1. Grootzakelijk
  2. Klantenservice
  3. Verhuizen en overstappen

Alles over verhuizen en overstappen naar Vattenfall

Wanneer u gaat verhuizen naar een ander bedrijfspand moet u een hoop dingen regelen. Van het overdragen van uw oude zakelijke energiecontracten, het regelen van een bouw- of spoedaansluiting tot aan het afsluiten van nieuwe energie­contracten. Wij helpen u hier graag mee. Verhuizen is immers al uitdagend genoeg, daarom kunt u uw overstap naar Vattenfall al in 3 stappen regelen.

Meestgestelde vragen over verhuizen

Vraag en antwoord

Hoe geef ik mijn verhuizing aan Vattenfall door?

Als uw bedrijf of één van uw vestigingen gaat verhuizen, dan kunt u de nieuwe aansluitings- en leveringsgegevens aan ons doorgeven via het Wijzigingsformulier Verhuizing (via onze partner Assently).

Wat doe ik als een ander bedrijf één of meerdere energiecontracten overneemt?

Als één of meer energiecontracten worden overgenomen door een nieuwe partij én er blijft minimaal één contract op naam van uw bedrijf staan dan geeft u dit aan ons door via het Wijzigingsformulier Gedeeltelijke overname energiecontracten (via onze partner Assently).

De huidige contractant vult het formulier volledig in en ondertekent het formulier. Na ondertekening door de huidige contractant wordt dit formulier naar de nieuwe contractant gestuurd voor ondertekening.

Wat doe ik als een ander bedrijf al mijn energiecontracten overneemt?

Als al uw lopende en toekomstige energiecontracten overgaan (bijvoorbeeld bij een KvK wijziging) op een nieuwe partij, dan geeft u dat door via het Wijzigingsformulier Overname energiecontract(en) (via onze partner Assently).

De huidige contractant vult het formulier volledig in en ondertekent het formulier. Na ondertekening door de huidige contractant wordt dit formulier naar de nieuwe contractant gestuurd voor ondertekening.

Wat doe ik bij een bedrijfsbeëindiging op één of meerdere leveradressen?

Via het Wijzigingsformulier Beëindiging energielevering op leveradres (via onze partner Assently) geeft u aan dat u stopt met een gedeelte van uw bedrijfsactiviteiten en dat het energiecontract op één of meerdere locaties beëindigd dient te worden. Houdt u er wel rekening mee dat bij een tussentijdse beëindiging van uw energiecontract(en) mogelijk boete en schade in rekening gebracht kan worden.

Wat doe ik bij een bedrijfsbeëindiging op al mijn leveradressen?

Via het Wijzigingsformulier Bedrijfsbeëindiging (via onze partner Assently) geeft u aan dat u stopt met al uw bedrijfsactiviteiten en dat al uw energiecontracten beëindigd dienen te worden. Houdt u er wel rekening mee dat bij een tussentijdse beëindiging van uw energiecontract(en) mogelijk boete en schade in rekening gebracht kan worden.

Lees de uitleg over het gebruik van onze formulieren

  1. U klikt op de link van het formulier bij de wijziging die u aan ons wilt doorgeven. U komt dan terecht op de website van onze partner Assently.

  2. Vul het formulier volledig in (bij een overname ook de gegevens van de nieuwe partij). Vul onderaan het formulier uw naam, e-mailadres en telefoonnummer in en klik op ‘Nu ondertekenen’. In de pop-up wordt u gevraagd de naam en emailadres in te vullen van de tekenbevoegde van de nieuwe partij. In de volgende pop-up klikt u op ‘Bevestigingscode verzenden’. Op het opgegeven nummer ontvangt u via SMS een bevestigingscode zodat u het formulier met de code kunt ondertekenen.

    Onderstaande afbeelding is een voorbeeld:
    Voorbeeld Assently

  3. U ontvangt een kopie van het getekende formulier per e-mail.

  4. Zodra wij uw wijziging hebben verwerkt, ontvangt u van ons een bevestiging per e-mail.

In 3 stappen zakelijk klant worden

1. Kies het product dat bij uw situatie past

Bedrijven verschillen in de mate en het patroon van hun energieverbruik. En daar past het ene product beter bij dan het andere. Daarom leggen we de kenmerken van onze producten voor elektriciteit en gas graag aan u uit. Zo kunt u makkelijker vergelijken en voor uw bedrijf de juiste keuze maken.

2. Vraag online een energie offerte aan

U wilt vanzelfsprekend het beste aanbod en precies weten hoeveel u gaat betalen. Dat maken we voor u zo gemakkelijk mogelijk. Ontvang binnen 5 minuten een energie offerte die geheel afgestemd is op uw bedrijfssituatie. Een offerte aanvragen kan op elk moment van de dag.

3. Teken ook online uw nieuwe contract

Als u helemaal tevreden bent met ons aanbod, dan is het ondertekenen van uw nieuwe energiecontract al net zo gemakkelijk. Ook dat kan gewoon helemaal online. Met één druk op de knop zet u ons aanbod om in een nieuw energiecontract voor uw bedrijf. Snel, makkelijk en wanneer het ú uitkomt.

Overstappen doet u zo

Overstappen naar Vattenfall is makkelijker dan u denkt. In slechts 3 stappen bent u al zakelijk klant bij Vattenfall en kunt u erop rekenen dat uw zakelijke energie goed geregeld is. En voor onze klanten doen we graag meer. Zo helpen wij u bij het verduurzamen van uw bedrijf en hebben we tips om te besparen op uw energiekosten.

Alles over overstappen naar Vattenfall

Meestgestelde vragen over overstappen

Overstappen naar Vattenfall is makkelijker dan u denkt. In slechts 3 stappen bent u al klant bij Vattenfall en kunt u erop rekenen dat uw zakelijke energie goed geregeld is.

Bekijk hier de meestgestelde vragen over overstappen:

Hoe kan ik opzeggen bij mijn huidige energieleverancier?

De meeste zakelijke energiecontracten hebben een opzegtermijn van 1 tot 6 maanden. Zodra u heeft opgezegd, bent u vrij om een nieuw contract te tekenen. En dat kan snel gaan, want we hebben de opzegbrief al voor u gemaakt. U kunt de brief eenvoudig online invullen, dan hoeft u de brief alleen nog te ondertekenen en te versturen. In een aantal gevallen kunt u ook direct opzeggen per email.

Bekijk de mogelijkheden om uw contract op te zeggen:

Audax Renewables

3 maanden
Opzegbrief Main Energie

Scholt Energy

3 maanden
Opzegbrief Scholt Energy

NieuweStroom

30 dagen
via opzegformulier

Eneco Zakelijk

3 maanden
Opzeggen per e-mail

Greenchoice Zakelijk

3 maanden
Opzeggen per e-mail

ENGIE

1 maand
Opzeggen per e-mail

Blijft de levering doorlopen als ik mijn huidige contract opzeg?

In de meeste gevallen blijft u verzekerd van levering van elektriciteit en gas. Ook als u uw energiecontract bij uw huidige energieleverancier al heeft opgezegd, maar nog geen nieuw contract hebt afgesloten. Check even goed de algemene voorwaarden van uw huidige leverancier. Twijfelt u hoe het precies zit? Bel ons op 088 363 79 00, dan kijken we met u mee.

Moet ik mijn oude energiecontract opgezegd hebben voordat ik een nieuwe onderteken?

Een overstapboete is niet prettig. Dat begrijpen we en daarom raden we u aan om altijd eerst uw oude energiecontract op te zeggen.

Als u ruim voor het verstrijken van de opzegtermijn opzegt, dan bent u vrij om te kiezen. En u heeft dan nog alle tijd om uit te zoeken welk energiecontract het best bij uw bedrijf past. Voorkom dus een overstapboete door op tijd op te zeggen.

Waar vind ik de algemene voorwaarden van Vattenfall?

Onze inkoop-, leverings- en aansluitvoorwaarden vindt u op de pagina Voorwaarden. We zorgen er graag voor dat u precies weet waar u aan toe bent. Heeft u een vraag? Bel onze klantenservice via 088 363 79 00.

Wat gebeurt er nadat ik mijn nieuwe energiecontract heb ondertekend?
  1. U ontvangt een welkomstmail met de inlog voor Mijn Vattenfall Zakelijk
  2. Wij vragen u uw aansluitingen aan ons door te geven
  3. U geeft de bijbehorende meterstanden aan ons door
  4. Wij starten op de afgesproken datum de levering van uw energie
  5. U ontvangt na de eerste maand uw eerste maandfactuur
  6. Wij bellen u of alles naar wens is

Bekijk ook onze servicebeloften

Wat kan ik regelen via Mijn Vattenfall Zakelijk?

Met toegang tot Mijn Vattenfall Zakelijk heeft u al uw energiezaken bij elkaar. Zo kunt u uw energiezaken snel en gemakkelijk inzien en regelen.

  • U heeft direct inzicht in al uw contract- en aansluitgegevens
  • U kunt uw actuele verbruikgegevens inzien en downloaden
  • U heeft in één overzicht al uw facturen en per jaar een energie kostenoverzicht
  • En u heeft altijd alle gegevens van uw vaste contactpersoon bij de hand

Waarom u moet kiezen voor Vattenfall

Wij zijn uw energiepartner binnen de grootzakelijke markt. Wij weten wat er speelt in uw sector en denken graag met u mee. Zo helpen we u bij het besparen op uw energiekosten en het verduurzamen van uw bedrijf.

  • Duidelijke ambitie

    Vattenfall is één van de grotere energie­bedrijven in Europa met een duidelijke ambitie en een helder plan om dat te bereiken.

  • Betrouwbare partner

    Wij zijn een betrouwbare energiepartner. Ons moederbedrijf, Vattenfall Groep, is gevestigd in Zweden en is 100% eigendom van de Zweedse staat.

  • Duurzame productie

    Vattenfall produceert in Nederland elektriciteit en warmte uit vele soorten energiebronnen, waaronder wind, zon, waterkracht, biomassa en aardgas.

De juiste keuze maken voor uw bedrijf, wij helpen u op weg

We hebben verschillende oplossingen voor grootverbruikers van elektriciteit en gas. Zo kunt u kiezen voor een vaste of variabele prijs of voor een tijdelijke oplossing bij leegstand. U kunt ook kiezen voor het gespreid inkopen van uw energie of voor het online in- en verkopen ervan. Wij hebben altijd een passende oplossing voor uw bedrijf.

Meer lezen over verhuizen en overstappen

Altijd een passende energie-oplossing voor uw bedrijf

Onze beloften aan klanten

  • Een vast contact­persoon, rechtstreeks bereikbaar en gericht op kansen voor uw bedrijf

  • Direct een prijsalert, als u kunt profiteren van een gunstigere marktprijs

  • Een signaal bij afwijkend energieverbruik, inclusief bespaaradvies

  • Continu inzicht in uw verbruik en kosten, overzichtelijk op één plek

  • Inzicht op maat voor het verduurzamen van uw bedrijf of onderneming

  • Ondersteuning bij het realiseren van uw duurzaamheidsambities, van advies, subsidieaanvraag tot aan de oplevering