vattenfall account

  4. Je gaat naar Direct regelen, dan naar instellingen en dan naar notificaties. Bij Android zet je in de App zelf het grijze schuifje om naar blauw. Bij Apple kom je via het pijltje bij de instellingen van je telefoon. Daar geef je Vattenfall toestemming om je berichten te sturen.   

In 3 simpele stappen naar besparen

  • 1. Notificatie

    Direct bericht

    Was je verbruik afgelopen maand hoger dan dezelfde maand vorig jaar? Dan ontvang je een notificatiebericht op je mobiel en in Mijn Vattenfall. Hier staat een bericht met uitleg voor je klaar. 

  • 2. Inzicht

    Concreet en helder

    Je ontvangt een overzicht van je verbruikskosten van deze maand en dezelfde maand vorig jaar. Je ziet direct waar de stijging zit. Heb je meer stroom verbruikt of juist meer gas? 

  • 3. Bespaaradvies

    Persoonlijk en relevant

    Je ontvangt relevante bespaartips, toegespitst op de oorzaak van de hogere verbruikskosten. Heb je meer gas verbruikt om je huis te verwarmen, doe je voordeel met handige isolatietips. 

Ook als je geen slimme meter hebt, helpen we je verder

De notificatie kunnen we alleen sturen als je een slimme meter hebt. Want alleen dan kunnen we je maandverbruik uitlezen. Heb je nog geen slimme meter, dan kun je je verbruik bijhouden in de Energie-app of in Mijn Vattenfall. Vul iedere maand je meterstanden in en je ziet precies hoeveel je iedere maand verbruikt.  

Wil je de slimme meter aanvragen? Bekijk hier de mogelijkheden.