test

Klopt je jaarafrekening niet? We lossen het op

Hebben wij je meterstanden geschat, dan kan er een verschil zijn ontstaan. Bekijk of je een nieuwe jaarafrekening wilt aanvragen. 

Kijk of we geschatte standen hebben gebruikt

Hebben wij geschatte standen gebruikt, dan zie je op de jaarafrekening bij de begin- en/of eindstanden 'geschatte standen' vermeld staan. 

We 'schatten' meterstanden als we geen bruikbare meterstanden hebben, Zo kunnen we de jaarafrekening toch op tijd bij je bezorgen.

De schatting van je verbruik baseren we op het historisch verbruik op jouw adres en op het weer van afgelopen jaar. Meestal wijken de geschatte standen niet veel af van de werkelijke standen. Bij een klein verschil hoef je niets te doen. Dit verschil verrekenen we op je volgende jaarafrekening.

Een groot verschil?

Bij grote verschillen tussen de geschatte en werkelijke standen, zorgen we voor een aangepaste jaarrekening. Dat werkt als volgt:

  1. Bekijk de huidige standen in je meterkast en noteer deze
  2. Bereken het verschil met de geschatte standen op de jaarafrekening
  3. Check of het verschil groter is dan de volgende eenheden:
  • 220 kWh stroom
  • 100 m³ gas
  • 2 Gj stadswarmte of -koude
  • 2 m³ warm tapwater

Is het verschil groter? Vraag dan om een aanpassing van de meterstanden. We berekenen de jaarafrekening opnieuw. En binnen twee weken krijg je een nieuwe jaarafrekening.

Inloggen Mijn Vattenfall

Alsnog binnen 2 weken je geld terug

Als je geld terugkrijgt maken we dat meteen in orde. Wel verrekenen we je tegoed met eventueel openstaand saldo. In Mijn Vattenfall zie je meteen of er nog wat openstaat.

 

 

Inloggen Mijn Vattenfall

Lees meer over betalen