1. Thuis
  2. Gas, water en licht
  3. Gas water licht aanvragen

Gas, water en licht aanvragen

Gas, water en licht – ook wel GWL genoemd - heb je standaard nodig in je woning. Water is logisch en hoeven we vast niet uit te leggen. Gas is vaak nodig om te koken en om het huis te verwarmen. Stroom is belangrijk voor licht en voor al je elektrische apparatuur. Je aanvraag voor energie regel je eenvoudig en snel bij ons. Dan stap jij 's morgens onder een warme douche en kun je je telefoon zonder problemen opladen.

Wanneer moet je gas water en licht aansluiting aanvragen

Of je nu je eerste huis koopt, gaat samenwonen óf gaat verhuizen. Gelukkig is het aanvragen van stroom en gas bij ons erg eenvoudig en zo geregeld. Je krijgt een energie-advies dat past bij jouw situatie en je wensen. En we geven je direct inzicht in je energieprijs per maand en per jaar. Zo weet je waar je aan toe bent. De aanvraag van water regel je heel eenvoudig bij het waterbedrijf in je regio.

Energie aanvragen nieuwe woning

Hoe snel moet je je energie aanvraag regelen?

Energie aanvragen kan al vanaf 3 maanden voordat je de sleutels van je woning krijgt. En dat is heel eenvoudig. Je bent bij ons meer dan welkom. Je kan kiezen tussen een vast of variabel contract en je energie is zo duurzaam als je zelf wilt. Met de volgende simpele stappen kies je de energie die bij jou past:

  1. Geef je postcode en huisnummer door. Daarmee schatten we je energieverbruik in

  2. Kies je voor stroom, stroom én gas of alleen voor gas

  3. Pas je verbruik eventueel aan

  4. Wek je zelf stroom op? Zo ja, geef je verwachte opbrengst op

  5. Vraag je offerte aan

De zekerheid van een vast contract

Grip op je energiezaken? Kies voor de zekerheid van een vaste prijs. Hiermee heb je de zekerheid van een vaste prijs gedurende de looptijd van je contract.

Bekijk je aanbod

Gas water licht aansluiting aanvragen voor een huurwoning of koopwoning

Bij een verhuizing naar een ander adres verhuist je contract voor gas en licht gewoon met je mee. Of je nu naar een huurwoning of een koopwoning gaat. Een nieuw energiecontract afsluiten voor je nieuwe huis is dus niet nodig. Zo’n contract is namelijk persoonsgebonden en niet gebonden aan je adres. We leggen in 3 stappen uit hoe de verhuizing van je energiecontract precies gaat. Is je energiecontract verlopen en wil je overstappen naar een andere energieleverancier? Dat kan natuurlijk.

Bekijk waarop je kan letten bij het kiezen van een energieleverancier.

Aansluiting stroom en gas bij een verhuizing

  1. Laat ons weten dat je gaat verhuizen en dat je gas en stroom meeverhuist
    Geef je verhuizing van je energiecontract op tijd aan ons door. Bijvoorbeeld twee weken voordat je de sleutel van je nieuwe huis krijgt. Binnen een week sturen we je dan je contractbevestiging.
  2. Vul de meterstanden van je oude én nieuwe huis in
    We adviseren je om binnen 5 dagen na de sleuteloverdracht je meterstanden door te geven. Dat helpt om het verhuizen van je energiecontract soepel te laten verlopen. We maken dan de eindafrekening voor je oude huis op. De meterstanden van je nieuwe huis gebruiken we als beginstanden voor je jaarafrekening.
  3. Wij verhuizen je energie
    We zorgen ervoor dat je energie en je energiecontract met je mee verhuizen. Geef je meterstanden aan ons door en binnen 4 weken heb je de eindafrekening van je oude huis.

Ga je eerst nog een tijd klussen, of verhuis je bijvoorbeeld naar het buitenland? Dan is jouw situatie net even anders. Bekijk onze uitleg per situatie. We hebben een oplossing voor elke verhuissituatie.

Wij bieden ook dynamische contracten aan

Een dynamisch energiecontract is een contract waarbij de leveringstarieven voor stroom en gas snel kunnen schommelen. Je gasprijzen veranderen per dag en je stroomprijzen zelfs per uur. Ze kunnen zowel stijgen als dalen. Ons product voor dynamische prijzen heet: FlexPrijsStroom en FlexPrijsGas. Bekijk of het voor jou geschikt is.

Bekijk je aanbod

Gas, water en licht aanvragen voor nieuwbouw

Ga je wonen in een nieuwbouw woning? Dan kan het zijn dat er nog aansluitingen moeten komen voor gas, water en licht. De aannemer of projectontwikkelaar regelt in de meeste gevallen de basisaansluitingen op gas, water en licht. Zelf kies je een nieuwe energieleverancier die bij je wensen past. Je kan de aansluitingen ook zelf moeten regelen. Dan doe je dat bij de netbeheerder en het waterbedrijf in je regio.

Via mijnaansluiting.nl regel je het in één keer.

Altijd wat extra's

Ben je klant bij ons, dan krijg je altijd iets extra’s. Dat noemen we de voordelen van Vattenfall. Zo krijg je aantrekkelijke kortingen als je je huis verduurzaamt. En spaar je automatisch voor leuke cadeautjes met korting uit onze Exclusiefshop en vrolijke uitjes. Als je wilt, maak je ook nog eens kans op mooie prijzen bij onze winacties.

Bekijk onze voordelen

Veelgestelde vragen

Wanneer gas water licht aanvragen?

Gelukkig is het aanvragen van energie bij ons erg eenvoudig en zo geregeld. Je krijgt een energie-advies dat past bij je wensen en geven je direct inzicht in je energieprijs per maand en per jaar. Zo weet je waar je aan toe bent. De aanvraag van water regel je heel eenvoudig bij het waterbedrijf in jouw regio.

Gas water licht aanvragen bij verhuizing?

Bij een verhuizing naar een ander adres verhuist je contract voor gas en licht gewoon met je mee. Een nieuw energiecontract afsluiten voor je nieuwe woning is dus niet nodig. Zo’n contract is namelijk persoonsgebonden en niet gebonden aan je adres.

Hoe nieuwe aansluiting aanvragen voor gas water licht?

Een erkend installateur en je netbeheerder regelen je nieuwe aansluiting voor gas, water en licht. Wie jouw netbeheerder is kun je hier opzoeken.

Gas, water en licht aanvragen