Zo werkt de compensatieregeling
Heb je langer dan 8 uur geen levering van warmte door een ernstige storing? Dan ontvang je van ons mogelijk een compensatie.
Per verbruiker met een aansluiting van maximaal 100 kW bedraagt de financiële compensatie € 35,- bij een warmteonderbreking van 8 tot 12 uur. Daar komt € 20,- bij voor elke aaneengesloten periode van 4 uur die daar aansluitend op volgt.
Je ontvangt bericht van ons als je compensatie krijgt. Wij streven ernaar het bedrag binnen twee weken na dit bericht aan je uit te keren. Volgens de Warmtewet zijn we verplicht om de compensatie binnen zes maanden na de onderbreking uit te betalen.
Aansluitingen boven 100 kW die in gebruik zijn voor levering van stadswarmte aan woningen, kunnen ook vallen onder deze regeling. Andere aansluitingen boven 100 kW vallen niet onder de Warmtewet en komen daardoor niet in aanmerking voor compensatie.
Niet in alle gevallen hoeven wij een compensatievergoeding uit te keren. We keren geen compensatie uit wanneer:
- De storing het gevolg is van een extreme situatie die niet aan ons kan worden toegerekend. Bijvoorbeeld bij overmacht.
- De storing minder dan 24 uur duurt en er in de 12 maanden voorafgaand aan de storing geen storingen waren in:
- hetzelfde warmtenet van Vattenfall;
- dezelfde afleverset voor warmte, wanneer deze het eigendom is van Vattenfall;
- dezelfde aansluiting;
- hetzelfde inpandig leidingstelsel van de gebouweigenaar.
- Een onderbreking van de levering van warmte is gepland en tijdig is aangekondigd.
- De storing in je eigen (binnen)installatie is opgetreden.