Zo verzorgen wij je overstap

Welkom bij Vattenfall, fijn dat je klant bij ons bent. Wij zorgen ervoor dat je overstap soepel verloopt. Wil je weten hoe deze ervoor staat? In Mijn Vattenfall kun je je aanvraag volgen. Wel zo prettig.

Nieuw contract? Je krijgt snel een bevestiging

Als wij je e-mailadres hebben, ontvang je al binnen 24 uur een bevestigingsmail van je aanvraag. Ook maken we meteen een account in Mijn Vattenfall voor je aan zodat je altijd de status van je aanvraag kunt checken. 

Binnen 5 werkdagen krijg je een e-mail of brief met alle contractinformatie en deze bijlagen:

  • Productvoorwaarden en tarieven
  • Algemene tarieven
  • Algemene voorwaarden

Toch twijfels? Dat is geen punt bij ons. Na ontvangst van je contractinformatie heb je 14 dagen bedenktijd om je aanvraag aan te passen of te annuleren.

Informatie over je nieuwe contract

Goed om te weten over de ingangsdatum

Je krijgt de ingangsdatum van je contract per e-mail of brief. Bij een overstap naar Vattenfall bepalen we zorgvuldig het moment waarop wij jou energie gaan leveren en jouw contract beeindigen bij je huidige leverancier. Daarbij houden we rekening met je nog lopende contracten. Zo proberen we een eventuele overstapboete te voorkomen. 

Zodra je leveringscontract ingaat, krijg je van ons nog een bericht met aanvullende informatie over je nieuwe contract.

Je nieuwe contract gaat altijd in op de 1e dag van de maand. De ingangsdatum van je contract kan daardoor enkele weken later zijn dan je aanvraag. Wij lichten dit verder toe in de productinformatie die wij je toesturen. Hieronder zie je alvast een paar voorbeelden.

Voorbeeldsituatie: je oude contract is verlopen, je vraagt in juli een contract bij ons aan. 

Vraag je een nieuw contract aan vóór 21 juli? Dan gelden voor jouw contract de tarieven van juli. De ingangsdatum van je contract is 1 augustus. 

Vraag je ná de 21ste van de maand je nieuwe contract aan, dan gelden de tarieven van de maand daarna, in dit voorbeeld de tarieven van 1 augustus. De ingangsdatum van je nieuwe contract is 1 september.

Voorbeeldsituatie: je huidige contract loopt nog (tot maximaal 1 jaar), je vraagt in juli nieuwe contract aan. 

Vraag je vóór 21 juli een contract aan, dan gelden tijdens je nieuwe contract de tarieven van juli. De ingangsdatum van je nieuwe contract is de 1e van de maand nadat je oude contract eindigt.

Wanneer we om je meterstanden vragen

Twee weken voor de definitieve ingangsdatum van je contract vragen wij je per e-mail of brief om je meterstanden door te geven. Je huidige leverancier gebruikt deze standen voor de eindafrekening. Heb je een slimme meter? Dan hoef je de standen niet door te geven. Dat scheelt. 

Meer over meterstanden

Nog geen klant? Je overstap is zo geregeld.

Fijn dat je overweegt klant van ons te worden. Wil je even rondkijken? Wij laten je graag zien hoe eenvoudig overstappen is.

In Mijn Vattenfall volg je je aanvraag op de voet

Wij maken zo snel mogelijk een Mijn Vattefall account voor je aan. Je krijgt een e-mail van ons waarmee je direct je account activeert.

Heb je je e-mailadres nog niet doorgegeven? Dan kun je zelf een account aanmaken zodra je van ons je klantnummer ontvangt.

In Mijn Vattenfall vind je onder meer:

Naar Mijn Vattenfall

Bepaal zelf je nieuwe termijnbedrag

Wil je liever een ander termijnbedrag of een andere betaaldag? Dan pas je dit eenvoudig zelf aan in Mijn Vattenfall zodra je een account hebt.

Interessant artikel?