Vader en dochter in de woonkamer l Vattenfall energie

Vraag hulp als betalen even niet lukt

Lukt betalen even niet? Dat kan iedereen overkomen. Vraag hulp. Dan vinden we vast een oplossing.

Vattenfall betalingsregeling

We begrijpen dat het soms lastig is een hoge rekening in één keer te betalen. Als je een bijbetaling hebt van  € 100,- of meer, dan kan een Vattenfall betalingsregeling een oplossing voor je zijn.

  • Je betalingsregeling via Mijn Vattenfall
    Kom je in aanmerking voor een betalingsregeling, dan zie je in Mijn Vattenfall bij Mijn Facturen een knop 'Betaal in termijnen'.

    Zie je deze mogelijkheid niet, dan is het niet mogelijk online een regeling te treffen.
  • Neem contact met ons op, als het betalen echt niet lukt. 
  • Of maak gebruik van een éénmalige uitstel van betaling. Dit kan kosteloos tot maximaal 30 dagen. Ook dat regel je via Mijn Facturen, bij 'Betaalafspraak maken'. 

Afspraken betalingsregeling

  • Je hebt verder geen openstaande rekeningen die al betaald hadden moeten zijn.
  • Wij innen voortaan al je betalingen dan via automatische incasso. Dus nu ook je maandelijkse termijnbedragen.
  • De aflossing van je betalingsregeling is minimaal € 50,- per maand.
  • Daarnaast berekenen we per termijn € 2,- administratiekosten.
  • Je mag in minimaal twee en maximaal twaalf termijnen betalen. Je kiest zelf een voor jou haalbaar aantal. 
Meisje warmt haar handen boven een radiator l Vattenfall energie

Zorg voor voldoende saldo

Zorg je ervoor dat er voldoende geld op je rekening staat? Want als de automatische incasso mislukt, vervalt je betalingsregeling.

Is de betalingsregeling vervallen? Dan is het nodig dat je alle openstaande bedragen in één keer betaalt via Mijn Vattenfall.

Rekening betalen

Veelgestelde vragen

Ik heb een brief van een incassobureau ontvangen, wat nu?

Als je al een brief van je incassobureau hebt gekregen, is het niet meer mogelijk een betalingsregeling met ons te treffen. We adviseren je contact op te nemen met het incassobureau. Zij helpen je verder.

Het is voor mij deze maand lastig om te betalen, kan ik hulp krijgen?

We begrijpen dat dit een keer kan voorkomen. Neem je contact met ons op? Dan nemen we de mogelijkheden met je door en lossen we het samen zeker op.

Ik kom er financieel niet uit, wat kan ik doen?

Dan kan een schuldhulpinstantie uitkomst bieden. Zij bekijken jouw situatie en helpen je verder. Meld je aan bij de afdeling Sociale Zaken van jouw gemeente. Zij schakelen dan schulphulp voor je in. 

Tips & Tools

Met deze tips & tools voorkom je verrassingen op je jaarafrekening

  • Ons seintje
    Heb je een slimme meter en heb je ons toestemming gegeven dagelijks je meterstanden uit te lezen? Dan krijg je regelmatig ons seintje, een e-mail met advies over je termijnbedrag.

  • Termijnbedragadvies
    Heb je nog geen slimme meter, bekijk dan een aantal keer per jaar ons termijnbedragadvies Zo weet je meteen of je nog goed zit.

  • Pas je termijnbedrag aan als er iets verandert 
    Heb je gezinsuibreiding, extra apparaten of je woning uitgebouwd, dan verandert je energieverbruik. Pas je termijnbedrag hierop aan.

  • Gratis energiescan
    Onze energieadviseur kijkt live met je mee via je smartphone of tablet en geeft meteen bespaartips. Lees meer of plan zelf een afspraak voor een energiescan.

  • Inzicht in je energieverbruik
    Met Mijn Verbruik en met de Energie app krijg je inzicht in je verbruik. 

  • Bespaartips
    We verzamelen handige bespaartips voor thuis.

  • Bekijk onze duurzame producten
    Investeer in duurzaam wonen

Meer relevante onderwerpen