1. Thuis
  2. Energie
  3. Energie aanvragen

Energie aanvragen is zo gebeurd

Of je nu energie aanvraagt voor je nieuwe huis of voor het eerst een contract afsluit. Energie aanvragen kan al vanaf 3 maanden voordat je de sleutels krijgt.

Waarom vraag je energie aan?

Hoera! Je hebt een huis en of krijgt binnenkort je eigen plek. Dan is het fijn om te weten dat je licht brandt en je koelkast het doet. Daar heb je energie voor nodig. Je vraagt het gemakkelijk aan bij ons.

Zo gemakkelijk is energie aanvragen voor je nieuwe huis

Energie aanvragen voor je nieuwe huis of huurwoning? Dat is heel eenvoudig. Je bent bij ons meer dan welkom. Je krijgt een scherp aanbod en je energie is zo duurzaam als je zelf wilt. Met de volgende simpele stappen kies je de energie die bij jou past:

  • Geef je postcode en huisnummer door. Daarmee schatten we je energieverbruik in
  • Kies je voor stroom, stroom en gas of alleen voor gas
  • Pas je verbruik eventueel aan
  • Wek je zelf stroom op? Zo ja, geef je verwachte opbrengst op
  • Vraag je offerte aan

 

We bieden weer vaste contracten aan

Grip op je energiezaken? Kies voor de zekerheid van een vaste prijs. Hiermee heb je de zekerheid van een vaste prijs gedurende de looptijd van je contract.

Bekijk je aanbod

Energie aanvragen voor je nieuwbouwwoning

Verhuis je naar een gloednieuw huis? Vraag dan bij je aannemer of projectontwikkelaar na of alle aansluitingen voor energie aanwezig zijn. Zo ja, dan kies je je nieuwe energieleverancier. Moet je de aansluitingen zelf regelen? Neem dan contact op met de netbeheerder in je regio.

Energie aanvragen als je al klant bent

Via Mijn Vattenfall regel je het gemakkelijk zelf. Doe dit bij voorkeur 2 weken voor de sleuteloverdracht. 

Je ontvangt binnen enkele dagen je contract voor je nieuwe adres. Je meterstanden geef je uiterlijk 5 dagen na de sleuteloverdracht aan ons door.

 

Elk jaar voordeel voor klanten die blijven

We waarderen klanten die bij ons blijven. Daar zetten we dus graag iets tegenover. Je krijgt altijd iets extra’s met de voordelen van Vattenfall. Er zit voor iedereen iets tussen, zoals korting op duurzame producten of leuke cadeautjes. En hoe langer je klant blijft, hoe groter je voordeel.

Bekijk alle voordelen

Met spoed energie aanvragen

Ga je verhuizen maar is er geen energie in je nieuwe woning? Geen probleem. We helpen je met je spoedaanvraag. Als eerste wordt je betaalgedrag getoetst. Is deze positief, dan verwerken we je aanvraag binnen 24 uur. 

Is je energie afgesloten? Neem dan contact op met je netbeheerder en met onze klantenservice. We toetsen eerst je betaalgedrag. Als dat positief is, dan gaan we aan de slag met je aanvraag. Als die toets negatief is, dan vragen we je een waarborgsom te betalen. Zodra je die hebt betaald, gaan we verder met je aanvraag.

 

Altijd goed geholpen garantie

Een uitstekende service, daar doen we elke dag ons best voor. Met onze online tools regel je 24/7 al je energiezaken zonder moeite. En voor zaken waar je zelf niet uitkomt, zijn we goed bereikbaar. Onze mensen hebben een oplossing voor iedere energievraag. We kijken verder, zodat je altijd in één keer geholpen wordt.

Zo helpen we je

Veelgestelde vragen over energie aanvragen

Hoe ver van tevoren energie aanvragen?

Geef twee weken voordat je de sleutel van je nieuwe huis krijgt je verhuizing (van je energiecontract) aan ons door. Binnen een week sturen we je je contractbevestiging. Om het verhuizen van je energiecontract soepel te laten verlopen, raden we je aan om binnen 5 dagen na de sleuteloverdracht je meterstanden door te geven.

Wat staat er in mijn energie contract?

Een energie contract is een contract dat je afsluit met je energieleverancier. Met daarin alles wat we met elkaar hebben afgesproken over de levering van je stroom, gas of stadswarmte. 

Ontvang ik compensatie bij energie aanvragen?

Wil je eerder overstappen dan de einddatum van je contract? Dan betaal je in de meeste gevallen een opzegvergoeding. De regels zijn per 1 juni veranderd. Lees meer over de nieuwe opzegvergoeding

Meer over energie