Direct bericht bij een hoger verbruik
Heb je een slimme meter? Dan krijg je een berichtje in de Energie-app als je verbruik de afgelopen maand hoger was dan vorig jaar. We geven je daarbij slimme bespaartips om mee aan de slag te gaan.
Zo zet je de notificatie in de app aan
-
Maak met je klantnummer en e-mailadres je persoonlijke Mijn Vattenfall account aan.
-
Download de Energie-app in de App Store of Play Store.
-
Log in de app in met je Mijn Vattenfall account.
-
Scroll bij 'Direct regelen' naar 'Account en service' en kies de optie 'Instellingen'.
-
Selecteer 'Notificaties'. Bij Android zet je het grijze schuifje naar blauw. Bij Apple kom je via het pijltje bij de instellingen van je telefoon. Daar geef je ons toestemming om je berichten te sturen.
In 3 simpele stappen naar besparen
Ook als je geen slimme meter hebt, helpen we je verder
De notificatie kunnen we alleen sturen als je een slimme meter hebt. Want alleen dan kunnen we je maandverbruik uitlezen. Heb je nog geen slimme meter, dan kun je je verbruik bijhouden in de Energie-app of in Mijn Vattenfall. Vul iedere maand je meterstanden in en je ziet precies hoeveel je iedere maand verbruikt.
Wil je de slimme meter aanvragen? Lees meer over het aanvragen van een slimme meter.