test

Jouw Vattenfall contract verlengen? Fijn dat je blijft.

We willen dat je klant bij ons blijft. En daar hebben we wat voor over. Want trouwe klanten zijn ons veel waard. Daarom hebben wij Blijven Loont: elk jaar dat je blijft, krijg je van ons extra korting op stroom. Tot wel 25%.

Welk contract heb je nu?

Heb je een Vattenfall contract voor bepaalde tijd? We begrijpen dat je steeds het beste contract wilt hebben. Daarom ontvang je ruim voordat het afloopt van ons een nieuwe aanbieding. Contract verlengen is dan heel makkelijk en je weet zo steeds waar je aan toe bent. Wil je toch iets anders? Natuurlijk is dit aanbod naar wens aan te passen. Wat jij wil.

Heb je een contract voor onbepaalde tijd? Dan hoef je niets te doen, want het loopt gewoon automatisch door. Maar veranderen van product kan natuurlijk altijd.

Bekijk je contract in Mijn Vattenfall

Weet je niet meer welk contract je met ons hebt afgesloten? Geen punt. In Mijn Vattenfall zie je bij Mijn Contract precies wat je nu hebt, hoe lang het nog loopt en wat je betaalt.

Bekijk je contract

Je overstap is zo geregeld

  1. Je stelt je energieproduct samen en verstuurt je aanvraag.

  2. We zorgen ervoor dat je binnen een week een e-mail of brief met de bevestiging van je aanvraag ontvangt. Ook sturen we je dan een welkomstbrief én bevestigen we de ingangsdatum van je contract, wanneer we starten met het leveren van energie en je termijnbedrag.

  3. Na ontvangst van de bevestiging van je contract heb je 14 dagen bedenktijd om je aanvraag te wijzigen of annuleren.

Blijven Loont

Blijven Loont

Met Blijven Loont belonen we vaste klanten met korting op de variabele leveringskosten van stroom. De korting loopt elk jaar op, tot een blijvend voordeel van 25%.  

Ben je al klant? Dan begin je met 10% korting. Je korting groeit elk jaar met 5%, tot aan 25%. Zolang je klant blijft.

Blijven Loont is voor alle klanten die naast stroom, ook gas of warmte van ons hebben en betalen via automatische incasso.

Lees meer over Blijven Loont

Een ander aanbod gekregen? Met deze checklist weet je of het aanbod écht beter is.

Overweeg je om over te stappen? Dan hebben we een aantal tips voor je. Zodat je je goed kunt verdiepen in het aanbod. Want soms lijkt een aanbod beter dan het is. Met deze checklist zie je eenvoudig hoe mooi de aanbieding écht is.

Check je ook de looptijd van je contract? Als je een contract hebt voor een vaste periode en de looptijd is nog niet voorbij, kan het zijn dat wij een opzegboete in rekening brengen.

  • Waar krijg je precies korting over bij de energieleverancier?
    Soms alleen korting op de leveringskosten. Dat is ongeveer de helft van je energienota. De andere helft bestaat uit o.a. overheidsheffingen. Kijk ook hoe lang je korting krijgt.
  • Hoe voordelig is de korting bij je verbruik?
    Vaak is het voordeel per jaar gebaseerd op een gemiddeld verbruik, niet op het verbruik van je huishouden. Het gemiddelde voordeel zegt dus niet hoe groot jouw voordeel in euro’s per jaar is.
  • Zijn er geen verborgen kosten?
    Is de korting inclusief of exclusief overheidsheffingen, btw en regiotoeslag van gas? En wat betaalt je voor netbeheerkosten? Vraag gerust wat je precies per maand gaat betalen.
  • Wat zijn de voorwaarden van de welkomstkorting of het welkomstcadeau?
    Een welkomstpremie of welkomstcadeau ziet er aanlokkelijk uit. Het is altijd verstandig om te checken onder welke voorwaarden je korting of het cadeau ontvangt. Hoe lang het contract loopt, en wat je betaalt per maand bijvoorbeeld.
  • Voor welke periode is de speciale prijs die je krijgt geldig?
    Informeer of het om vaste of variabele leveringskosten gaat. Variabele leveringskosten kunnen meerdere keren per jaar worden aangepast. Het kan zijn dat een speciale prijs voor enkele maanden geldt. Daarna betaal je dan een hogere prijs.
  • Hoe stelt de andere leverancier het termijnbedrag vast?
    Het is goed om na te vragen hoe de hoogte van het termijnbedrag wordt bepaald. Bij een laag termijnbedrag loop je kans dat je bij de jaarafrekening veel moet bijbetalen.
  • Hoe lang loopt het contract?
    Vaak moet je een meerjarig contract ondertekenen om korting te krijgen. Je bent dan voor lange tijd aan deze leverancier gebonden.
  • Zijn er 'kleine lettertjes'?
    Kijk bijvoorbeeld naar de hoogte van de servicekosten, zoals voor het gebruik van acceptgiro. Hoeveel tijd krijg je voor het betalen van de energienota? En wat gebeurt er als je een keer te laat betaalt?

Ga je verhuizen? We verhuizen je contract.

Je contract verhuist gewoon met je mee. Als je ons het nieuwe adres doorgeeft en de datum waarop je de sleutel krijgt, is dat voldoende.  Maar misschien wil jij je contract aanpassen? Dat kan natuurlijk ook. We regelen het voor je.

Verhuizing doorgeven

 

 

De 6 services van Vattenfall