Storingen en werkzaamheden stadswarmte

Last van een storing? Check of er storingen of werkzaamheden zijn. Zo niet, dan kun je de storing misschien zelf oplossen. Liever bellen? Je kan dag en nacht terecht bij onze gratis storingsdienst via 0800 0513.

Is er een storing bekend?

Kijk eerst of er actuele storingen of werkzaamheden zijn op jouw adres.

Zelf oplossen?

Kijk of je het probleem zelf kunt oplossen met ons online stappenplan. Als het nodig is, verwijzen we je door naar de juiste hulplijn.

Zijn we ergens aan het werk?

Op verschillende plaatsen werken wij aan het warmtenet. Voor grootschalige werkzaamheden hebben we speciale projectpagina's.

Wie is verantwoordelijk voor een storing?

In het warmtenet

Je huis is aangesloten op ons stadswarmtenetwerk. Eventuele storingen lossen wij op. Bekijk het actuele storingsoverzicht of er op dit moment werkzaamheden of storingen bekend zijn.

In je binneninstallatie

Het deel van de installatie voorbij de hendels van de afleverset in de meterkast valt onder de verantwoordelijkheid van de eigenaar van je huis. Denk bijvoorbeeld aan je thermostaat, radiatoren of vloerverwarming. Neem contact op met je verhuurder of, als je zelf de eigenaar bent, met een erkende installateur zoals Feenstra.

In je afleverset

De afleverset in je meterkast zorgt voor warm water en warme radiatoren. Wij zijn verantwoordelijk voor de afleverset. Als je een storing hebt en het probleem zit in je afleverset, dan lossen we dat zo snel mogelijk op. Bel gratis onze storingsdienst op 0800 0513 of volg het online stappenplan.

Handleiding voor je afleverset

In ons meterkastboekje lees je hoe stadsverwarming werkt en hoe je afleverset in elkaar zit. Verder vind je allerlei tips en de meest gestelde vragen over stadsverwarming. Bijvoorbeeld over het ontluchten van radiatoren en hoe je voor meer comfort zorgt. 

The English version of the district heating information

Bekijk het meterkastboekje in PDF

Soms krijg je een vergoeding

We doen er alles aan om je 100% van de tijd warmte en warm water te leveren. Als dat niet lukt en die storing langer dan acht uur duurt, krijg je in sommige gevallen een vergoeding. In dat geval krijg je bericht van ons.

Lees hier meer over in de Warmtewet

Maatregelen coronavirus

Onze monteurs komen veel thuis bij bewoners. Om de kans op verspreiding van het coronavirus (Covid-19) te verkleinen, hebben we een aantal richtlijnen opgesteld. Je kunt deze lezen in de onderstaande PDF.

Bekijk de PDF