Jouw zakelijke energie goed geregeld

Vergoeding van je overstapboete. Zo werkt het.

Als je gaat ondernemen met energie van ons en je zegt je huidige contract op voordat het is afgelopen, dan kan je vorige energieleverancier je een boete geven. Vaak nemen we deze boete van je over. Hoe dat precies werkt? Daar vertellen we je graag meer over.

Krijg je een opzegvergoeding?

Daar zijn natuurlijk wel een aantal spelregels aan verbonden. Klinkt logisch, maar is toch goed om te weten. Je krijgt geen vergoeding als je:

  • in de afgelopen 12 maanden al een overstapkorting op hetzelfde product hebt ontvangen
  • het aanvraagformulier voor de overstapvergoeding niet naar waarheid hebt ingevuld
  • binnen één jaar je contract met ons beëindigt

Je vindt alle spelregels in de voorwaarden bij het aanvraagformulier. Maar even bellen met de mensen van onze Ondernemersdesk kan natuurlijk ook. Zij zorgen dat je precies weet waar je op mag rekenen.

Hoe wordt je overstapkorting verrekend?

Welk bedrag we precies vergoeden staat in de voorwaarden van het aanbod dat je gekozen hebt. Je ontvangt de vergoeding als korting op de levering van energie. We noemen dit: overstapkorting of overstapvergoeding.

Goed om te weten

Het is goed om te weten dat we kosten voor welkomstcadeaus, vervallen kortingen of welkomstpremies niet vergoeden.

Zo vraag je de vergoeding aan

  • Heb je een factuur met een overstapboete ontvangen van je vorige leverancier? Vraag dan binnen drie maanden nadat je klant bent geworden, de vergoeding aan.
  • Zorg alvast voor een kopie van de factuur met overstapboete. Dit mag een JPG, PNG of PDF zijn. We hebben deze nodig om je aanvraag snel in orde te maken.
  • Doe je aanvraag eenvoudig in Mijn Vattenfall
  • Je ziet meteen welk bedrag we vergoeden en wanneer je dit krijgt.

Vergoeding overstapboete aanvragen

Je kunt altijd terecht bij onze Ondernemersdesk

Bel ons gerust op werkdagen van 08.00 tot 15.00 uur op 020 89 20 255. Wij zijn er voor jou.

Interessant artikel?