test

Jouw Vattenfall contract verlengen? Fijn dat je blijft.

We willen dat je klant bij ons blijft. En daar hebben we wat voor over. Want trouwe klanten zijn ons veel waard. Daarom hebben wij Blijven Loont: elk jaar dat je blijft, krijg je van ons extra korting op stroom. Tot wel 25%.

Welk contract heb je nu?

Heb je een Vattenfall contract voor bepaalde tijd? We begrijpen dat je steeds het beste contract wilt hebben. Daarom ontvang je ruim voordat het afloopt van ons een nieuwe aanbieding. Contract verlengen is dan heel makkelijk en je weet zo steeds waar je aan toe bent. Wil je toch iets anders? Natuurlijk is dit aanbod naar wens aan te passen. Wat jij wil.

Heb je een contract voor onbepaalde tijd? Dan hoef je niets te doen, want het loopt gewoon automatisch door. Maar veranderen van product kan natuurlijk altijd.

Bekijk je contract in Mijn Vattenfall

Weet je niet meer welk contract je met ons hebt afgesloten? Geen punt. In Mijn Vattenfall zie je bij Mijn Contract precies wat je nu hebt, hoe lang het nog loopt en wat je betaalt.

Bekijk je contract

Je overstap is zo geregeld

  1. Je stelt je energieproduct samen en verstuurt je aanvraag.

  2. We zorgen ervoor dat je binnen een week een e-mail of brief met de bevestiging van je aanvraag ontvangt. Ook sturen we je dan een welkomstbrief én bevestigen we de ingangsdatum van je contract, wanneer we starten met het leveren van energie en je termijnbedrag.

  3. Na ontvangst van de bevestiging van je contract heb je 14 dagen bedenktijd om je aanvraag te wijzigen of annuleren.

Blijven Loont

Blijven Loont

Met Blijven Loont belonen we vaste klanten met korting op de variabele leveringskosten van stroom. De korting loopt elk jaar op, tot een blijvend voordeel van 25%.  

Ben je al klant? Dan begin je met 10% korting. Je korting groeit elk jaar met 5%, tot aan 25%. Zolang je klant blijft.

Blijven Loont is voor alle klanten die naast stroom, ook gas of warmte van ons hebben en betalen via automatische incasso.

Meer over Blijven Loont

Ga je verhuizen? We verhuizen je contract.

Je contract verhuist gewoon met je mee. Als je ons het nieuwe adres doorgeeft en de datum waarop je de sleutel krijgt, is dat voldoende.  Maar misschien wil jij je contract aanpassen? Dat kan natuurlijk ook. We regelen het voor je.

Verhuizing doorgeven

 

 

Meestgestelde vragen contract verlengen

Ik heb een ander aanbod gekregen. Hoe weet ik of ik nog goed zit bij jullie?

Overweeg je om over te stappen? Dan hebben we een aantal tips voor je. Zodat je je goed kunt verdiepen in het aanbod. Want soms lijkt een aanbod beter dan het is. Met deze checklist zie je eenvoudig hoe mooi de aanbieding écht is.

  • Check eerst de looptijd van je contract bij ons. Als je een contract hebt voor een vaste periode en de looptijd is nog niet voorbij, kan het zijn dat wij een opzegboete in rekening brengen. Sommige leveranciers vergoeden deze, maar lang niet allemaal of bij alle aanbiedingen.
  • Vraag na hoe de hoogte van het termijnbedrag wordt bepaald.
    Komen de verbruiksgegevens overeen met je gemiddelde jaarverbruik? Bij een laag termijnbedrag loop je kans dat je bij de jaarafrekening veel moet bijbetalen.
  • Lees de voorwaarden van de welkomstkorting of het welkomstcadeau.
    Een welkomstpremie of welkomstcadeau ziet er aanlokkelijk uit. Maar onder welke voorwaarden ontvang je deze? En wat zijn de voorwaarden als je voortijdig je contract opzegt. Vaak ontvang je dan geen korting of cadeau meer of moet je deze terugbetalen.
  • Hoe voordelig is de korting bij jóuw verbruik?
    Vaak is het voordeel per jaar gebaseerd op een gemiddeld verbruik, niet op het verbruik van jouw huishouden. Het gemiddelde voordeel zegt dus niet hoe groot jóuw voordeel in euro’s per jaar is.
  • Zijn er geen verborgen kosten?
    Is de korting inclusief of exclusief overheidsheffingen, btw en regiotoeslag van gas? En wat betaal je voor netbeheerkosten? Vraag gerust wat je precies per maand gaat betalen. En kijk bijvoorbeeld ook naar de hoogte van de servicekosten, zoals voor het gebruik van acceptgiro. Hoeveel tijd krijg je voor het betalen van de energienota? En wat gebeurt er als je een keer te laat betaalt?

Wat is het verschil tussen een vaste prijs en een variabele prijs?

Kies je voor een vaste prijs? Dan blijven de tarieven die je aan ons betaalt gelijk tijdens de afgesproken looptijd. Zo weet je precies waar je aan toe bent. En wanneer de energieprijzen in de markt stijgen, profiteer je van je vaste prijs. Wel kunnen de netbeheerders of overheid hun tarieven tijdens jouw looptijd aanpassen. Hier hebben wij geen invloed op.

Kies je voor een variabele prijs? Dan wijzigen de tarieven die je aan ons betaalt twee keer per jaar. Afhankelijk van de marktprijzen van stroom en gas op dat moment. Deze prijzen kunnen dus stijgen. Maar wanneer de prijzen dalen, profiteer je daar van.

Jouw energietarief bestaat uit drie delen. Je betaalt een deel aan:

  • Ons, je energieleverancier
  • Je netbeheerder
  • De Rijksoverheid

De kosten voor de netbeheerders of Rijksoverheid berekenen wij door en dragen vervolgens voor jou af.

Wanneer je kiest voor een vaste of variabele prijs, dan bedoelen we daarmee het deel dat je aan ons betaalt.

Wat gebeurt er als ik mijn contract niet verleng?

Wanneer je geen nieuw contract met ons afsluit, verlengen we automatisch naar een contract voor onbepaalde tijd. Je kunt dat opzeggen wanneer je wilt, maar je zit in ieder geval geen moment zonder stroom of gas. Je betaalt dan voor het variabele tarief van dat moment. Een variabel tarief beweegt mee met de marktprijzen voor energie. De prijs kan dus hoger of lager worden. Meestal passen we onze prijzen twee keer per jaar aan. In januari en juli. Je krijgt hier vooraf bericht van.

Hoe wordt mijn termijnbedrag berekend?

Jouw termijnbedrag wijzigt niet automatisch na het aanvragen van jouw nieuwe contract. Ook niet als je minder gaat betalen. Dit komt omdat het termijnbedrag een voorschot is op je energieverbruik voor het komende jaar. Als het jaar om is verrekenen we de termijnbedragen met wat je werkelijk aan stroom en gas hebt verbruikt.Wil je een hoger of lager termijnbedrag betalen? Deze wijzig je eenvoudig zelf in Mijn Vattenfall.

De hoogte van je termijnbedrag baseren we op de vaste maandelijkse kosten. Plus de variabele kosten: je verwachte energieverbruik maal de afgesproken prijs per kWh of m3. We houden hierbij ook rekening met eventuele stijgingen in de tarieven. Zo proberen we verrassingen op de jaarafrekening voor jou te voorkomen.

Lees meer over het termijnbedrag en bekijk het filmpje.

De 6 services van Vattenfall