1. Home
  2. Service
  3. Contact
  4. Herkenning Vattenfall mail

Zo herken je een mail van ons

Helaas zijn er wel eens valse of phishing mails in de omloop. Om te voorkomen dat je misleid wordt, leggen wij je graag uit hoe je een mail van Vattenfall herkent.

Hoe herken ik mail van Vattenfall?

Heb je een e-mail ontvangen en twijfel je of deze echt van ons is? Dan zijn dit de zaken waar je op moet letten:

Ons mailadres eindigt altijd op een van deze:

  • @vattenfall.com
  • @vattenfall.nl
  • @mail.vattenfall.nl
  • @e-mail.vattenfall.nl
  • @vattenfallsales.nl
  • @vattenfallsalesnederland.com

We vragen geen vertrouwelijke informatie in de mail
Wij vragen je nooit via mail naar inlogcodes, persoonlijke of betaalgegevens. Als we die gegevens wel van je nodig hebben, verwijzen we altijd naar de beveiligde Mijn Vattenfall-omgeving. Hier log je zelf veilig in met je e-mailadres en wachtwoord. 

Trucs van hackers
Hackers gebruiken soms (bijna) hetzelfde mailadres, een letter omgedraaid, of er mist een letter. Kijk ook naar de inhoud van de mail. Gaat het bijvoorbeeld over bitcoins, dan kun je er vanuit gaan dat dit niet van ons komt. 

Je bankrekeningnummer
In brieven of mailtjes waarin je bankrekening voorkomt, schermen we je nummer of IBAN af. Je ziet xxxxxx en alleen de laatste vier cijfers van je IBAN.

Phishing mail ontvangen, wat nu?

Heb je een nepmail ontvangen? Klik dan niet op de linkjes in deze mail, maar log zelf in bij Mijn Vattenfall. Hier zie je bij jouw facturen of er echt een openstaande rekening is, of zie je bij je correspondentie of er een nieuwe mail of brief voor je is.

Inloggen Mijn Vattenfall

Lees meer over veilig betalen