Zakenvrouw laat op aan 2 collega's iets zien op de tablet | Vattenfall over vergoeding van je overstapboete. Zo werkt het.

Wij betalen je overstapboete. Zo werkt dat.

Als je naar ons overstapt, dan brengt je vorige energieleverancier misschien een zogeheten overstapboete of opzegboete in rekening. In dat geval betalen wij die. Op deze pagina lees je hoe dat werkt.

Drie spelregels

Wij betalen je overstapboete, tenzij:

  1. Je in de afgelopen 12 maanden al een overstapkorting op hetzelfde product hebt gekregen
  2. Je het aanvraagformulier voor de overstapvergoeding niet naar waarheid hebt ingevuld
  3. Je binnen één jaar je contract met ons beëindigt

Je vindt alle spelregels in de voorwaarden bij het aanvraagformulier. Je kunt ook bellen met onze Ondernemersdesk. We denken graag met je mee.

Zo verrekenen we je overstapboete

Welk bedrag we precies betalen staat in de voorwaarden van het aanbod dat je kiest. Je krijgt dat bedrag in de vorm van korting op je energie. Dat noemen we ‘overstapkorting’ of ‘overstapvergoeding’.

Goed om te weten

Kosten voor welkomstcadeaus, vervallen kortingen of welkomstpremies betalen we niet voor je.

Wij betalen je boete. Dit moet je daarvoor doen:

Als je een factuur met een overstapboete hebt ontvangen van je vorige energieleverancier, vraag dan binnen drie maanden nadat je klant bent geworden de vergoeding aan.

  • Zorg alvast voor een kopie van de factuur met overstapboete. Dat mag een JPG, PNG of PDF zijn. We hebben die nodig om je snel aan te melden.
  • Doe je aanvraag in Mijn Vattenfall.
  • Je ziet meteen welk bedrag we betalen en wanneer je dat bedrag krijgt.

Vergoeding overstapboete aanvragen

We denken graag met je mee

Je kunt met je vragen op werkdagen van 08.00 tot 15.00 uur terecht bij onze Ondernemersdesk op telefoonnummer 020 89 20 255.

 

Deel deze pagina