Je meterstanden doorgeven voor een juiste jaarafrekening

We berekenen je gebruik met je meterstanden. Daarom krijg je elk jaar een verzoek om je meterstanden door te geven. Ook als je klant wordt of een bedrijfspand aan- of afmeldt, vragen we om je meterstanden. Als je die aan ons doorgeeft, weet je zeker dat je precies betaalt voor wat je gebruikt.

We vragen je ruim van tevoren om je meterstanden

Je krijgt op tijd een verzoek om je meterstanden door te geven. Die krijg je per e-mail of per post, dat kies je zelf. Als je een slimme meter hebt, dan hoef je zelf niets te doen. Je netbeheerder leest de standen dan op afstand uit en geeft die aan ons door.

Handige hulp bij het aflezen van de meter

Als je het lastig vindt om de meterstanden af te lezen, gebruik dan onze handleiding. De meest voorkomende meters staan erin. Als het je ook met de handleiding niet lukt je meterstanden af te lezen, neem dan contact met ons op.

Voor vragen over je slimme meter

Op de website van je netbeheerder vind je veel informatie over slimme meters. 

 

Als je een te hoge of te lage jaarafrekening hebt

Omdat we zonder meterstanden je gebruik inschatten, kan het zijn dat je jaarafrekening te hoog of te laag is. Dat lossen we voor je op. Als je alsnog de juiste meterstanden aan ons doorgeeft, krijg je een nieuwe jaarafrekening. Bel daarvoor onze Ondernemersdesk. Bij een minimaal verschil (minder dan 220 kWh stroom of minder dan 100 m3 gas) is het handiger om te wachten tot de volgende afrekening.

Je meterstanden geef je in vijf makkelijke stappen aan ons door.

Zo geef je je meterstanden door

Geef je meterstanden door

Deze partijen hebben je meterstanden nodig

 

Wij

  • Als je klant wordt of je aanmeldt voor een nieuw adres, geef je de meterstanden aan ons door. Als je een slimme meter hebt, dan hoef je niets te doen. 
  • Daarna vragen wij je elk jaar om je meterstanden door te geven voor de jaarafrekening.
  • Wanneer je vertrekt van een adres vragen wij je om meterstanden voor de jaarafrekening.

Je nieuwe energieleverancier

Als je overstapt geef je je meterstanden door aan je nieuwe energieleverancier. Die geeft ze aan ons door. Je hoeft je meterstanden dus niet meer aan ons door te geven. 

Je netbeheerder

Elke drie jaar komt je netbeheerder langs om je meterstanden op te nemen. Zo controleert de netbeheerder of je meter nog goed werkt. 

Deel deze pagina

We denken graag met je mee

Vragen over je overstap? Of wil je advies van onze adviseurs over het aanbod dat het best past bij je bedrijf? We hebben op al je energievragen een antwoord. Bel ons gerust op werkdagen tussen 08.00 tot 15.00 op 020 89 20 255. Of bezoek de pagina van onze Ondernemersdesk