Meteropname stadsverwarming
Eén keer in de drie jaar komt er een meteropnemer langs om je meterstand(en) op te nemen. Op deze pagina leggen we uit waarom, hoe het werkt en waarmee je rekening kan houden.
Waarom komen jullie langs om mijn meterstand op te nemen?
Het is belangrijk dat we de juiste meterstand weten. Eens in de drie jaren checken we of de meterstand dezelfde is als onze schatting. Is er een verschil? Dan gaan we kijken waar dat aan ligt. Het kan zijn dat er een foutje is gemaakt bij het doorgeven van je meterstand. Maar het kan ook zijn dat er een probleem is met de meter. Als het verschil groot is, dan nemen we contact met je op. Bijvoorbeeld voor het aanpassen van je termijnbedrag.
Wanneer komen jullie langs?
Je krijgt een aankondigingsbrief
Hierop staat wanneer je de meteropnemer ongeveer kan verwachten.
Een afspraak maken is niet nodig
Je kunt geen voorkeur opgeven voor een bepaalde dag of tijdstip. Je hoeft geen afspraak te maken.
Niet thuis? Dan proberen we het een andere keer
We proberen het maximaal twee keer op een ander moment.
Veelgestelde vragen
Zorg ervoor dat de meterkast goed bereikbaar is en er niets in de weg staat. Zo kunnen we er makkelijk bij.
De meteropnemer komt langs om de warmtemeter te controleren. Zo zorgen we dat je een juiste rekening ontvangt en dat je warmte goed blijft werken. De meteropnemer hoeft alleen in de meterkast te zijn en kan zich altijd legitimeren. Wil je de meteropnemer toch niet binnenlaten? Geef dit dan aan bij het bezoek. De meteropnemer zal dit noteren en deze ronde niet nogmaals langskomen.
Ook wanneer je een slimme meter hebt komt de meteropnemer langs.
Dat kan, omdat je bijvoorbeeld binnenkort een jaarafrekening krijgt. Geef daarom je meterstanden nogmaals aan ons door.
Nee, de meteropnemer neemt alléén de standen van warmte, tapwater en/of koude op. De netbeheerder is verantwoordelijk voor de fysieke meteropname van elektriciteit.
Als je niet aanwezig bent wanneer de meteropnemer de eerste keer langskomt, proberen we het daarna nog twee keer. Mocht je dan ook niet aanwezig zijn, komen we over drie jaar weer langs. Je hoeft je meterstand niet zelf aan ons door te geven.
Heb je een probleem ervaren met het bezoek van de meteropnemer? Neem dan contact op met onze klantenservice.