Meisje met vlechten dat meehelpt met pannenkoeken bakken | Vattenfall energie termijnbedrag

Jouw termijnbedrag, samen zorgen we ervoor dat het goed bij je past.

Op je energienota staat je termijnbedrag. Past het bedrag niet meer bij jouw situatie, wil je advies, of een andere betaaldag? Met Mijn Vattenfall regel je het eenvoudig zelf.

Zomer en winter hetzelfde termijnbedrag, wel zo makkelijk

Als je klant wordt, verhuist, en na elke jaarafrekening berekenen wij je termijnbedrag. We berekenen hoeveel energie je komend jaar waarschijnlijk nodig gaat hebben en wat dit gaat kosten. Dit totaalbedrag verdelen we over 12 termijnen en zo ontstaat je termijnbedrag. Je betaalt dus een voorschot. Hierdoor betaal je zomer en winter hetzelfde vaste termijnbedrag. Elke maand hetzelfde bedrag op je termijnfactuur, wel zo makkelijk. 

Pas je termijnbedrag aan als er iets verandert

We begrijpen dat je energieverbruik kan veranderen. Bijvoorbeeld door een verandering in gezinssamenstelling, extra apparatuur, of bij een koude of lange winter. We adviseren je dan om het termijnbedrag aan te passen. 

Gebruik ons online termijnbedragadvies. Of ga naar termijnbedrag aanpassen. Wat jij wil.

Checken samen regelmatig je termijnbedrag

Heb je Mijn Vattenfall dan geven we je regelmatig een seintje. Een e-mail om te checken of je termijnbedrag nog past bij je verbruik. 

Wil je zelf checken? Gebruik dan ons termijnbedragadvies in Mijn Vattenfall. 

Zo voorkomen we samen verrassingen op je jaarafrekening. 

Zo berekenen we een termijnbedrag

  • We kijken naar het gemiddelde energieverbruik van afgelopen jaren op jouw adres. Als je net klant bent, gebruiken we het jaarverbruik van je adres. Dit ontvangen we van je netbeheerder.
  • Ook het weer is van invloed op je energieverbruik. Net als alle andere energieleveranciers, gebruiken we hiervoor een rekenmodel op basis van graaddagen. Kijk voor de detailberekening op vattenfall.nl/detailberekening.
  • Daarnaast kijken we naar ontwikkelingen op de energiemarkt. Door vraag en aanbod veranderen onze variabele leveringstarieven. Maar ook netbeheerders en overheid kunnen hun tarieven wijzigen. Goed om te weten is dat de energieprijs altijd uit drie delen bestaat: leveringskosten (voor Vattenfall), netbeheerkosten (dragen wij af aan je netbeheerder) en overheidsheffingen (dragen wij af aan de overheid)

Meer informatie over de termijnfactuur

De 6 services van Vattenfall

  • Elk jaar voordeel als vaste klant
    op weg naar fossielvrij leven
  • Met het seintje een heldere jaarafrekening
    zonder verrassingen
  • Steeds meer schone energie
    uit zon, wind en water
  • Altijd inzicht
    in je persoonlijk verbruik
  • Stap voor stap fossielvrij leven
    en energie besparen
  • Zelf aan het stuur van je betalingen
    wat en wanneer je betaalt kies je zelf

Lees meer over de 6 services

De 6 services van Vattenfall

6

In minder termijnen betalen? Wat jij wil.

De meeste mensen betalen per maand. Maar betalen per twee, drie of zes maanden kan ook. Neem je dan wel even contact met ons op? Dan regelen we dat meteen voor je.

Kies zelf je betaaldag

Automatische incasso? Bij ons kies je zelf jebetaaldag. Makkelijk via Mijn Vattenfall.

Geen maandelijkse afschrijving of termijnfactuur ontvangen?

Op je jaarafrekening in Mijn Vattenfall zie je precies in hoeveel termijnen je betaalt. Ook de betaaldag is er te zien. Twijfelt je, neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag.

Interessant artikel?