1. Thuis
  2. Stadsverwarming
  3. Nieuws
  4. Eerste klantpanel stadswarmte

Eerste klantpanel stadswarmte

In het nieuwe klantpanel leren we van elkaar over stadswarmte. Lees hieronder het verslag van onze eerste bijeenkomst in Almere. 

Waar denk je aan bij het woord stadswarmte?

Zeven klanten mogen we deze avond verwelkomen. En de eerste vraag die we stellen: Wat komt er bij jou op als je aan stadswarmte denkt? Een greep uit de antwoorden:

  • betrouwbaar
  • veilig
  • duur
  • je kan niet kiezen
  • makkelijk

Eén klant geeft aan dat hij het warme water uit de kraan niet warm genoeg vindt. Ook de vele graafwerkzaamheden in de buurt (vooral aan de Hoge Ring) vallen op voor klanten in Almere  

Wat willen jullie bespreken?

De groep kiest zelf de gespreksonderwerpen. Vanavond gaan we het hebben over tarieven en duurzaamheid. Ook nu is ons panel openhartig:

  • “Die vaste kosten zijn echt te hoog”
  • "Voor al dat vastrecht kan ik elk jaar een nieuwe ketel kopen!"
  • “Waarom is stadswarmte van een gasgestookte centrale duurzamer dan een eigen CV?”

Een klant vindt haar jaarafrekening maar ingewikkeld: "Al die plussen en minnen, ik word er niet wijs uit." Anderen knikken, dat herkennen ze wel. We nemen samen een jaarafrekening door en noteren alle verbeterpunten. We beseffen: onze rekening kan veel duidelijker. Hier gaan we mee aan de slag.   

Tip: Ken je ons termijnbedragadvies? Je kan daarmee in de app controleren of je maandbedrag nog past bij je verbruik. 

Ik wil weten hoeveel ik verbruik. 

veel gehoord in ons klantpanel

Inzicht in verbruik

De behoefte aan inzicht is groot, maar onze tools daarvoor zijn nog niet perfect. Onze gasten gaan verschillend om met hun verbruik.  

  • De één kijkt elke eerste van de maand naar haar verbruik. 
  • Een ander kijkt zelfs dagelijks.  
  • Wie een slimme meter heeft, kijkt soms in de app.  
  • Wie nog geen slimme meter heeft, kan zelf de standen noteren  
  • Eén van de klanten wil absoluut niet dat Vattenfall via de slimme meter inzicht krijgt in het verbruik.  

Tip: Wist je dat je altijd kan kiezen of jouw slimme meter wordt uitgelezen? Je kan dit zelf aangeven in de app 

Zorgeloze Warmte betekent voor mij dat ik er niet over na hoef te denken. 

Wat betekent Zorgeloze Warmte voor jou?

Aan de slag

Deze avond is niet alleen gezellig, maar ook erg nuttig. Wij hebben veel geleerd en nemen dan ook huiswerk mee om verbeteringen door te voeren.   

  • Wij onderzoeken hoe we de jaarafrekening leesbaarder en duidelijker kunnen maken.    
  • Waarom is de ene bron duurzamer dan de andere? We gaan kijken waar onze uitleg helderder kan. Hier vind je al veel informatie over waar de warmte in Almere vandaan komt. 
  • Wij willen je eerder informeren over storingen, en via meer kanalen. Dus niet alleen een brief, maar bijvoorbeeld ook een e-mail of SMS.  
  • Wat gaat er mis in de inschatting van het verbruik? Het moet duidelijk zijn hoeveel je terugkrijgt of moet bijbetalen.   

Meld je hier aan en praat ook mee

Heb jij ideeën over wat wij beter kunnen doen? Wil je ons helpen door mee te doen aan een klantpanel? Meld je dan aan. Samen maken we stadswarmte nog beter. 

Vul hier je gegevens in

Lees meer over stadswarmte