-
In 3 stappen zakelijk klant worden van Vattenfall
-
Overstappen doet u zo
Overstappen naar Vattenfall is makkelijker dan u denkt. In slechts 3 stappen bent u al klant bij Vattenfall en kunt u erop rekenen dat uw zakelijke energie goed geregeld is.
En voor onze klanten doen we graag meer. Zo helpen wij u bij het verduurzamen van uw bedrijf en hebben we tips om te besparen op uw energiekosten.
In 3 stappen klant worden
Met uw bedrijf overstappen naar Vattenfall is makkelijker dan u denkt. Bekijk de 3 stappen en wordt ook met uw bedrijf klant van Vattenfall.
-
Welk product past het best bij u?
Bedrijven verschillen in de mate en het patroon van hun energieverbruik. En daar past het ene product beter bij dan het andere. Daarom leggen we de kenmerken van onze producten voor elektriciteit en gas graag aan u uit. Zo kunt u makkelijker vergelijken en voor uw bedrijf de juiste keuze maken. Vergelijk onze energieproducten.
-
Online uw nieuwe energiecontract regelen
Daarnaast wilt u vanzelfsprekend het beste aanbod en precies weten hoeveel u gaat betalen. Dat maken we voor u zo gemakkelijk mogelijk. U vraagt gewoon online een offerte aan. Tijdens de openingstijden van de energiemarkt (van 11.00 tot 15.45) ontvangt u dan direct ons aanbod in uw mailbox. Vraagt u later een offerte aan? Dan ontvangt u hem de volgende werkdag. Vraag nu vrijblijvend een offerte aan.
En als u helemaal tevreden bent met ons aanbod, dan is het ondertekenen van uw nieuwe energiecontract al net zo gemakkelijk. Ook dat kan gewoon online. Met één druk op de knop zet u ons aanbod om in een nieuw energiecontract voor uw bedrijf.
-
Online toegang tot al uw energiezaken
Na de ontvangst van uw contractaanvraag controleren wij nog eenmaal uw gegevens. Als alles klopt ontvangt u via de mail uw nieuwe energiecontract. En heten wij u welkom bij Vattenfall!
Als nieuwe klant van Vattenfall krijgt u ook gelijk toegang tot onze Mijn Vattenfall Zakelijk omgeving. Hier vindt u al uw energiezaken overzichtelijk bij elkaar. Zo is uw zakelijke energie altijd goed geregeld!
Waarom zakelijke klanten kiezen voor Vattenfall
Wij zijn uw energiepartner binnen de grootzakelijke markt. Wij weten wat er speelt in uw sector en denken graag met u mee. Zo helpen we u bij het besparen op uw energiekosten en het verduurzamen van uw bedrijf.
-
Betrouwbaar en zeker van levering
Als één van Europa's grotere energieproducenten bieden we bedrijven en organisaties stabiliteit, leveringszekerheid én een eerlijke prijs voor hun zakelijke energie.
-
Samen de CO₂-uitstoot verlagen
We investeren fors in hernieuwbare opwek én helpen onze klanten hun eigen klimaatdoelen te halen. Dit doen we met producten zoals NederlandseWind en NederlandsGroenGas.
-
Energiepartner die met u meedenkt
We begrijpen de ontwikkelingen in uw sector en denken graag met u mee. We adviseren u pro-actief over onze oplossingen om te besparen. En helpen u vooruit te kijken zodat u toekomstbestendig bent.
Wat u moet weten voordat u overstapt
De meeste zakelijke energiecontracten hebben een opzegtermijn van 1 tot 6 maanden. Zodra u heeft opgezegd, bent u vrij om een nieuw contract te tekenen. En dat kan snel gaan, want we hebben de opzegbrief al voor u gemaakt. U kunt de brief eenvoudig online invullen, dan hoeft u de brief alleen nog te ondertekenen en te versturen. In een aantal gevallen kunt u ook direct opzeggen per email.
Bekijk de mogelijkheden om uw contract op te zeggen:
Audax Renewables
3 maanden |
Scholt Energy
3 maanden |
NieuweStroom
30 dagen |
Eneco Zakelijk
3 maanden |
Greenchoice Zakelijk
3 maanden |
ENGIE
1 maand |
In de meeste gevallen blijft u verzekerd van levering van elektriciteit en gas. Ook als u uw energiecontract bij uw huidige energieleverancier al heeft opgezegd, maar nog geen nieuw contract hebt afgesloten. Check even goed de algemene voorwaarden van uw huidige leverancier. Twijfelt u hoe het precies zit? Bel ons op 088 363 79 00, dan kijken we met u mee.
Een overstapboete is niet prettig. Dat begrijpen we en daarom raden we u aan om altijd eerst uw oude energiecontract op te zeggen.
Als u ruim voor het verstrijken van de opzegtermijn opzegt, dan bent u vrij om te kiezen. En u heeft dan nog alle tijd om uit te zoeken welk energiecontract het best bij uw bedrijf past. Voorkom dus een overstapboete door op tijd op te zeggen.
Onze inkoop-, leverings- en aansluitvoorwaarden vindt u op de pagina Voorwaarden. We zorgen er graag voor dat u precies weet waar u aan toe bent. Heeft u een vraag? Bel onze klantenservice via 088 363 79 00.
- U ontvangt een welkomstmail met de inlog voor Mijn Vattenfall Zakelijk
- Wij vragen u uw aansluitingen aan ons door te geven
- U geeft de bijbehorende meterstanden aan ons door
- Wij starten op de afgesproken datum de levering van uw energie
- U ontvangt na de eerste maand uw eerste maandfactuur
- Wij bellen u of alles naar wens is
Bekijk ook onze servicebeloften
Met toegang tot Mijn Vattenfall Zakelijk heeft u al uw energiezaken bij elkaar. Zo kunt u uw energiezaken snel en gemakkelijk inzien en regelen.
Wanneer bent u grootzakelijk?
Grootzakelijk
- Uw elektriciteitsaansluiting is groter dan 3x 80 Ampère en/ of uw gasaansluiting is groter dan G25 (meer dan 40 m3 per uur).
- U ontvangt maandelijks een factuur voor de daadwerkelijk verbruikte hoeveelheid elektriciteit en gas.
- U heeft een energiecontract volgens het netbeheerdersmodel, waarbij u aparte facturen krijgt voor energielevering en netbeheerkosten.
Kleinzakelijk
- U heeft een elektriciteitsaansluiting van maximaal 3 x 80 Ampère en/ of een gasaansluiting van maximaal G25 (maximaal 25 m3 per uur).
- U betaalt maandelijks uw energierekening op basis van een voorschotbedrag en ontvangt u aan het einde van het jaar een jaarafrekening.
- U heeft een energiecontract volgens het leveranciersmodel, waarbij u een totaalfactuur krijgt voor zowel energielevering als netbeheerkosten.
Werkt u vanuit huis? Dan gaat u naar ZZP.
Werkt u vanuit een bedrijfspand, dan gaat u naar MKB.
Altijd een passende energie-oplossing voor uw bedrijf
Vrijblijvend advies