1. Thuis
  2. Klantenservice
  3. Automatische incasso termijnbedrag niet gelukt

Wat doe je als de automatische incasso termijnbedrag mislukt

Als er niet genoeg geld op je rekening staat, gaat de automatische incasso niet goed. Het termijnbedrag schrijven we nu niet af, je betaling is dan niet gelukt.

Afhankelijk van de werkwijze van je bank

Als er niet genoeg geld op je rekening staat, kan de bank het bedrag niet afschrijven. 

Sommige banken proberen binnen 5 dagen alsnog het bedrag af te schrijven, sommige banken schrijven wel af, maar storneren het bedrag vervolgens weer.

Per bank verschilt de werkwijze. Informeer bij je bank hoe zij hiermee omgaan.

Kies de beste betaaldag

Kies een handige betaaldag; een dag waarop je altijd voldoende geld op je rekening hebt staan. Zo gaan je automatische incasso's altijd goed.  

Je wijzigt je betaaldag zo vaak als je wilt in Mijn Vattenfall.

Betaaldag wijzigen

Als de volgende incasso ook mislukt

Probeert je bank binnen 5 dagen alsnog het bedrag af te schrijven en lukt deze incasso ook niet? Dan sturen we je een aanmaning. 

Je hebt dan nog voldoende tijd om zonder extra kosten te betalen.  

Onze bankgegevens: 

  • IBAN: NL54 INGB 0000 0005 03
  • Vattenfall Klantenservice te Arnhem
  • Vermeld ook het betaalkenmerk dat in de aanmaning staat

Vervolgstappen betalingsachterstand

Bekijk de stappen die wij volgen bij een betalingsachterstand. Zo weet je precies waar je aan toe bent.

Vervolgstappen

Je betalingsregeling vervalt

Heb je een betalingsregeling, dan betaal je de maandelijkse termijnen via automatische incasso. Mislukt de automatische incasso, dan vervalt je betalingsregeling.

We vragen je het totale openstaande bedrag meteen te betalen via Mijn Vattenfall

Meer relevante onderwerpen