Bekijk je contract in Mijn Vattenfall
Weet je niet meer welk contract je met ons hebt afgesloten? Geen punt. In Mijn Vattenfall zie je bij Mijn Contract precies wat je nu hebt, hoe lang het nog loopt en wat je betaalt.
Je wilt op elk moment je contract kunnen bekijken. Wanneer gaat het in? Wat is de looptijd? Of ben je benieuwd wanneer ons nieuwe aanbod voor je klaar staat? Want dan kun je je energiecontract verlengen. We vertellen er meer over.
Logisch dat je niet precies weet wat voor een contract je hebt afgesloten. Daarom vindt je alle informatie over je contract op één pagina in Mijn Vattenfall. Zo ben je altijd op de hoogte.
Je contract kan een vaste looptijd hebben. Dit betekent dat je 'vast' zit aan dit contract tot het einde van de looptijd. De einddatum van je contract vind je hier ook. staat altijd bij. Voordat je contract afloopt krijg je een nieuw aanbod. Aan jou de keus of je dit aanbod overneemt, of liever iets anders wilt.
Heb je een contract voor onbepaalde tijd, dan loopt je contract automatisch door. Wil je weten of je contract nog bij je past? Bekijk dan ons contractadvies in Mijn Vattenfall. Veranderen kan natuurlijk altijd.
Heb je nog geen aanbod van ons ontvangen? Dan kan het zijn dat je contract nog niet afloopt. De einddatum van je energiecontract vindt je Mijn Contract. Ongeveer een maand voor de einddatum krijg je een nieuw aanbod van ons.
Weet je niet meer precies voor hoeveel jaar je vaste contract loopt? Ook dat zie je meteen op de pagina: Mijn Contract.
Weet je niet meer welk contract je met ons hebt afgesloten? Geen punt. In Mijn Vattenfall zie je bij Mijn Contract precies wat je nu hebt, hoe lang het nog loopt en wat je betaalt.
Goed dat je voor ons gekozen hebt. Je krijgt natuurlijk een bevestiging van je contract. Daarin vind je alle afspraken. En wij regelen je opzegging. Jij hoeft verder niets te doen. Bekijk ook de pagina: Na je overstap.
We adviseren je een Mijn Vattenfall account te maken. Zo ben je altijd op de hoogte van voortgang van je nieuwe contract. Maar hier regel je ook veel zelf. Zoals bijvoorbeeld het aanpassen van je termijnbedrag.
We hebben ongeveer een maand voordat je contract afloopt een mooi aanbod voor je klaarstaan in Mijn Vattenfall. Zo kun je altijd op tijd je energiecontract verlengen. Wil je het contract nog niet verlengen? Geen probleem. We blijven gewoon stroom en gas leveren.
Je energiecontract verlengen is in drie stappen geregeld:
Kies de aanbieding die bij je past en verstuur je aanvraag.
Je ontvangt per mail een bevestiging van je nieuwe contract. Op de eerste dag dat je nieuwe contract ingaat, ontvang je van ons opnieuw een e-mail. In Mijn Vattenfall kun je zelf altijd gegevens wijzigingen of je verbruik en kosten inzien.
Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd om je aanvraag te wijzigen of annuleren.
Als je bij ons blijft, geven we je elk jaar meer korting met Blijven Loont. Je krijgt korting op de variabele leveringskosten van stroom tot een blijvend voordeel van 25%.
Ben je al klant, dan begin je met 10% korting. Je korting groeit elk jaar met 5%, tot aan 25%. Zolang je klant blijft. Lees hoe het werkt. Of vraag meteen je korting aan.
Je contract verhuist gewoon met je mee. Als je ons het nieuwe adres doorgeeft en de datum waarop je de sleutel krijgt, is dat voldoende. Maar misschien wil jij je contract aanpassen? Dat kan natuurlijk ook. We regelen het voor je.
Verhuizing doorgeven
Overweeg je om over te stappen? Dan hebben we een aantal tips voor je. Zodat je je goed kunt verdiepen in het aanbod. Want soms lijkt een aanbod beter dan het is. Met deze checklist zie je eenvoudig hoe mooi de aanbieding écht is.
Kies je voor een vaste prijs? Dan blijven de tarieven die je aan ons betaalt gelijk tijdens de afgesproken looptijd. Zo weet je precies waar je aan toe bent. En wanneer de energieprijzen in de markt stijgen, profiteer je van je vaste prijs. Wel kunnen de netbeheerders of overheid hun tarieven tijdens jouw looptijd aanpassen. Hier hebben wij geen invloed op.
Kies je voor een variabele prijs? Dan wijzigen de tarieven die je aan ons betaalt twee keer per jaar. Afhankelijk van de marktprijzen van stroom en gas op dat moment. Deze prijzen kunnen dus stijgen. Maar wanneer de prijzen dalen, profiteer je daar van.
Jouw energietarief bestaat uit drie delen. Je betaalt een deel aan:
De kosten voor de netbeheerders of Rijksoverheid berekenen wij door en dragen vervolgens voor jou af.
Wanneer je kiest voor een vaste of variabele prijs, dan bedoelen we daarmee het deel dat je aan ons betaalt.
Wanneer je geen nieuw contract met ons afsluit, verlengen we automatisch naar een contract voor onbepaalde tijd. Je kunt dat opzeggen wanneer je wilt, maar je zit in ieder geval geen moment zonder stroom of gas. Je betaalt dan voor het variabele tarief van dat moment. Een variabel tarief beweegt mee met de marktprijzen voor energie. De prijs kan dus hoger of lager worden. Meestal passen we onze prijzen twee keer per jaar aan. In januari en juli. Je krijgt hier vooraf bericht van.
Jouw termijnbedrag wijzigt niet automatisch na het aanvragen van jouw nieuwe contract. Ook niet als je minder gaat betalen. Dit komt omdat het termijnbedrag een voorschot is op je energieverbruik voor het komende jaar. Als het jaar om is verrekenen we de termijnbedragen met wat je werkelijk aan stroom en gas hebt verbruikt.Wil je een hoger of lager termijnbedrag betalen? Deze wijzig je eenvoudig zelf in Mijn Vattenfall.
De hoogte van je termijnbedrag baseren we op de vaste maandelijkse kosten. Plus de variabele kosten: je verwachte energieverbruik maal de afgesproken prijs per kWh of m3. We houden hierbij ook rekening met eventuele stijgingen in de tarieven. Zo proberen we verrassingen op de jaarafrekening voor jou te voorkomen.
Lees meer over het termijnbedrag en bekijk het filmpje.