1. Home
  2. Energie
  3. Energie aanvragen

Energie aanvragen is zo gebeurd

Of je nu energie aanvraagt voor je nieuwe huis of voor het eerst een contract afsluit. Energie aanvragen kan al vanaf 3 maanden voordat je de sleutels krijgt.

Zo gemakkelijk is energie aanvragen

Ga je verhuizen en ben je op zoek naar energie voor je nieuwe woning of huurwoning? Of wil je overstappen naar een nieuwe energieleverancier? Je bent bij Vattenfall meer dan welkom. Je aanvraag voor elektriciteit, gas of stadswarmte heb je bij ons snel geregeld. Je krijgt een scherp aanbod en je energie is zo duurzaam als je zelf wilt.

Duidelijkheid over ingangsdatum nieuwe tarieven

Je ontvangt van ons altijd een persoonlijk bericht als je tarief wijzigt. We proberen je 30 dagen voor je nieuwe tarieven ingaan te informeren. Bij de tariefswijziging van 1 oktober is dat niet voor al onze klanten gelukt. In de media hoor je hierover verschillende berichten. We geven je nu alvast duidelijkheid.

Lees hier wat dit betekent voor jou

Met spoed energie aanvragen

Ga je verhuizen maar is er geen energie in je nieuwe woning? Geen probleem. We helpen je met je spoedaanvraag. Als eerste wordt je betaalgedrag getoetst. Is deze positief, dan verwerken we je aanvraag binnen 24 uur. 

Is je energie afgesloten? Neem dan contact op met je netbeheerder en met onze klantenservice. We toetsen eerst je betaalgedrag. Als dat positief is, dan gaan we aan de slag met je aanvraag. Als die toets negatief is, dan vragen we je een waarborgsom te betalen. Zodra je die hebt betaald, gaan we verder met je aanvraag.

 

Compensatie ontvangen bij energie aanvragen

Wil je overstappen van energieleverancier? En is je contract nog niet afgelopen? Je huidige energieleverancier kan je een overstapboete geven. Vaak komen we je hierin tegemoet: met de overstapkorting. Zodat je de boete en korting tegen elkaar wegstreept. Bekijk de voorwaarden en lees hoe je overstapkorting aanvraagt.

Energie aanvragen als je al klant bent

Via Mijn Vattenfall regel je het gemakkelijk zelf. Doe dit bij voorkeur 2 weken voor de sleuteloverdracht. 

Je ontvangt binnen enkele dagen je contract voor je nieuwe adres. Je meterstanden geef je uiterlijk 5 dagen na de sleuteloverdracht aan ons door.

 

Elk jaar voordeel voor klanten die blijven

We waarderen klanten die bij ons blijven. Daar zetten we dus graag iets tegenover. Je krijgt altijd iets extra’s met de voordelen van Vattenfall. Er zit voor iedereen iets tussen, zoals korting op stroom of leuke cadeautjes. En hoe langer je klant blijft, hoe groter je voordeel.

Bekijk alle voordelen

Veelgestelde vragen over energie aanvragen

Hoe ver van tevoren energie aanvragen?

Geef twee weken voordat je de sleutel van je nieuwe huis krijgt je verhuizing (van je energiecontract) aan ons door. Binnen een week sturen we je je contractbevestiging. Om het verhuizen van je energiecontract soepel te laten verlopen, raden we je aan om binnen 5 dagen na de sleuteloverdracht je meterstanden door te geven.

Wat staat er in mijn energie contract?

Een energie contract is een contract dat je afsluit met je energieleverancier. Met daarin alles wat we met elkaar hebben afgesproken over de levering van je stroom, gas of stadswarmte. 

Ontvang ik compensatie bij energie aanvragen?

Wil je eerder overstappen dan de einddatum van je contract? Dan betaal je in de meeste gevallen een overstapboete. Vaak komen we je hierin tegemoet: met de overstapkorting. Zodat je deze kosten tegen elkaar weg kunt strepen. Bekijk de voorwaarden en lees hoe je overstapkorting aanvraagt.

Ons doel

Wij zijn Vattenfall. Een energiebedrijf met een duidelijk doel: fossielvrij leven binnen één generatie mogelijk maken.

Doe je mee?

Meer over energie