Als je automatische incasso niet lukt

Het kan dat er tijdens de automatische incasso niet genoeg geld op je rekening stond. Geen probleem, dat kan gebeuren. Wij helpen je graag met een oplossing.

Onvoldoende saldo

Als er niet genoeg geld op je rekening staat, kan de bank het bedrag niet afschrijven. Sommige banken doen dit wel, maar storneren het vervolgens weer. Banken mogen binnen 5 dagen alsnog proberen het bedrag af te schrijven. Toch verschilt het hoe banken hiermee omgaan. Vraag jouw bank hoe zij dit aanpakt.

Nieuwe incassopoging

Je bank probeert binnen 5 dagen het bedrag alsnog af te schrijven. Als ook deze incassopoging niet lukt, dan gebeurt dat niet meer automatisch. Wij sturen je dan een aanmaning. Wil je die op tijd betalen? In de aanmaningsbrief staat het betaalkenmerk dat je daarbij nodig hebt. 

Onze bankgegevens: 

  • IBAN: NL54 INGB 0000 0005 03
  • t.n.v. Vattenfall Klantenservice te Arnhem
Drie jonge kinderen rennend op een verlaten strand | Vattenfall energie aanmelden

Meld je aan voor Mijn Vattenfall

Altijd toegang tot je persoonlijke gegevens. Eenvoudig je wijzigingen doorvoeren.

Kies zelf je betaaldag

We begrijpen best dat je niet altijd genoeg saldo hebt. Daarom kun je bij ons zelf je betaaldag kiezen. Bijvoorbeeld 2 dagen nadat je salaris krijgt. Zo weet je zeker dat het voortaan goed gaat. 

Betaaldag aanpassen in Mijn Vattenfall

Heb je een betalingsregeling?

Dan betaal je de maandelijkse termijnen via automatische incasso. Hou er rekening mee dat je naast het maandelijkse bedrag van de betalingsregeling ook het reguliere termijnbedrag betaalt. 

Als de automatische incasso mislukt, vervalt je betalingsregeling. We vragen je dan het bedrag dat nog openstaat direct te betalen via Mijn facturen

Zo gaat ons betaalproces

Interessant artikel?