1. Mkb
  2. Klantenservice MKB
  3. Zakelijke energietarieven

Nieuwe zakelijke variabele tarieven

Per 1 september wijzigen je variabele tarieven. We leggen uit wat er precies verandert en wat dit voor jou betekent.

De energieprijzen voor stroom en gas zijn licht gestegen

Vanaf 1 september stijgen de energieprijzen voor zowel gas als stroom licht. Bij een gemiddeld jaarverbruik van 5.000 kWh komt de stijging in stroomkosten neer op €1,16 per maand. Voor gas, bij een verbruik van 1.750 m³ per jaar, bedraagt de stijging €2,28 per maand.

Zet koers naar SAIL Amsterdam

Van 20 tot 24 augustus kan je SAIL Amsterdam van heel dichtbij beleven. Exclusief voor Vooruit klanten: vaar mee op een traditioneel zeilschip, of scoor korting op Sail on Stage, een rondvaart of arrangement. 
Grijp je kans

Verbruik en jaarafrekening

Wanneer is mijn jaarafrekening?

Dat hangt af van je situatie. Ga naar Mijn Vattenfall om te zien wanneer je je jaarafrekening krijgt.

Naar Mijn Vattenfall

Hoe wordt bepaald welk verbruik afgerekend wordt met de nieuwe tarieven?

Dat ligt eraan of je een slimme meter of nog een 'oude' meter hebt.

  • Bij een slimme meter lezen we de standen uit op 1e dag van de maand waarin de nieuwe tarieven ingaan.
  • Bij een oude meter schatten de we meterstanden zo goed mogelijk in per de 1e dag van de maand waarin de nieuwe tarieven ingaan. Wil je liever dat we de werkelijke standen gebruiken? Geef deze dan aan ons door. Dit kan tot 5 dagen voor of na de tariefwissel in Mijn Vattenfall. 

Profiteer van energieadvies op locatie

Controle over je zakelijke energiekosten? Vraag nu persoonlijk energieadvies aan. Plan een telefonische afspraak en we bekijken dan óf en wanneer we langskomen op jouw zaak. 

  • Maak een telefonische afspraak.
  • Met advies over je energiecontract, energiebesparende oplossingen zoals zonnepanelen én praktische bespaartips.
  • Gratis en vrijblijvend, ook als je geen klant bent.

Voorwaarden

Mogen de leveringstarieven wel wijzigen?

We kregen een paar keer de vraag of we als energieleverancier onze tarieven wel mogen wijzigen. We zijn hier helder over. We doen er alles aan om een gunstig energietarief te bieden aan onze klanten door gunstig in te kopen.

De mogelijkheid om onze variabele tarieven te verhogen of te verlagen staat in artikel 19.3 van de algemene voorwaarden. Zie:

Artikel 19. Mogen we deze voorwaarden en onze leveringstarieven veranderen?

19.3. We kunnen met elkaar afspreken dat we de leveringstarieven mogen veranderen tijdens de overeenkomst.

Redenen hiervoor zijn:

  • overheidsbesluiten en de ontwikkelingen op de markt voor elektriciteit of gas. Waaronder:
    • prijsontwikkeling op de groothandelsmarkten voor elektriciteit of gas
    • wijzigingen met betrekking tot marge en prijs- en inkooprisico’s
    • wijzigingen in de kostenstructuur voor het betreffende product
    • en wijzigingen in onze algemene kostenstructuur.

Ook andere, uitzonderlijke, omstandigheden kunnen een reden zijn om de leveringstarieven te veranderen. In dat geval zal deze reden duidelijk aan je uitgelegd worden.

Bekijk de algemene voorwaarden

Wat wordt bedoeld met algemene voorwaarden?

Op de overeenkomst die we met je hebben gesloten zijn algemene voorwaarden van toepassing. Dit zijn afspraken die we met elkaar maken over het leveren van gas en/of elektriciteit. Je vindt de voorwaarden hier: 

Bekijk de algemene voorwaarden

Waar vind ik de voorwaarden?

We hebben verschillende voorwaarden: bijvoorbeeld algemene voorwaarden, specifieke productvoorwaarden en actievoorwaarden. Je vindt ze hier:

Naar alle voorwaarden

We helpen je graag