Man meet meterstanden op

Met jouw meterstanden zorgen wij voor een kloppende afrekening

Wij berekenen je verbruik met jouw meterstanden. Daarom ontvang je hiervoor elk jaar een verzoek. Ook als je klant wordt of een bedrijfspand aan- of afmeldt, vragen wij om jouw standen. Als je deze aan ons doorgeeft, weet je zeker dat je uiteindelijk alleen voor jouw werkelijke verbruik betaalt.

Hoe geef je je meterstanden door?

Je meterstanden geef je in 5 eenvoudige stappen aan ons door. Je kunt ze hier online invullen.

Geef nu je meterstanden door

Wij vragen je ruim van tevoren om je meterstanden

Wij zorgen ervoor dat je ruim op tijd een verzoek ontvangt voor het doorgeven van je meterstanden. Hiervoor ontvang je een e-mail of een brief. Net wat je wilt. Heb je een slimme meter, dan is het helemaal gemakkelijk. Je netbeheerder leest de standen dan namelijk op afstand uit en geeft deze aan ons door. Je hoeft dus niets meer te doen.

Handige hulp bij het aflezen van de meter

Wij begrijpen dat je niet elke dag meterstanden doorgeeft. Misschien is het dus even zoeken welke cijfers je precies moet hebben. Als je wilt helpen we je hierbij. Hier vind je alvast een handleiding voor de meest voorkomende meters. Grote kans dat die van jou er tussen staan. Zo niet bel ons dan gerust.

Heb je vragen over je slimme meter?

Op de website van je netbeheer vind je veel informatie over slimme meters. 

Is je verbruik geschat? Bel ons gerust voor een correctie.

Door een schatting kan je jaarafrekening te hoog of juist te laag uitvallen. Dat lossen we natuurlijk voor je op. Als je alsnog de juiste standen aan ons doorgeeft zorgen wij voor een nieuwe afrekening. Bel hiervoor gerust met onze Ondernemersdesk. Bij een minimaal verschil (minder dan 220 kWh stroom of minder dan 100 m3 gas) is het trouwens handiger om te wachten tot de volgende afrekening.

Aan wie kan ik mijn meterstanden doorgeven?

Aan ons:

  • Als je klant wordt of je aanmeldt voor een nieuw adres geef je de standen aan ons door. Heb je een slimme meter? Dan hoef je niets te doen. 
  • Hierna vragen wij je elk jaar om je meterstanden door te geven voor de jaarafrekening.
  • Wanneer je vertrekt van een adres vragen wij je om meterstanden voor de eindafrekening.

Aan je nieuwe leverancier:
Als je overstapt geef je je meterstanden door aan je nieuwe leverancier. Die geeft ze vervolgens aan ons door. Je hoeft je eindstanden dus niet meer aan ons door te geven

Aan je netbeheerder:
Elke drie jaar komt je netbeheerder langs om je meterstanden op te nemen. Zo controleert de netbeheerder of je meter nog goed werkt. 

Je kunt altijd terecht bij onze Ondernemersdesk

Bel ons gerust op werkdagen van 08.00 tot 15.00 uur op 020 89 20 255. Wij zijn er voor jou.

Interessant artikel?