Betaalproces

Een keer te laat met betalen is helemaal niet erg

Bekijk hoe je extra kosten voorkomt. Zo weet je precies waar je aan toe bent.

Een keer te laat betalen kan gebeuren

Een keer te laat betalen is niet erg. Dat kan iedereen een keer gebeuren. Je hebt dan nog voldoende tijd om zonder extra kosten te betalen. We vertellen hoe het zit.

Betaaldag wijzigen in Mijn Vattenfall

Kies de beste betaaldag

Als je de betaaldag instelt op een dag dat er voldoende geld op je rekening staat, gaan je betalingen altijd goed. 

Betaaldag wijzigen

Zo voorkom je extra kosten

  1. Ben je te laat? Betaal dan zo snel mogelijk.

  2. Heb je een aanmaning ontvangen? Dan heb je nog 14 dagen om te betalen.

  3. Daarna volgt de incassobrief. We berekenen nu minimaal € 40,- incassokosten. Je openstaande bedragen plus de incassokosten moeten nu binnen 7 dagen op onze rekening staan.

  4. Dan krijg je de brief 'vooraankondiging einde leveringscontract'. Hierin staat dat we van plan zijn je energie af te sluiten. Vanaf de datum in de brief, heb je 10 dagen om het totale openstaande bedrag te betalen.

  5. Tot slot beëindigen we je leveringscontract. Natuurlijk willen we het niet zover laten komen. En dit gebeurt gelukkig ook niet vaak. Maar als er echt geen oplossing komt zit er niets anders op.

Stappen na beëindiging van je contract

Als je contract is beëindigd, is het probleem nog niet opgelost. Ook dan  moeten de openstaande rekeningen nog steeds betaald worden. We kunnen besluiten een deurwaarder in te schakelen of je rekeningen te verkopen aan een partij die het incassoproces voort zal zetten.

Lees meer over: