Geldzorgen? Geldfit helpt

Als het niet meer lukt om rekeningen te betalen dan kan hulp heel fijn zijn. We helpen je daarom graag een stap verder. Want door op tijd hulp in te schakelen voorkom je grotere schulden.

Geldfit biedt overzicht en hulp

Geldfit helpt je om grip op je geld te krijgen. Met de online test van Geldfit weet je in twee minuten hoe je er financieel voor staat. En je ziet meteen wie je verder kan helpen.

Om te bepalen welke hulp je precies nodig hebt, begint de test met een paar korte vragen over je geldzaken. Je postcode is nodig zodat je weet wie je bij jou in de buurt verder kan helpen.

Als je alles hebt ingevuld, dan ontvang je direct een advies over welke hulp je nodig hebt. Compleet met alle telefoonnummers om snel hulp in te schakelen. Vaak kan er meer dan je denkt. 

Je hebt in 2 minuten duidelijkheid

  1. Ga naar Geldfit en doe de test

  2. Beantwoord anoniem een paar korte vragen over je geldzaken

  3. Je ontvangt direct een advies. Zo weet je welke hulp je nodig hebt en wie je daarmee kan helpen. En met de telefoonnummers die erbij krijgt schakel je deze hulp snel in

Via de test op Geldfit.nl ben ik verder gekomen. Ik heb een heel goed gesprek gehad bij een hulpinstantie. Zij hebben me enorm geholpen. Ik voel me erg opgelucht.

André

Slim omgaan met energie helpt

Onze slimme bespaartips helpen je niet alleen om je huis energiezuiniger te maken, je bespaart ook op je energiekosten. Doe onze Duurzaam Wonen Check of boek een Energiescan. Ze zijn gratis en je weet meteen waar je bespaarkansen liggen.

We laten je weten of je nog goed zit

Soms past je termijnbedrag niet goed meer bij je verbruik. Het is dan slim om het bedrag aan te passen. Zo voorkom je verrassingen op je jaarafrekening. Met ons Seintje laten we je regelmatig weten of je nog goed zit. Je ontvangt een mailtje met een advies over je termijnbedrag.

Vragen & antwoorden over betalen

Wat moet ik nog betalen, waar zie ik mijn openstaande rekeningen?

In Mijn Vattenfall/Facturen zie je precies welke rekeningen al betaald zijn of nog betaald moeten worden. Zo weet je altijd waar je aan toe bent. En betalen kan hier ook meteen. Wel zo makkelijk. 


Ik heb een aanmaning of incassobrief ontvangen, wat moet ik doen?

Het kan zijn dat je inmiddels alles betaald hebt. Dan hebben wij je onterecht een aanmaning of incassobrief gestuurd.

Je checkt dit eenvoudig zelf. Ga naar Mijn Vattenfall/Facturen. Hier zie je precies of er nog bedragen open staan. 

Lees meer over: Aanmaning of incassobrief ontvangen

Ik heb een brief van een incassobureau ontvangen, wat nu?

Als je al een brief van je incassobureau hebt gekregen, is het niet meer mogelijk een betalingsregeling met ons te treffen. We adviseren je contact op te nemen met het incassobureau. Zij helpen je verder.

Ik heb een brief van de deurwaarder of netbeheerder ontvangen over einde levering, wat nu?

Deze brief krijg je als:

  • je energiecontract afloopt en je nog geen nieuw contract hebt afgesloten.
  • Als je een te grote betalingsachterstand hebt.

We leggen uit wat je moet doen op: Dreigende afsluiting

Wordt het tegoed van de jaarafrekening verrekend met de openstaande bedragen?

Ja, als je nog een openstaande rekening hebt, verrekenen we dit met het tegoed. Het bedrag dat we naar je overmaken is dan lager dan het bedrag op je jaarafrekening.


Meer nuttige onderwerpen