We begrijpen dat het lastig is als betalen even niet lukt. Vraag hulp.

Lukt betalen even niet? Dat kan iedereen overkomen. Vraag ons om hulp. We vinden samen vast een oplossing.

Hoge bijbetaling? We helpen je met de Vattenfall betalingsregeling

We begrijpen dat het soms lastig is een hoge rekening in één keer te betalen. Als je een bijbetaling hebt van  € 100,- of meer, dan kan een Vattenfall betalingsregeling een oplossing voor je zijn.

  • Is een betalingsregeling mogelijk? Dan zie je in Mijn Vattenfall, bij je openstaande facturen, de link naar de betalingsregeling.
  • Zie je geen link? Dan is het niet mogelijk een betalingsregeling te treffen 

Voor de betalingsregeling gelden ook een paar afspraken:

Bij het afsluiten van een betalingsregeling gelden de volgende afspraken:

  • Je hebt verder geen openstaande rekeningen die al betaald hadden moeten zijn.
  • Wij innen voortaan al je betalingen dan via automatische incasso. Dus nu ook je maandelijkse termijnbedragen.
  • Het bedrag van je betalingsregeling is minimaal € 50,- per maand.
  • Daarnaast berekenen we per termijn € 5,- administratiekosten.
  • Je mag in minimaal twee en maximaal tien termijnen betalen. Je kiest zelf een voor jouw haalbaar aantal. 

Een betalingsregeling getroffen? Zorg voor voldoende saldo.

Zorg je ervoor dat er voldoende geld op je rekening staat? Want als de automatische incasso mislukt, vervalt je betalingsregeling.

Is de betalingsregeling vervallen? Dan is het nodig dat je alle openstaande bedragen in één keer betaalt. Ga naar Mijn Vattenfall, Mijn Facturen en betaal via iDEAL.

Energierekening betalen

Bekijk op welke manier je de energienota kunt betalen en hoe je zelf jouw betaaldag kiest.

Neem contact met ons op.

Neem contact met ons op en bespreek je klacht. Zoeken we samen naar een oplossing.

Heb je al een brief van een incassobureau?

Als je al een brief van je incassobureau hebt gekregen, is het niet meer mogelijk een betalingsregeling met ons te treffen. We adviseren je contact op te nemen met het incassobureau. Zij helpen je verder.

Lukt het betalen deze maand even niet?

We begrijpen dat dit een keer kan voorkomen. Neem je contact met ons op? Dan nemen we de mogelijkheden met je door en lossen we het samen zeker op.

Kom je er financieel even helemaal niet uit?

Dan kan een schuldhulpinstantie uitkomst bieden. Zij bekijken jouw situatie en helpen je verder. Meld je aan bij de afdeling Sociale Zaken van jouw gemeente. Zij schakelen dan schulphulp voor je in. 

Bekijk de contactmogelijkheden

Kunnen we je helpen je energienota omlaag te brengen?

Je gelooft het misschien niet, maar een energierekening kan bijna altijd wel omlaag. We helpen je graag. Dat kan online, met onze energiebespaartips. Of in Mijn Vattenfall, waar Mijn Verbruik voor je klaar staat. Of met de Mijn Vattenfall App. Daarmee krijg je inzicht in je verbruik zodat je weet waar je kunt besparen. Of vraag de gratis Energiescan aan en ontvang rechtstreeks advies van onze energieadviseur.

Liever persoonlijk advies? Neem contact op met een van de energieadviseurs. We geven je concrete tips, bekijken je contract, en luisteren naar je wensen. Kortom we bieden hulp waar je wat aan hebt.

Alles over het betalen van jouw energienota

Spoedaanvraag energie zonder waarborgsom

Het kan gebeuren dat je door bijzondere omstandigheden jouw financiële zaken (tijdelijk) niet meer kunt regelen. Daarom werken we samen met bewindvoerders. Zodat onze energie voor iedereen beschikbaar is.

Betaalproces

We hebben de stappen van ons betaalproces op een rij gezet.

Interessant artikel?