1. Home
  2. Service
  3. Meterstanden

Meterstanden doorgeven? Graag, we berekenen je echte verbruik.

Je Vattenfall meterstanden doorgeven voor de jaarafrekening, verhuizing of omdat je nieuwe klant bent?  Heb je een slimme meter, dan is dat niet nodig. En anders krijg bericht van ons om ze online door te geven.  

Vattenfall meterstanden doorgeven?

Als je een slimme meter hebt, hoef je geen meterstanden door te geven. We krijgen ze van je netbeheerder. Heb je ook nog een gewone meter? Dan vragen we nog wel om je standen door te geven.

Vattenfall meterstanden voor je jaarafrekening

Als het tijd is om de meterstanden voor de jaarafrekening door te geven, krijg je vanzelf bericht van ons. Je kunt dan de meterstanden jaarrekening doorgeven

Krijgen we je standen niet? Dan 'schatten' wij je verbruik. Check je standen op de jaarafrekening. 

 

Hulp bij het aflezen van de meterstand

Om je te helpen, tonen we de meest voorkomende meters met uitleg over aflezen: Aflezen meterstanden

Aflezen meterstanden

Vattenfall meterstanden bij verhuizing of als nieuwe klant

Welkom! Fijn dat je voor ons gekozen hebt. Wil je je meterstanden opnemen en ze aan ons doorgeven? Wij gebruiken je standen als beginstand voor het maken van de jaarafrekening.

Ben je verhuisd? Wil je dan ook de meterstanden doorgeven? We hebben de standen van het nieuwe en oude adres nodig. De nieuwe standen gebruiken we als beginstand. En met de standen van het oude adres maken we je eindafrekening.

Begin- of eindstanden doorgeven

Meterstanden bijhouden geeft inzicht in je energieverbruik

We begrijpen dat je inzicht wilt in je energieverbruik. Daar zorgen we voor met Mijn Verbruik. Meterstanden bijhouden gaat vanzelf als je een slimme meter hebt. En anders vul je ze zelf in. Zo wordt energie besparen pas echt leuk. Lees meer over meterstanden bijhouden: 

Mijn Verbruik

Veelgestelde vragen: Meterstanden doorgeven

Als wij je vragen je meterstanden aan ons door te geven, ontvang je ook meteen het opnamenummer. Dit staat dus in de brief, mail of meterstandenkaart.

Dit nummer heb je nodig bij het doorgeven van je standen. Zo weten wij van wie deze standen zijn. 

Wil je de standen voor de jaarafrekening doorgeven, maar ben je het opnamenummer kwijt? Als het niet anders kan, geef dan de standen met je klantnummer door. Het klantnummer vind je op het bankafschrift en in Mijn Vattenfall.

Naar:  jaarafrekening meterstanden doorgeven in Mijn Vattenfall.

Heb je de verkeerde meterstanden doorgegeven? Dan kun je op dezelfde dag de juiste meterstanden nog een keer doorgeven: 

Wij controleren na ontvangst ook je meterstanden. Heb je de meterstand verkeerd doorgegeven en wijken ze daardoor veel af? Dan krijg je opnieuw bericht en kun je de juiste standen alsnog aan ons doorgeven.

Krijg je geen bericht? Maar weet je zeker dat je een foute meterstand doorgegeven hebt, wacht dan op de jaar- of eindafrekening. Controleer dan de standen. En wijken ze inderdaad veel af, laat ze dan aanpassen:
Meterstanden aanpassen

Bij een groot verschil kunnen we je meterstanden aanpassen. Is het verschil klein, dan verrekenen we dit bij de volgende jaarafrekening.  

Meer relevante onderwerpen