Belangrijke informatie over onze overstapboete

Wil je je contract met ons opzeggen voordat het afloopt? Dan berekenen we opzegkosten aan je door. Dat noemen we ook wel een overstapboete. In dit artikel vertellen we je meer over onze overstapboete.

Wat houdt de overstapboete in?

Een overstapboete is een boete die je van ons krijgt als je voor het einde van je contract opzegt. Als je je contract namelijk eerder beëindigt dan afgesproken, lopen we inkomsten mis. Daar willen we graag een vergoeding voor. Hoe langer je vaste contract nog zou lopen, hoe hoger de overstapboete. Maar nooit meer dan het wettelijke maximum. En het liefste hebben we natuurlijk dat je bij ons blijft. We waarderen klanten die bij ons blijven.

Elk jaar voordeel voor klanten die blijven

We waarderen klanten die bij ons blijven. Daar zetten we dus graag iets tegenover. Je krijgt altijd iets extra’s met de voordelen van Vattenfall. Er zit voor iedereen iets tussen, zoals korting op stroom of leuke cadeautjes. En hoe langer je klant blijft, hoe groter je voordeel. Bekijk alle voordelen. 

Meer over onze Voordelen

Zo berekenen we de hoogte van onze opzegboete

We adviseren je om zelf eerst in Mijn Vattenfall te checken wat de einddatum is van je contract. En welke producten je bij ons afneemt. Bijvoorbeeld gas, stroom of allebei. Heb je een contract voor onbepaalde tijd? Of heb je een contract voor bepaalde tijd en loopt dit over iets meer dan 30 dagen af? Dan kost opzeggen uiteraard niets. In andere gevallen berekenen we wel een overstapboete.

Belangrijk om te weten over onze overstapboete

  1. De hoogte van de overstapboete hangt af van de resterende looptijd van je contract.
  2. Zeg je meer producten op, dan berekenen we een overstapboete per product.

Resterende looptijd Hoogte overstapboete
per product stroom of gas
0 – 1,5 jaar € 50,- per product
1,5 – 2 jaar € 75,- per product
2 – 2,5 jaar € 100,- per product
2,5 jaar en langer € 125,- per product

Voor je overstapt...

Denk je aan overstappen naar een andere energieleverancier? Bel ons gerust eerst op nummer 088 363 79 90. Dan nemen we je contract door en bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn. We helpen je om een goede keuze te maken. We zitten voor je klaar op werkdagen van 08.00 tot 15.00 uur.

Bekijk je contract

Veelgestelde vragen over de opzegboete

Is overstappen van energieleverancier gratis?

Soms is overstappen van energieleverancier gratis. Bijvoorbeeld als je een contract voor onbepaalde tijd hebt. Check wel wat je opzegtermijn is. Maar je krijgt verder geen opzegboete. Heb je een vast contract met een bepaalde looptijd, zoals 2 of 3 jaar? Als je overstapt terwijl die tijd nog niet om is, dan krijg je wel een opzegboete. Ben je klant van ons, maar denk je aan overstappen? Neem vooral eerst even contact met ons op. Meestal is blijven voordeliger dan opzeggen.

Welke energieleverancier vergoedt opzegboete?

Welke leveranciers je opzegboete vergoeden, wisselt voortdurend. Als je naar ons overstapt vergoeden we soms je overstapboete. Hoe dat werkt, leggen we uit in de voorwaarden bij je aanbieding. Wil je van ons overstappen naar een andere energieleverancier? Check bij alle aanbiedingen vooral eerst goed de voorwaarden. In dit artikel geeft Radar tips uit de praktijk over vergoeding van overstapboetes.

Wanneer kan ik van energieleverancier veranderen?

Als je contract met een vaste looptijd bij een andere energieleverancier is afgelopen, kun je gemakkelijk naar ons overstappen. Zonder kosten. Je bent van harte welkom bij Vattenfall. Bereken nu je maandbedrag

Ons doel

Wij zijn Vattenfall. Een energiebedrijf met een duidelijk doel: fossielvrij leven binnen één generatie mogelijk maken.

Doe je mee?

Meer relevante onderwerpen