1. Thuis
  2. Klantenservice
  3. Vergoeding van je overstapboete

Vergoeding van je overstapboete

Stap je naar ons voordat je contract bij je vorige energieleverancier is afgelopen? Dan kan het zijn dat je een opzegvergoeding moet betalen. Soms vergoeden we deze overstapboete. Bijvoorbeeld omdat je dit hebt afgesproken met onze energieadviseurs.

Alleen voor contracten die vóór 1 juni 2023 zijn ingegaan

De overstapboetes die we eventueel vergoeden, zijn voor contracten die voor 1 juni 2023 zijn ingegaan. Voor contracten die hierna zijn afgesloten, geldt de overstapkorting niet.

Zo vraag je overstapkorting aan

  1. Je ontvangt een factuur met de overstapboete van je vorige leverancier. Dit kan de eindafrekening of een losse factuur zijn. Je betaalt de boete aan je vorige leverancier. 

  2. Maak een kopie van de factuur met overstapboete in jpg, png of pdf formaat. Een goed leesbare foto van de factuur mag ook. We hebben deze nodig om je aanvraag in orde te maken. 

  3. Vraag binnen drie maanden na de start van je contract de overstapkorting aan met het formulier. Deze heb je ook in je contractbevestiging ontvangen. Stuur dit formulier samen met een kopie van de factuur naar vattenfall@vattenfall.nl.

  4. We maken de overstapkorting binnen zes weken na je aanvraag over op je rekening. In de meeste gevallen is dit na de betaling van je eerste termijnbedrag. Of eerder als je rekeningnummer al bij ons bekend is. 

Goed om te weten

  • In ons contractaanbod staat of je in aanmerking komt voor overstapkorting. En wat het maximale bedrag is dat wij vergoeden. Deze korting is meestal gelijk aan je boete. Maar we kunnen daar ook andere afspraken over maken. 
  • De kosten voor welkomstcadeaus, vervallen kortingen of welkomstpremies vergoeden we niet.
  • Bekijk het aanvraagformulier en de voorwaarden die gelden voor overstapkorting.

Meer informatie over overstappen