De tarieven voor stadskoude zijn op aanvraag beschikbaar.
Tarieven stadsverwarming voor grootverbruik
De grootzakelijke tarieven voor warmte per 1 januari 2025 zijn nog niet bekend. Grootzakelijk klanten ontvangen hierover in december bericht.
Zo komt de warmteprijs tot stand
Bij het vaststellen van het tarief voor verbruik (de prijs per gigajoule, ook wel GJ-prijs) kijken we naar de commodity gasprijs. Dit is het gemiddelde van 6 TTF-kwartaalprijzen, die fictief op de eerste van een maand worden vastgeklikt. De TTF is een virtuele marktplaats waarop gas in Nederland verhandeld wordt. We hanteren dit gemiddelde om een stabiele prijsontwikkeling te kunnen garanderen. Op de achterkant van het tarievenblad vindt u meer uitleg.
We herzien de tarieven voor grootzakelijke warmtecontracten elk kwartaal. Dit betekent dat de tarieven sneller kunnen stijgen of dalen dan bij consumenten, waarbij we de tarieven gewoonlijk één keer per jaar vaststellen.
Tarievenbladen
Zo verlaagt u uw verbruik
De goedkoopste energie is de energie die u niet verbruikt. Door te investeren in energiebesparende maatregelen en te letten op verbruiksgedrag, kunt u uw energiekosten in de hand houden. Zulke maatregelen hebben blijvend effect, ook wanneer de tarieven weer gaan dalen.
Veelgestelde vragen
De stadswarmtetarieven voor grootzakelijke contracten worden elk kwartaal gewijzigd. Bij stadswarmtecontracten voor kleinverbruik worden de tarieven slechts één keer per jaar gewijzigd. Dit heeft te maken met de mate van zekerheid die geboden moet worden. Als de tarieven vaker gewijzigd kunnen worden, hoeven we er minder risico in te verwerken. We kunnen dan de tarieven iets lager houden dan wanneer we ze één keer per jaar zouden bepalen.
Bij het afsluiten van uw energiecontract spreken we met u een betalingstermijn af. Deze gaat in vanaf de factuurdatum. We verwachten uw betaling dus op of voor de vervaldatum op onze rekening.
Een keer niet op tijd betaald? Dat kan gebeuren. Zorg er dan voor dat het openstaande bedrag binnen de op de aanmaning vermelde termijn alsnog op onze rekening staat.
We begrijpen dat het lastig is als betalen niet direct lukt. Belangrijk is dat u in dat geval snel, in ieder geval voor het aflopen van de betalingstermijn, contact opneemt met onze klantenservice via 088 363 79 00. Dan zorgen we samen voor een oplossing.