Direct bericht bij hoger verbruik
Is je verbruik hoger dan in dezelfde maand het jaar daarvoor? Dan krijg je een berichtje in Mijn Vattenfall. En in de Energie-app, als je de notificaties aan hebt staan. Met onze praktische bespaartips, kun je meteen actie ondernemen.
Van een direct bericht snel naar besparen
Zo krijg je altijd direct bericht
-
Maak hier een Mijn Vattenfall account aan. Hier heb je je klantnummer en e-mailadres voor nodig. Heb je al een account, ga dan naar stap 2.
-
Geef ons toestemming om je slimme meter uit te lezen voor 'Inzicht in verbruik'. Dan zie je ook je uur- en dagverbruik.
-
Download de Energie-app via deze pagina. Hier kies je voor Android of Apple. Meld je aan op de App met je Mijn Vattenfall account.
-
Gebruik je de Energie-app, zet dan je notificaties aan:
- Ga naar: Direct regelen - instellingen - Notificaties
- Bij Android zet je in de App zelf het grijze schuifje om naar blauw
- Bij Apple kom je via het pijltje bij de instellingen van je telefoon. Daar geef je Vattenfall toestemming om je berichten te sturen.
Bericht in Mijn Vattenfall
Zo laten we via Mijn Vattenfall weten dat je verbruik hoger is dan in dezelfde maand vorig jaar:
Bekijk ook zelf regelmatig je verbruik
Vergelijk je verbruik met dezelfde periode
We vergelijken je huidige verbruik met je verbruik van dezelfde periode van het jaar daarvoor. Zo weet je precies of je kosten hoger of lager waren in deze periode.
Bekijk je verbruik en de kosten
We laten zien waarom je kosten zijn veranderd. En waarover deze kosten zijn verdeeld. We kijken bijvoorbeeld naar het weer; of het warmer of kouder is geweest dit jaar.
Zie je verbruik door de tijd heen
Je ziet een overzicht met je verbruik door de tijd heen. Zo weet je precies hoeveel stroom en gas je het afgelopen jaar hebt verbruikt. En zie je het verschil per maand.