Een keer te laat met betalen? Helemaal niet erg. Zie de stappen van ons betaalproces.

We helpen je extra kosten voorkomen. We vertellen je precies wanneer je nog gewoon kunt betalen en wanneer wij incassokosten berekenen.

Je kunt een keer niet betalen

Dat kan iedereen overkomen.  Het is belangrijk dat je snel contact met ons opneemt. We luisteren naar je en zoeken samen een oplossing. Wachten maakt het alleen maar duurder.

Toch een keer te laat betaald?

Zorg ervoor dat je dan zo spoedig mogelijk betaalt. Heb je een aanmaning van ons ontvangen, dan heb je nog 14 dagen tijd om te betalen. Dit is wel je laatste kans om zonder extra kosten te betalen.

Daarna volgt een incassobrief

Betaal je niet binnen 14 dagen na de aanmaning, dan krijg je een incassobrief. We vertellen welke openstaande bedragen je nog moet betalen. En er staan nu ook incassokosten vermeld. De incassokosten zijn minimaal € 40,-.
Dit is écht de laatste mogelijkheid om te betalen. Zorg je ervoor dat het bedrag plus de incassokosten binnen zeven dagen op onze rekening staan? 

Dan volgt een brief: vooraankondiging einde leveringscontract

Heb je niet binnen zeven dagen betaald, dan krijg je opnieuw een brief van ons. We kondigen aan dat we van plan zijn je energie af te sluiten. Vanaf de datum in de brief, heb je 10 dagen om het totale openstaande bedrag  aan ons over te maken. Ook brengen we nu je netbeheerder op de hoogte van de voorgenomen beëindiging van je leveringscontract.

Nu beëindigen we je leveringscontract

Natuurlijk willen we het niet zover laten komen. En dit gebeurt gelukkig ook niet vaak. Maar als er echt geen oplossing komt zit er niets anders op.

Als je contract is beëindigd, is het probleem nog niet opgelost. Want ook dan moeten de openstaande rekeningen nog wel gewoon betaald worden. We kunnen besluiten een deurwaarder in te schakelen of je rekeningen te verkopen aan een partij die het incassoproces voort zal zetten.

Voorkomen is beter dan genezen

Maak het jezelf makkelijk met automatische incasso. Bij ons kies je namelijk zelf de betaaldag. Dat is handig. Want zo kun je ervoor zorgen dat er op de incassodatum altijd voldoende geld op je rekening staat. 

En we willen je graag nogmaals benadrukken: Vraag hulp als je de rekening niet kunt betalen. Het probleem lost nooit vanzelf op. Bel ons en we helpen je. Samen vinden we echt een oplossing.

Alles over het betalen van je energienota

Lukt betalen even niet?

Dat kan iedereen overkomen. Vraag ons om hulp. Samen vinden we vast een oplossing.

Interessant artikel?