Jouw Vattenfall contract verlengen of bekijken? We helpen je graag

Jouw Vattenfall contract verlengen? Fijn dat je blijft.

We willen dat je klant bij ons blijft. En daar hebben we wat voor over. Want trouwe klanten zijn ons veel waard. Daarom hebben wij Blijven Loont: elk jaar dat je blijft, krijg je van ons extra korting op stroom. Tot wel 25%.

Blijven Loont

Natuurlijk zijn wij blij met nieuwe klanten. Maar onze trouwe klanten, daar zorgen we extra goed voor. Bijvoorbeeld met een oplopende korting op de variabele leveringskosten van stroom voor elk jaar dat je klant blijft, tot 25%. Je kunt ook sparen voor mooie cadeaus en kortingen met Exclusief.
En we helpen je om je energierekening zo laag mogelijk te houden. Met onze bespaartips en met de app of Mijn Verbruik in Mijn Vattenfall. Of met een persoonlijk advies van een van onze energieadviseurs.

Zo werkt Blijven Loont

De 6 services van Vattenfall

  • Elk jaar voordeel als vaste klant
    op weg naar fossielvrij leven
  • Met het seintje een heldere jaarafrekening
    zonder verrassingen
  • Steeds meer schone energie
    uit zon, wind en water
  • Altijd inzicht
    in je persoonlijk verbruik
  • Stap voor stap fossielvrij leven
    en energie besparen
  • Zelf aan het stuur van je betalingen
    wat en wanneer je betaalt kies je zelf

Lees meer over de 6 services

De 6 services van Vattenfall

6

Welk contract heb je nu?

Heb je een Vattenfall contract voor bepaalde tijd? We begrijpen dat je steeds het beste contract wilt hebben. Daarom ontvang je ruim voordat het afloopt van ons een nieuwe aanbieding. Contract verlengen is dan heel makkelijk en je weet zo steeds waar je aan toe bent. Wil je toch iets anders? Natuurlijk is dit aanbod naar wens aan te passen. Wat jij wil.

Heb je een contract voor onbepaalde tijd? Dan hoef je niets te doen, want het loopt gewoon automatisch door. Maar veranderen van product kan natuurlijk altijd.

Weet je niet meer welk contract je met ons hebt afgesloten? Geen punt. In Mijn Vattenfall zie je bij Mijn Contract precies wat je nu hebt, hoe lang het nog loopt en wat je betaalt.

Bekijk je contract in Mijn Vattenfall

Net voor ons gekozen? Welkom!

Wat fijn dat je voor ons hebt gekozen. We vinden het belangrijk dat je overstap goed verloopt.

Een ander aanbod gekregen? Met deze checklist weet je of het aanbod écht beter is.

Overweeg je om over te stappen? Dan hebben we een aantal tips voor je. Zodat je je goed kunt verdiepen in het aanbod. Want soms lijkt een aanbod beter dan het is. Met deze checklist zie je eenvoudig hoe mooi de aanbieding écht is.

Check je ook de looptijd van je contract? Als je een contract hebt voor een vaste periode en de looptijd is nog niet voorbij, kan het zijn dat wij een opzegboete in rekening brengen.

  • Waar krijg je precies korting over bij de energieleverancier? Soms alleen korting op de leveringskosten. Dat is ongeveer de helft van je energienota. De andere helft bestaat uit o.a. overheidsheffingen. Kijk ook hoe lang je korting krijgt.
  • Hoe voordelig is de korting bij je verbruik? Vaak is het voordeel per jaar gebaseerd op een gemiddeld verbruik, niet op het verbruik van je huishouden. Het gemiddelde voordeel zegt dus niet hoe groot jouw voordeel in euro’s per jaar is.
  • Zijn er geen verborgen kosten? Is de korting inclusief of exclusief overheidsheffingen, btw en regiotoeslag van gas? En wat betaalt je voor netbeheerkosten? Vraag gerust wat je precies per maand gaat betalen.
  • Wat zijn de voorwaarden van de welkomstkorting of het welkomstcadeau? Een welkomstpremie of welkomstcadeau ziet er aanlokkelijk uit. Het is altijd verstandig om te checken onder welke voorwaarden je korting of het cadeau ontvangt. Hoe lang het contract loopt, en wat je betaalt per maand bijvoorbeeld.
  • Voor welke periode is de speciale prijs die je krijgt geldig? Informeer of het om vaste of variabele leveringskosten gaat. Variabele leveringskosten kunnen meerdere keren per jaar worden aangepast. Het kan zijn dat een speciale prijs voor enkele maanden geldt. Daarna betaal je dan een hogere prijs.
  • Hoe stelt de andere leverancier het termijnbedrag vast? Het is goed om na te vragen hoe de hoogte van het termijnbedrag wordt bepaald. Bij een laag termijnbedrag loop je kans dat je bij de jaarafrekening veel moet bijbetalen.
  • Hoe lang loopt het contract? Vaak moet je een meerjarig contract ondertekenen om korting te krijgen. Je bent dan voor lange tijd aan deze leverancier gebonden.
  • Zijn er 'kleine lettertjes'? Kijk bijvoorbeeld naar de hoogte van de servicekosten, zoals voor het gebruik van acceptgiro. Hoeveel tijd krijg je voor het betalen van de energienota? En wat gebeurt er als je een keer te laat betaalt?

Wil je naar ons overstappen en jezelf aanmelden om klant te worden? Welkom!

Wil je klant bij ons worden? Dat horen we graag, natuurlijk.

Als je overstapt wil je dat natuurlijk zo snel mogelijk geregeld hebben. Dat begrijpen we. Je overstap is daarom zo geregeld:

  1. Je stelt je energieproduct samen en verstuurt je aanvraag.
  2. We zorgen ervoor dat je binnen een week een e-mail of brief met de bevestiging van je aanvraag ontvangt. Ook sturen we je dan een welkomstbrief én bevestigen we de ingangsdatum van je contract, wanneer we starten met het leveren van energie en je termijnbedrag.
  3. Na ontvangst van de bevestiging van je contract heb je 14 dagen bedenktijd om je aanvraag te wijzigen of annuleren.

 

Zo regelen wij je overstap

Ga je verhuizen? We verhuizen je contract.

Je contract verhuist gewoon met je mee. Als je ons het nieuwe adres doorgeeft en de datum waarop je de sleutel krijgt, is dat voldoende.  Maar misschien wil jij je contract aanpassen? Dat kan natuurlijk ook. We regelen het voor je.
Verhuizing doorgeven

Overstappen en Vattenfall opzeggen? Check of dat voordelig is.

Wil jij je contract opzeggen en overstappen naar een andere energieleverancier? Wij helpen je graag om een goede keuze te maken.

We zijn blij met jou als klant

Ben je ook blij met ons? We horen het graag van je.

Beoordeel zelf

Waarom je goed zit bij Vattenfall

  • Hoe langer je klant bent, hoe meer voordeel je krijgt
  • Service is afgestemd op jouw persoonlijke situatie
  • Moeiteloos kosten besparen en duurzamer omgaan met energie

We helpen je graag

  • De populairste onderwerpen uitgelegd
  • Zoek antwoord op je vraag
  • Of neem gerust contact met ons op

Naar Service voor jou

Interessant artikel?