• In 3 stappen zakelijk klant worden van Vattenfall

  • Overstappen doet u zo

    Overstappen naar Vattenfall is makkelijker dan u denkt. In slechts 3 stappen bent u al klant bij Vattenfall en kunt u erop rekenen dat uw zakelijke energie altijd goed geregeld is.

     

    En voor onze klanten doen we graag meer. Zo helpen wij u bij het verduurzamen van uw bedrijf en hebben we tips om te besparen op uw energiekosten.

    Vraag vrijblijvend een offerte aan

In 3 stappen klant worden

Met uw bedrijf overstappen naar Vattenfall is makkelijker dan u denkt. Bekijk de 3 stappen en wordt ook met uw bedrijf klant van Vattenfall.

  1. Welk product past het best bij u?

    Bedrijven verschillen in de mate en het patroon van hun energieverbruik. En daar past het ene product beter bij dan het andere. Daarom leggen we de kenmerken van onze producten voor elektriciteit en gas graag aan u uit. Zo kunt u makkelijker vergelijken en voor uw bedrijf de juiste keuze maken. Vergelijk onze energieproducten.

  2. Online uw energiecontract regelen

    Daarnaast wilt u vanzelfsprekend het beste aanbod en precies weten hoeveel u gaat betalen. Dat maken we voor u zo gemakkelijk mogelijk. U stelt gewoon online uw offerte samen. Tijdens de openingstijden van de groothandelsmarkt (van 11.00 tot 16.00) ontvangt u dan direct ons aanbod in uw mailbox, zonder lange procedures of wachttijden. Vraag nu vrijblijvend een offerte aan.

    En als u helemaal tevreden bent met ons aanbod, dan is het ondertekenen van uw nieuwe energiecontract al net zo gemakkelijk. Ook dat kan gewoon online. Met één druk op de knop zet u ons aanbod om in een nieuw energiecontract voor uw bedrijf.

  3. Online toegang tot al uw energiezaken

    Na de ontvangst van uw contractaanvraag controleren wij nog eenmaal uw gegevens. Als alles klopt ontvangt u via de mail uw nieuwe energiecontract. En heten wij u welkom bij Vattenfall!

    Als nieuwe klant van Vattenfall krijgt u ook gelijk toegang tot onze Mijn Vattenfall Zakelijk omgeving. Hier vindt u al uw energiezaken overzichtelijk bij elkaar. Zo is uw zakelijke energie altijd goed geregeld!

Waarom u moet kiezen voor Vattenfall

Wij zijn uw energiepartner binnen de grootzakelijke markt. Wij weten wat er speelt in uw sector en denken graag met u mee. Zo helpen we u bij het besparen op uw energiekosten en het verduurzamen van uw bedrijf.

  • Duidelijke ambitie

    Vattenfall is één van de grotere energie­bedrijven in Europa met een duidelijke ambitie en een helder plan om dat te bereiken.

  • Betrouwbare partner

    Wij zijn een betrouwbare energiepartner. Ons moederbedrijf, Vattenfall Groep, is gevestigd in Zweden en is 100% eigendom van de Zweedse staat.

  • Duurzame productie

    Vattenfall produceert in Nederland elektriciteit en warmte uit vele soorten energiebronnen, waaronder wind, zon, waterkracht, biomassa en aardgas.

Wat u moet weten voordat u overstapt

Hoe kan ik opzeggen bij mijn huidige energieleverancier?

De meeste zakelijke energiecontracten hebben een opzegtermijn van 1 tot 6 maanden. Zodra u heeft opgezegd, bent u vrij om een nieuw contract te tekenen. En dat kan snel gaan, want we hebben de opzegbrief al voor u gemaakt. U kunt de brief eenvoudig online invullen, dan hoeft u de brief alleen nog te ondertekenen en te versturen. In een aantal gevallen kunt u ook direct opzeggen per email.

Bekijk de mogelijkheden om uw contract op te zeggen:

Audax Renewables

3 maanden
Opzegbrief Main Energie

Scholt Energy

3 maanden
Opzegbrief Scholt Energy

NieuweStroom

30 dagen
via opzegformulier

Eneco Zakelijk

3 maanden
Opzeggen per e-mail

Greenchoice Zakelijk

3 maanden
Opzeggen per e-mail

ENGIE

1 maand
Opzeggen per e-mail

Blijft de levering doorlopen als ik mijn huidige contract opzeg?

In de meeste gevallen blijft u verzekerd van levering van elektriciteit en gas. Ook als u uw energiecontract bij uw huidige energieleverancier al heeft opgezegd, maar nog geen nieuw contract hebt afgesloten. Check even goed de algemene voorwaarden van uw huidige leverancier. Twijfelt u hoe het precies zit? Bel ons op 088 363 79 00, dan kijken we met u mee.

Moet ik mijn oude energiecontract opgezegd hebben voordat ik een nieuwe onderteken?

Een overstapboete is niet prettig. Dat begrijpen we en daarom raden we u aan om altijd eerst uw oude energiecontract op te zeggen.

Als u ruim voor het verstrijken van de opzegtermijn opzegt, dan bent u vrij om te kiezen. En u heeft dan nog alle tijd om uit te zoeken welk energiecontract het best bij uw bedrijf past. Voorkom dus een overstapboete door op tijd op te zeggen.

Waar vind ik de algemene voorwaarden van Vattenfall?

Onze inkoop-, leverings- en aansluitvoorwaarden vindt u op de pagina Voorwaarden. We zorgen er graag voor dat u precies weet waar u aan toe bent. Heeft u een vraag? Bel onze klantenservice via 088 363 79 00.

Wat gebeurt er nadat ik mijn nieuwe energiecontract heb ondertekend?
  1. U ontvangt een welkomstmail met de inlog voor Mijn Vattenfall Zakelijk
  2. Wij vragen u uw aansluitingen aan ons door te geven
  3. U geeft de bijbehorende meterstanden aan ons door
  4. Wij starten op de afgesproken datum de levering van uw energie
  5. U ontvangt na de eerste maand uw eerste maandfactuur
  6. Wij bellen u of alles naar wens is

Bekijk ook onze servicebeloften

Wat kan ik regelen via Mijn Vattenfall Zakelijk?

Met toegang tot Mijn Vattenfall Zakelijk heeft u al uw energiezaken bij elkaar. Zo kunt u uw energiezaken snel en gemakkelijk inzien en regelen.

  • U heeft direct inzicht in al uw contract- en aansluitgegevens
  • U kunt uw actuele verbruikgegevens inzien en downloaden
  • U heeft in één overzicht al uw facturen en per jaar een energie kostenoverzicht
  • En u heeft altijd alle gegevens van uw vaste contactpersoon bij de hand

Wanneer bent u grootzakelijk?

Grootzakelijk

  • Uw elektriciteitsaansluiting is groter dan 3x 80 Ampère en/ of uw gasaansluiting is groter dan G25 (meer dan 40 m3 per uur).
  • U ontvangt maandelijks een factuur voor de daadwerkelijk verbruikte hoeveelheid elektriciteit en gas.
  • U heeft een energiecontract volgens het netbeheerdersmodel, waarbij u aparte facturen krijgt voor energielevering en netbeheerkosten.

Kleinzakelijk

  • U heeft een elektriciteitsaansluiting van maximaal 3 x 80 Ampère en/ of een gasaansluiting van maximaal G25 (maximaal 25 m3 per uur).
  • U betaalt maandelijks uw energierekening op basis van een voorschotbedrag en ontvangt u aan het einde van het jaar een jaarafrekening.
  • U heeft een energiecontract volgens het leveranciersmodel, waarbij u een totaalfactuur krijgt voor zowel energielevering als netbeheerkosten.

Werkt u vanuit huis? Dan gaat u naar ZZP.
Werkt u vanuit een bedrijfspand, dan gaat u naar MKB.

De juiste keuze maken voor uw bedrijf, wij helpen u op weg

We hebben verschillende oplossingen voor grootverbruikers van elektriciteit en gas. Zo kunt u kiezen voor een vaste of variabele prijs of voor een tijdelijke oplossing bij leegstand. U kunt ook kiezen voor het gespreid inkopen van uw energie of voor het online in- en verkopen ervan. Wij hebben altijd een passende oplossing voor uw bedrijf.

Altijd een passende energie-oplossing voor uw bedrijf

Onze beloften aan zakelijke klanten

  • Een vast contact­persoon, rechtstreeks bereikbaar en gericht op kansen voor uw bedrijf

  • Direct een prijsalert, als u kunt profiteren van een gunstigere marktprijs

  • Een signaal bij afwijkend energieverbruik, inclusief bespaaradvies

  • Continu inzicht in uw verbruik en kosten, overzichtelijk op één plek

  • Inzicht op maat voor het verduurzamen van uw bedrijf of onderneming

  • Ondersteuning bij het realiseren van uw duurzaamheidsambities, van advies, subsidieaanvraag tot aan de oplevering