1. Home
  2. Service
  3. Corona | Regie over je energie

Regie over je energie

Ook in deze uitdagende tijden garanderen we de betrouwbare levering van energie. Intussen zorgen we dat jij thuis de regie houdt. Over je verbruik, je betalingen en je maandbedrag. Op deze pagina vind je antwoord op de veelgestelde vragen. 

De coronacrisis heeft flinke gevolgen. Voor de manier waarop we wonen, reizen, werken en ondernemen. Zo kan het zijn dat je energieverbruik stijgt, omdat je meer thuis bent. Of dat je je termijnbedrag wilt aanpassen. Wij geven je antwoorden en advies om zelf de regie te houden in deze tijd. 

Veelgestelde vragen

Je kunt gewoon met je vragen en wensen bij ons terecht zoals je gewend bent. Kijk op onze contact pagina hoe je ons het beste kunt bereiken.

Waar het kan werken wij thuis. Maar wij hebben ook medewerkers in kritieke beroepen. Zoals degenen die voor een stabiele stroom- en warmtelevering zorgen. Ook die medewerkers laten wij uiteraard veilig hun werk doen. Daarbij houden we de  richtlijnen van het RIVM aan. Dit geldt ook voor bijvoorbeeld onze cv-monteurs. Hiervoor hebben wij samen met Techniek Nederland en het RIVM een werkwijze opgesteld die onze klanten en medewerkers veiligheid biedt in deze situatie. 

De monteurs van de Feenstra storingsdienst blijven voor je klaarstaan. Ze zijn 24/7 bereikbaar via 088 845 5000.

Minder energie verbruiken levert het meeste op. Daarom hebben we passende oplossingen voor iedereen.  Eenvoudige bespaartips en onze gratis energiescan, voor praktische bespaarmogelijkheden. Mijn Verbruik en de Vattenfall Energie-app voor inzicht in je energieverbruik. Omdat je energieverbruik in deze periode waarschijnlijk anders is dan normaal, adviseren we je om je termijnbedrag te checken. Dit doe je eenvoudig via het online termijnbedragadvies in Mijn Vattenfall. 

Jazeker, je past je termijnbedrag zelf aan in Mijn Vattenfall. Je ziet hier meteen het termijnbedrag dat past bij jouw huidige verbruik. Zo voorkomen we verrassingen op je jaarafrekening.

Bij ons zit je zelf aan het stuur van je betalingen. In Mijn Vattenfall stel je zelf je betaaldag in.

Door deze crisis kun je in de financiële problemen komen. Het betalen van je energierekening kan hierdoor lastig zijn. Daar hebben we alle begrip voor. We adviseren je contact met ons op te nemen, dan bespreken we de mogelijkheden.

Jazeker, onze medewerkers blijven hard werken aan de betrouwbare levering van energie. Die juist nu van groot belang is om het land draaiende te houden.

Ons doel blijft onveranderd: een fossielvrij leven mogelijk maken binnen één generatie. Alle investeringen die we doen dragen bij aan dat doel. Tegelijkertijd worden wij ook geraakt door de crisis. Net als onze toeleveranciers. Daarom zijn we extra scherp op onze uitgaven. Het betekent ook dat we sommige plannen moeten heroverwegen. Het belangrijkste is dat we financieel gezond blijven. Zodat we kunnen blijven bouwen aan onze fossielvrije ambitie.

Ja, de monteurs van Feenstra komen ook in deze periode de bestelde zonnepanelen installeren. Daarbij houden we de richtlijnen van het RIVM aan. Dit houdt in dat de monteur 1,5 meter afstand houdt en alleen langskomt als hij geen koorts of verkoudheidsklachten heeft.

Als de monteur zich een paar dagen voor de afspraak ziek meldt, dan gaan we op zoek naar vervanging. En weten we op de dag zelf pas dat de monteur niet kan komen, dan maken we een nieuwe afspraak voor de installatie.

Meer informatie over