1. Home
  2. Service voor jou
  3. Verhuizing doorgeven

Mijn Vattenfall: regel zelf je verhuizing of geef je adres door

Voor een verhuizing moet je veel regelen. Je energie bijvoorbeeld. Via Mijn Vattenfall kun je je verhuizing en adres doorgeven. Maar soms is jouw situatie net even anders. Bijvoorbeeld omdat je eerst nog gaat klussen of je contract mee wil nemen naar een nieuw pand. Voor elke situatie hebben we een oplossing. 

Zo geef je je verhuizing door

  1. Je contract verhuizen doe je eenvoudig zelf in Mijn Vattenfall. Dit kan al tot 3 maanden voordat je de sleutels krijgt of inlevert. Doe dit bij voorkeur in de 2 weken voor de sleuteloverdracht. Enkele dagen later krijg je van ons het contract voor je nieuwe adres.

  2. Heb je een slimme meter? Dan lezen we de meterstanden automatisch uit. Daar hoef je niets voor te doen. Heb je nog geen slimme meter? We sturen je rond de sleuteloverdracht een e-mail waarmee je de standen doorgeeft.

  3. Je ontvangt van ons de jaarafrekening binnen 3 tot 5 weken. Deze sturen we na het ontvangen van de meterstanden van je oude adres. 

We hebben een oplossing

  • Volg je verhuizing

    Zakelijke verhuizing  doorgeven | Man op laptop

    In Mijn Vattenfall zie je precies hoe ver we zijn met het regelen van je verhuizing. 

    Verhuizing volgen
  • Meterstanden

    Meterstanden doorgeven zakelijk | Man met smartphone

    Heb je het verzoek gekregen om je meterstanden door te geven? Geef ze dan hier door.

    Meterstanden doorgeven
  • Leegstand service

    MKB leegstandsservice | Man met telefoon

    Makkelijk online aan- of afmelden van panden via onze leegstands service.

    Leegstandsbeheer

Vattenfall verhuizen. Uitleg voor iedere verhuissituatie die net even anders is.

Ik wil mijn nieuwe adres aanmelden, mijn oude pand houd ik nog aan

Je contract verhuizen, terwijl je zelf nog even wacht met verhuizen? Geen probleem. Meld je nieuwe adres aan via Mijn Vattenfall. Je kunt dan later je oude adres afmelden, ook via Mijn Vattenfall. We maken het voor je in orde.

Ik wil een nieuwbouwlocatie aanmelden

Nieuwbouwprojecten krijgen een unieke code (de EAN-code) die je nodig hebt bij een nieuw contract of verhuizing. Via deze code melden we je bedrijf altijd aan op de juiste locatie. Daar kun je zeker van zijn.

Ik vraag voor het eerst energie aan (starter)

Verhuizen en energie nodig op je nieuwe adres? We heten je van harte welkom. Je adres meld je hier aan.

Ik wil op mijn nieuwe adres klant bij Vattenfall worden. Op mijn oude adres heb ik een andere energieleverancier

Fijn dat je klant wilt worden. Meld je hier aan voor stroom, gas of energie en krijg direct advies dat bij jou past. 

Energieleverancier verhuizen? Vergeet niet door te geven aan je vorige energieleverancier dat je gaat verhuizen. Als je contract nog niet afgelopen is, kan je vorige leverancier een overstapboete in rekening brengen. Dat lossen we voor je op. We vergoeden deze boete tot een maximum. Lees in de voorwaarden hoe het zit. 

Ik verhuis van of naar een pand met stadswarmte

Heb je nu stadswarmte en straks in je nieuwe pand ook? Dan verandert er niet veel. Verhuizen van je energiecontract doe je eenvoudig in Mijn Vattenfall. Als je van stadswarmte naar gas gaat, of juist andersom, neem dan contact met ons op. We zorgen dan dat alles op tijd in orde is.

Ik wil mijn energiecontract meenemen naar mijn nieuwe pand

Je contract opzeggen bij verhuizen is niet altijd nodig. Je kunt je contract gewoon meenemen. Dit doe je eenvoudig in Mijn Vattenfall. In Mijn Vattenfall kun je ook je contract beëindigen als je een contract voor onbepaalde tijd hebt. Heeft je contract een vaste looptijd, neem dan even contact met ons op. Soms betaal je in dit geval opzegkosten. We nemen graag met je door hoe het zit. 

Check hier je contract

Ik verhuis naar het buitenland of ga een pand huren inclusief energiekosten

Ga je naar een pand verhuizen inclusief energie en wil je je energiecontract voor onbepaalde tijd opzeggen? Of verhuis je met je bedrijf naar het buitenland? Dan kun je je adres eenvoudig zelf afmelden in Mijn Vattenfall. Heeft je contract een vaste einddatum en is deze nog niet in zicht? Neem dan contact met ons op. Soms betaal je opzegkosten. We leggen graag uit hoe het precies zit. 

Check hier je contract

In mijn nieuwe pand is nog geen aansluiting voor stroom of gas

Als er nog geen aanluiting is, dan wordt dit eerst geregeld. Je vraagt deze hier aan. 

Zodra de aansluiting er is, kun je je nieuwe adres aanmelden in Mijn Vattenfall. Hier meld je dan ook gelijk je oude pand af. We maken het voor je in orde. 

Ik wil mijn oude adres vast afmelden. De datum van oplevering nieuwe adres is nog niet bekend of verder weg dan 3 maanden

Nog niet verhuizen wel je contract afmelden? Dit kun je eenvoudig zelf in Mijn Vattenfall als je een contract voor onbepaalde tijd hebt. Heb je een contract met een vaste looptijd, en ligt de einddatum na de afmelddatum? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.

Soms betaal je opzegkosten. Je hoeft deze kosten niet te betalen als je binnen 6 maanden je nieuwe adres bij ons aanmeldt. 

Ik wil iets wijzigen in de verhuizing die ik heb doorgegeven

Het kan natuurlijk gebeuren dat de datum van sleuteloverdracht wijzigt. Of misschien gaat de verhuizing toch niet door. Neem dan even contact met ons op. We helpen je graag.

Ik stop met mijn onderneming

Stop je met je onderneming? Dat is spijtig om te horen. Je kunt je adres eenvoudig zelf afmelden in Mijn Vattenfall wanneer je een contract voor onbepaalde tijd hebt. Heeft je contract een vaste einddatum en is deze nog niet in zicht? Neem dan contact met ons op. Soms betaal je opzegkosten. We nemen graag met je door hoe het zit. 

Check hier je contract

Lees meer over

Kinderen in grasveld

Op weg naar een fossielvrij leven

We werken aan een duidelijk doel: fossielvrij leven binnen één generatie mogelijk maken. Dat is een stevige ambitie. Maar het kan, daar zijn we van overtuigd. We zijn vastberaden om het verschil te maken, te beginnen bij onszelf.