Meisje met grijze trui op het strand met een grote stok | Vattenfall energie storing stadsverwarming oplossen

Storing stadsverwarming? Zo lossen we het op

Wij begrijpen dat je zo snel mogelijk de storing in stadsverwarming en koude verholpen wilt hebben. Daarom hebben we een online storingschecker. En we laten zien bij wie je moet zijn met je vragen en waar de werkzaamheden zijn. Je kunt altijd onze storingsdienst bellen: 0800 0513 (gratis). En ons meterkastboekje helpt je direct op weg in de meterkast.

Heb je een storing met je stadsverwarming en/of geen warm water of comfortkoeling?

Bekijk de actuele werkzaamheden en storingen. Zo zie je direct of een storing bekend is in het stadswarmtenet, in jouw wijk. En wanneer we verwachten dat deze storing opgelost is of dat we klaar zijn met onderhoudswerkzaamheden aan het warmtenet.

Met onze online storingshulp controleer je zelf in een aantal stappen waar het probleem zit. Veel van de oorzaken kun je direct zelf verhelpen. En als dat nog nodig is, verwijzen we je door naar de juiste hulplijn.

Online storing oplossen

Een warmtestoring melden?

Neem contact op via 0800 0513. Wij zijn dag en nacht gratis bereikbaar.

Wie lost je storing op?

  1. Installaties in je huis
    Het deel van de installatie voorbij de hendels van de afleverset in de meterkast valt onder de verantwoordelijkheid van de eigenaar van jouw woning. Heb je bijvoorbeeld een probleem met je thermostaat, radiatoren of vloerverwarming? Neem dan contact op met een erkende installateur zoals bijvoorbeeld Feenstra of je verhuurder.
  2. Afleverset in de meterkast
    Een afleverset is het apparaat in je meterkast, dat er voor zorgt dat de radiatoren warm worden en er warm water uit je kraan komt. Wij zorgen ervoor dat de afleverset in de meterkast goed werkt. Heb je een storing, dan lossen we dat zo snel mogelijk op. Je kunt dag en nacht terecht bij onze storingsdienst op 0800 0513 (gratis) of doe de online storingscheck. Twijfel je of het aan je afleverset ligt, of dat er een algemene storing in de buurt is? Check dan onze actuele werkzaamheden en storingen.
  3. Stadswarmtenetwerk
    Jouw huis is aangesloten op het collectieve Stadswarmtenetwerk van Vattenfall. Wij zorgen voor de levering van stadswarmte tot jouw meterkast. Bekijk de actuele werkzaamheden en storingen.
Voorbeeld afleverset
Voorbeeld afleverset

Meterkastboekje

In ons meterkastboekje leggen we uit hoe je stadsverwarming werkt. We geven onderhoudstips zoals over het ontluchten van radiatoren. Verder hebben we de meest gestelde vragen op een rijtje gezet. En we geven allerlei bruikbare tips. 

Open het meterkastboekje 

District heating guidelines (English)

Krijg ik een vergoeding als er een storing is in de warmtelevering?

Wij vinden het belangrijk dat je ongestoord van warmte en warm water gebruik kunt maken. Toch kan er een keer iets mis gaan. Heel vervelend als dat gebeurt en helemaal als het lang duurt. Daarom is het goed dat in de Warmtewet staat dat je recht hebt op een vergoeding bij ernstige storingen in het warmtenetwerk van Vattenfall Warmte die langer dan 8 uur duren. 

Zo werkt compensatie aanvragen

Geen storing bekend?

Volg ons op Twitter, daar houden we je op de hoogte van de laatste updates.

Vragen over stadsverwarming?

Onze adviseurs weten alles over stadswarmte

Er is natuurlijk nog veel meer te vertellen over stadswarmte. Onze adviseurs weten er alles van. Bel ons gerust. We zitten elke werkdag van 8.00-15.00 uur voor je klaar.

Neem contact met ons op

Storing? Dat lossen we snel op

Een koude- of warmtestoring willen we snel verhelpen. Bij spoed: bel ons dag of nacht 0800 0513 (gratis). Of check of er in jouw wijk werkzaamheden zijn. Zit de storing in huis, volg dan de stappen in onze online storingshulp. 

Online storingshulp

8,6

Klantwaardering na bezoek monteur

Op basis van 2123 klantbeoordelingen

Met stadsverwarming zit je er warmpjes bij