1. Thuis
  2. Klantenservice
  3. Toetsing betaalgedrag

Een toetsing op betaalgedrag

Stel dat je een lening bij de bank wilt afsluiten. Je bank controleert dan eerst of je de aflossing kunt betalen. Wij doen dat ook. Net als andere energie- en telecomleveranciers.

Een toetsing op betaalgedrag

Vooraf toetsen we je betaalgedrag. We maken een inschatting of de energienota betaald gaat worden. Hiervoor gebruiken we onze eigen klantgegevens en/of de gegevens van EDR Credit Services. Dit is een bureau dat ons hierbij helpt. Je hoort altijd per brief of wij of EDR Credit Services deze toets uitvoert. In artikel 2.6 van onze Algemene Voorwaarden lees je hoe deze toetsing in zijn werk gaat. 

Natuurlijk zijn je gegevens in te zien of te wijzigen. Neem hiervoor contact met ons op.

Soms vragen we een borg

Een borgsom vragen we als uit de toets blijkt dat moeite hebt gehad met het betalen van je rekeningen. We begrijpen dat het een flink bedrag is om in één keer te betalen. Het is niet mogelijk deze borg in termijnen te betalen. Want zodra we je waarborgsom hebben ontvangen sluiten we het energiecontract met je af. En verwelkomen we je als klant van ons.

Als consument betaal je de borgsom eenmalig, ook als je een contract afsluit voor gas en stroom. Bent je een zakelijke klant? Dan stellen we per contractrekening de borg vast.

Meer over de waarborgsom energie

Meer relevante onderwerpen