Zo lossen we de storing van je stadsverwarming op

Met onze online storingchecker vind je meer informatie over de werkzaamheden en eventuele storingen in je buurt. Als je daar niets ziet of als je vragen hebt over de storing, bel dan onze gratis storingsdienst op 0800 0513. En ons meterkastboekje helpt je direct op weg in de meterkast.

Voorzorgsmaatregelen Coronavirus

Onze monteurs komen veel thuis bij bewoners. Om de kans op verspreiding van het Coronavirus (Covid-19) te verkleinen, hebben we een aantal richtlijnen opgesteld. Je kunt deze lezen in de onderstaande PDF.

Voorzorgsmaatregelen Coronavirus (PDF)

Storing? Check eerst of het probleem in je wijk of in je huis zit

Een storing van je stadsverwarming zit in je huis of in het warmtenet. Kijk eerst of er werkzaamheden of storingen zijn in je wijk. Als het probleem niet in de wijk zit, dan zit het in je huis. Met onze online storingscheck zie je in een paar stappen waar het probleem zit. In veel gevallen kun je het zelf oplossen. En als het nog nodig is, verwijzen we je door naar de juiste hulplijn.

Storing stadswarmte installatie

Wie je storing oplost hangt af van waar die storing precies zit

  1. In je eigen verwarmingsinstallatie: je verhuurder of een monteur lost het op

    Het deel van de installatie voorbij de hendels van de afleverset in de meterkast valt onder de verantwoordelijkheid van de eigenaar van je huis. Denk bijvoorbeeld aan je thermostaat, radiatoren of vloerverwarming. Neem contact op met je verhuurder of, als je zelf de eigenaar bent, met een erkende installateur zoals Feenstra.

  2. In de afleverset in je meterkast: wij lossen het op

    De afleverset in je meterkast zorgt voor warm water en warme radiatoren. Wij zijn verantwoordelijk voor de afleverset. Als je een storing hebt en het probleem zit in je afleverset, dan lossen we dat zo snel mogelijk op. Bel gratis onze storingsdienst op 0800 0513 of doe de online storingscheck.

    Weet je niet zeker of het je afleverset is, kijk dan of er werkzaamheden en storingen zijn in je wijk.

  3. In het stadswarmtenetwerk: wij lossen het op

    Je huis is aangesloten op ons stadswarmtenetwerk. Eventuele storingen lossen wij op. Bekijk de werkzaamheden en storingen van dit moment.

De handleiding: zo werkt je stadsverwarming

In ons meterkastboekje lees je hoe stadsverwarming werkt en hoe je afleverset in elkaar zit. Verder vind je allerlei tips en de meest gestelde vragen over stadsverwarming. Bijvoorbeeld over het ontluchten van radiatoren en hoe je voor meer comfort zorgt. 

The English version of the district heating guidelines

Soms krijg je een vergoeding

We doen er alles aan om je 100% van de tijd warmte en warm water te leveren. Als dat niet lukt en die storing langer dan acht uur duurt, krijg je in sommige gevallen een vergoeding. In dat geval krijg je bericht van ons.

 


Benieuwd naar onze storingsrapportages?

Algemene warmte storingsrapportage 2019.pdf
Westpoort warmte storingsrapportage 2019.pdf

Algemene warmte storingsrapportage 2018.pdf
Westpoort warmte storingsrapportage 2018.pdf

Deel deze pagina

Onze adviseurs weten alles over stadswarmte

Er is natuurlijk nog veel meer te vertellen over stadswarmte. Onze adviseurs weten er alles van. Bel ons gerust. We zitten elke werkdag van 8.00-15.00 uur voor je klaar.

Storing? Dat lossen we snel op

Een koude- of warmtestoring willen we snel verhelpen. Bij spoed: bel ons dag of nacht 0800 0513 (gratis). Of check of er in jouw wijk werkzaamheden zijn. Zit de storing in huis, volg dan de stappen in onze online storingshulp. 

Klantwaardering na bezoek monteur

Klantwaardering Vattenfal 8,6
Op basis van 2114 klantbeoordelingen.