Een heldere jaarafrekening

Elk jaar krijg je van ons een heldere jaarafrekening. Zo weet je precies hoeveel stroom en gas je dat jaar zakelijk hebt verbruikt en wat je daarvoor hebt betaald. Onder de streep krijg je geld terug of betaal je een bedrag bij.

Meteen regelen

  • Jaarafrekening bekijken of downloaden

    Bekijk je jaarafrekening in Mijn Vattenfall of download een kopie.

    Bekijk je jaarafrekening
  • Bekijk wanneer je de jaarafrekening krijgt

    In Mijn Vattenfall zie je voor elk adres wanneer je de jaarafrekening krijgt. 

    Naar Mijn Vattenfall
  • Tarievenspecificatie downloaden

    Op je jaarafrekening tonen we gemiddelde tarieven. Bekijk hier je tarieven per periode. 

    Mijn Tarievenspecificatie

Antwoord op je vragen over de Vattenfall jaarafrekening

Hieronder vind je antwoord op de meestgestelde vragen over de jaarafrekening. Staat je vraag er niet tussen? Dan helpen de experts van onze Ondernemersdesk je natuurlijk graag. 

Wanneer ontvang ik mijn jaarafrekening?

In Mijn Vattenfall zie wanneer de volgende jaarafrekening voor je klaarstaat. 
Ben je net klant bij ons geworden? Dan ontvang je de eerste jaarafrekening ongeveer een jaar nadat je contract inging. 

Ik krijg geld terug van Vattenfall, wanneer ontvang ik dat?

Krijg je een bedrag terug? Dan ontvang je dat binnen een week. Op de jaarafrekening zie je op welk rekeningnummer (IBAN) we je tegoed uitbetalen.

Kan ik mijn jaarafrekening in termijnen betalen?

Je kan je jaarafrekening ook in termijnen betalen. Dit regel je eenvoudig in Mijn Vattenfall

 

Kan ik een kopie krijgen van m'n jaarafrekening?

We bewaren alle jaarafrekeningen voor je in Mijn Vattenfall. Je vindt hier ook de tarievenspecificaties. 

Kan ik mijn termijnbedrag aanpassen?

Bij de jaarafrekening ontvang je ook een voorstel voor een nieuw termijnbedrag. Je kunt dit bedrag altijd aanpassen in Mijn Vattenfall.  

Wanneer moet ik de meterstanden doorgeven voor de jaarafrekening?

Vier tot zes weken voordat je de jaarafrekening ontvangt, vragen we je meterstanden door te geven. 

In Mijn Vattenfall zie je wanneer je de jaarafrekening krijgt. 

Heb je een slimme meter, dan is doorgeven niet nodig. We krijgen ze dan via je netbeheerder. 

De meterstanden op de jaarafrekening kloppen niet, wat nu?

Kloppen de meterstanden op je jaarafrekening niet? Dan corrigeren we die natuurlijk. Je krijgt van ons een nieuwe jaarafrekening met de juiste standen. Geef hier de juiste standen door. 

Het laatste nieuws

We houden je graag op de hoogte van alle ontwikkelingen in de energiemarkt. Met een update over de prijsontwikkeling en een toelichting op de compensatieregelingen. Lees hier het laatste nieuws en wat dit voor jou betekent. 

Blijf up-to-date

Hoge jaarafrekening? Besparen kan altijd.

Valt je jaarafrekening hoger uit dan verwacht? Vaak heb je dan meer energie verbruikt dan in de jaren ervoor. Kijk wat je kunt doen om te besparen op je energiekosten. 

Bespaaradvies

We denken graag met je mee

De experts van onze Ondernemersdesk zitten voor je klaar. Ze beantwoorden graag je energievragen. Bel ons gerust op werkdagen tussen 08.00 tot 15.00 op 020 89 20 255. Of bezoek de pagina van onze Ondernemersdesk.

Een heldere jaarafrekening zonder verrassingen

Onze facturen zijn kraakhelder. Je weet dus precies waarvoor je betaalt. We houden voor je in de gaten of je nog goed zit met je termijnbedrag. Is aanpassen verstandig? Dan geven we je een Seintje. Zo weet je zeker dat je goed zit.

Een heldere jaarafrekening

Meer over facturen en betalingen