1. Home
  2. Klantenservice
  3. Welkom bij Vattenfall

Welkom bij Vattenfall

Welkom bij Vattenfall. Je gaat nu samen met ons en alle andere klanten op weg naar ons doel: een fossielvrij leven binnen één generatie. Door klant te zijn help je hier vanzelf aan mee. Natuurlijk regelen wij een zorgeloze overstap. We leggen uit hoe we dat doen. 

Zo gaat je overstap

  1. Welkom bij Vattenfall
    Je hebt een nieuw contract en we houden je graag op de hoogte. We maken meteen een Mijn Vattenfall-account voor je aan. Hier kan je de status van je aanvraag volgen. Je krijgt een e-mail van ons waarmee je direct je account activeert.

  2. Mijn Vattenfall
    In Mijn Vattenfall vind je alle informatie van je nieuwe contact, zoals de voortgang van je aanvraag of het aanpassen van je termijnbedrag. Zo kun je altijd alles makkelijk terugvinden.

  3. Wij zeggen het contract met je oude leverancier op
    Daar hoef je niets meer voor te doen.

  4. We leveren energie
    Vanaf de afgesproken datum leveren wij jouw energie.

Onze tools voor jou

Energie-app

Met de Vattenfall Energie-app heb je zelf inzicht in je verbruik, advies over je termijnbedrag en praktische bespaartips. Zo houd je grip op je verbruik en op de kosten. 

Mijn Vattenfall

In Mijn Vattenfall regel je veel energiezaken zelf. Bekijk je facturen, betalingen of je jaarafrekening. Check je verbruik en pas gemakkelijk je betaaldag aan.

Onze chatbot Nina

Onze chatbot Nina heeft antwoord op heel veel vragen. En kan je zelfs helpen met termijnbedrag aanpassen. Waar gewenst, zet ze je vraag door naar een van onze medewerkers. 

Exclusief: speciaal voor onze klanten

Spaar je al voor mooie cadeaus en duurzame producten? Hoe langer je klant bent, hoe meer punten je maandelijks spaart. Bekijk je puntensaldo of doe mee.

  • Ga naar Exclusief
  • Log in met jouw Mijn Vattenfall gegevens
  • Of meld je gratis aan
Meld je gratis aan

Veelgestelde vragen bij je overstap

Wat wordt de ingangsdatum van mijn nieuwe contract?

Je nieuwe contract gaat altijd in op de 1e dag van de maand. De ingangsdatum van je contract kan daardoor enkele weken later zijn dan je aanvraag. Wij lichten dit verder toe in de productinformatie die wij je toesturen. Hieronder zie je alvast een paar voorbeelden.

Voorbeeldsituatie: je oude contract is verlopen, je vraagt in juli een contract bij ons aan. 

Vraag je een nieuw contract aan vóór 21 juli? Dan gelden voor jouw contract de tarieven van juli. De ingangsdatum van je contract is 1 augustus. 

Vraag je ná de 21ste van de maand je nieuwe contract aan, dan gelden de tarieven van de maand daarna, in dit voorbeeld de tarieven van 1 augustus. De ingangsdatum van je nieuwe contract is 1 september.

Voorbeeldsituatie: je huidige contract loopt nog (tot maximaal 1 jaar), je vraagt in juli nieuwe contract aan. 

Vraag je vóór 21 juli een contract aan, dan gelden tijdens je nieuwe contract de tarieven van juli. De ingangsdatum van je nieuwe contract is de 1e van de maand nadat je oude contract eindigt.

Ik heb de contactbevestiging niet ontvangen

De contractbevestiging kan je terugvinden in Mijn Vattenfall. We versturen de contractbevestiging binnen een uur digitaal op. Soms kan dit iets langer duren. Heb je de bevestiging na 3 werkdagen nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Ik wil de startdatum van mijn contract wijzigen, wat kan ik doen?

Wanneer je de startdatum van je contract wilt wijzigen kan je contact opnemen met onze klantenservice.

Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08:00 - 15:00 uur

Neem contact met onze klantenservice op het Vattenfall telefoonnummer: 0900 0808 (gebruikelijke belkosten). Bel je vanuit het buitenland? Dan bereik je ons via +31 26 845 02 71

Wanneer ontvang ik mijn welkomstcadeau?

We hebben verschillende aanbiedingen:

Je krijgt een cadeau:

  • Binnen 4 weken nadat wij je derde termijnbedrag hebben afgeschreven ontvang je een e-mail met een unieke vouchercode
  • Wissel je vouchercode online in
  • Kies je cadeau uit en je krijgt het binnen 7 dagen thuisgestuurd

Je krijgt een bedrag:

  • Als je een eenmalig bedrag krijgt, ontvang je dit bedrag op je jaarafrekening. 

Je krijgt een vergoeding van je opzegboete (overstapkorting):

  • In Mijn Vattenfall zie je wanneer we de vergoeding van je opzegboete uitbetalen.
Ik kan niet inloggen/uitloggen in Mijn Vattenfall

Heb je problemen met inloggen of uitloggen in Mijn Vattenfall? Kijk dan hier

 

Ons doel

Wij zijn Vattenfall. Een energiebedrijf met een duidelijk doel: fossielvrij leven binnen één generatie mogelijk maken.

Doe je mee?