De meterstanden kloppen niet op de jaarafrekening

Klopt de jaarafrekening niet door een groot verschil in de meterstanden? Geef dan de juiste standen aan ons door via onderstaand formulier. Dan krijg je binnen twee weken gewoon een nieuwe jaarafrekening. Zo geregeld. 

Meterstanden kloppen niet

Als de meterstanden niet kloppen, kan het zijn dat we je standen hebben geschat. Dit doen we als we geen bruikbare meterstanden hadden. Op de jaarafrekening of eindafrekening zie je dan bij de begin- en/of eindstanden 'geschatte standen' staan. 

Is er een klein verschil met je werkelijke standen, hoef je niets te doen. We verrekenen dit op de volgende jaarafrekening. 

Een groot verschil in meterstanden

Kloppen de meterstanden niet en is het verschil met je werkelijke standen meer dan: 

  • 250 kWh (stroom)
  • 100 m³ (gas)
  • 2 Gj (stadswarmte of -koude)
  • 2 m³ (warm tapwater)

Geef dan je actuele meterstanden aan ons door. We berekenen de jaar- of eindafrekening opnieuw. En binnen twee weken krijg je een nieuwe.

Meterstanden doorgeven

Binnen 2 weken ook je geld terug

Als je geld terugkrijgt, heb je dit binnen twee weken op je rekening staan. Staat er nog een rekening open? Dan verrekenen we dit meteen met je tegoed. In Mijn Vattenfall zie je of er nog een openstaande rekening is.

Veelgestelde vragen

Kloppen de meterstanden niet op je eind- of jaarafrekening en is het verschil met je werkelijke standen meer dan: 

  • 250 kWh (stroom)
  • 100 m³ (gas)
  • 2 Gj (stadswarmte of -koude)
  • 2 m³ (warm tapwater)

Geef dan je actuele meterstanden aan ons door. We berekenen de jaar- of eindafrekening opnieuw. En binnen twee weken krijg je een nieuwe.

Meterstanden doorgeven 

Meer relevante onderwerpen