Man en vrouw lunchen thuis aan tafel l Vattenfall energie

Zo verzorgen wij je overstap

Welkom bij Vattenfall. Je gaat nu samen met ons en alle andere klanten op weg naar ons doel: een fossielvrij leven binnen één generatie. Door klant te zijn help je hier vanzelf aan mee. Natuurlijk regelen wij een zorgeloze overstap. We leggen uit hoe we dat doen. 

Nieuw contract? We houden je op de hoogte

Als wij je e-mailadres hebben, krijg je binnen 24 uur al een bevestigingsmail. Ook maken we meteen een Mijn Vattenfall-account voor je aan. Want in Mijn Vattenfall check je zelf de voortgang van je aanvraag.  Zo blijf je steeds goed op de hoogte.

Binnen 5 werkdagen krijg je een e-mail of brief met alle contractinformatie en deze bijlagen:

  • Productvoorwaarden en tarieven
  • Algemene tarieven
  • Algemene voorwaarden

Is dit toch niet het contract dat je wilde? Geen punt. Na ontvangst van je contractbevestiging met de contractinformatie, heb je 14 kalenderdagen bedenktijd. Dan mag je kosteloos je contract aanpassen of annuleren.


Je contract vind je in Mijn Vattenfal

In Mijn Vattenfall vind je alle informatie van je nieuwe contract. Zo kun je altijd alles makkelijk terugvinden. 

Je meterstanden doorgeven

Twee weken voor de definitieve ingangsdatum van je contract vragen wij je per e-mail of brief om je meterstanden door te geven. Je huidige leverancier gebruikt deze standen voor de eindafrekening. Heb je een slimme meter? Dan hoef je de standen niet door te geven. Dat scheelt. 

 

 

Vrouw poseert voor een brug in de stad l Vattenfall energie

Volg de status van je aanvraag

De status van je aanvraag volg je op de voet in Mijn Vattenfall. Wij maken zo snel mogelijk een Mijn Vattenfall account voor je aan. Je krijgt een e-mail van ons waarmee je direct je account activeert.

Heb je je e-mailadres nog niet doorgegeven? Dan kun je zelf een account aanmaken zodra je van ons je klantnummer ontvangt.

Naar Mijn Vattenfall

Goed om te weten over de ingangsdatum

Bij een overstap naar Vattenfall bepalen we samen met jou het moment waarop wij energie aan je gaan leveren en wanneer we je contract beeindigen bij je huidige leverancier. Zo proberen we een eventuele overstapboete te voorkomen.

De ingangsdatum en alle aanvullende informatie van je nieuwe contract krijg je schriftelijk bevestigd, per e-mail of brief.

Veelgestelde vragen bij een overstap

Wat wordt de ingangsdatum van mijn contract?

Je nieuwe contract gaat altijd in op de 1e dag van de maand. De ingangsdatum van je contract kan daardoor enkele weken later zijn dan je aanvraag. Wij lichten dit verder toe in de productinformatie die wij je toesturen. Hieronder zie je alvast een paar voorbeelden.

Voorbeeldsituatie: je oude contract is verlopen, je vraagt in juli een contract bij ons aan. 

Vraag je een nieuw contract aan vóór 21 juli? Dan gelden voor jouw contract de tarieven van juli. De ingangsdatum van je contract is 1 augustus. 

Vraag je ná de 21ste van de maand je nieuwe contract aan, dan gelden de tarieven van de maand daarna, in dit voorbeeld de tarieven van 1 augustus. De ingangsdatum van je nieuwe contract is 1 september.

Voorbeeldsituatie: je huidige contract loopt nog (tot maximaal 1 jaar), je vraagt in juli nieuwe contract aan. 

Vraag je vóór 21 juli een contract aan, dan gelden tijdens je nieuwe contract de tarieven van juli. De ingangsdatum van je nieuwe contract is de 1e van de maand nadat je oude contract eindigt.

Wanneer ontvang ik mijn welkomstcadeau?

We hebben verschillende aanbiedingen:

Je krijgt een cadeau:

  • Binnen 4 weken nadat wij je derde termijnbedrag hebben afgeschreven ontvang je een e-mail met een unieke vouchercode
  • Wissel je vouchercode online in
  • Kies je cadeau uit en je krijgt het binnen 7 dagen thuisgestuurd

Je krijgt een bedrag:

  • Als je een eenmalig bedrag krijgt, ontvang je dit bedrag op je jaarafrekening. 

Je krijgt een vergoeding van je opzegboete (overstapkorting):

  • In Mijn Vattenfall zie je wanneer we de vergoeding van je opzegboete uitbetalen.

 

Meer informatie over je contract