Je zakelijke energierekening betalen : bij ons kies je zelf hoe en wanneer

Bij ons heb jij de regie over je energiezaken. Dus ook over de betaling van je energierekening. Je bepaalt zelf je betaalwijze, betaaldag en hoe je onze facturen ontvangt. 

Inzicht in al je facturen en betalingen

In Mijn Vattenfall vind je een overzicht van al je facturen en betalingen. Openstaande bedragen betaal je hier eenvoudig via internetbankieren, iDEAL, MasterCard of VISA.

Overzicht bekijken

Alle energiefacturen automatisch in je boekhoudpakket

Met e-facturatie ontvang je onze facturen automatisch in je boekhoudpakket. Zo heb je minder omkijken naar je administratie en meer overzicht.

Zet e-facturatie aan in Mijn Vattenfall

Veelgestelde vragen over betalen

Bij ons heb jij de regie over je energiezaken. Dus ook over de betaling van je energierekening. Je bepaalt zelf je betaalwijze, betaaldag en hoe je onze facturen ontvangt. 

Ik krijg geld terug van Vattenfall, wanneer ontvang ik dat?

Krijg je een bedrag terug? Dan ontvang je dat binnen een week. Op de jaar- of eindafrekening zie je op welk rekeningnummer (IBAN) we je tegoed uitbetalen. Heb je nog een bedrag openstaan, dan verrekenen we dit eerst. In Mijn Vattenfall zie je wat je saldo is.

Kan ik een betalingsregeling treffen?

Lukt betalen een keer niet of wil je de jaarafrekening in termijnen betalen? Maak dan een betaalafspraak in Mijn Vattenfall. Kom je er in Mijn Vattenfall niet uit, neem dan contact op met de adviseurs van onze Ondernemersdesk. Samen komen we tot een oplossing. 

Welke voorwaarden zijn er voor het maken van een betaalafspraak?

Een betaalafspraak maak je eenvoudig zelf in Mijn Vattenfall. Hierbij gelden wel enkele voorwaarden. Je leest ze hieronder. Lukt het je niet hieraan te voldoen, neem dan contact op met onze Ondernemersdesk. Dan zoeken we samen een oplossing.

Voorwaarden betalingsregeling

  • We innen voortaan al je betalingen via automatische incasso. Dus ook je maandelijkse termijnbedragen.
  • De aflossing van je betalingsregeling is minimaal € 50,- per maand.
  • Daarnaast berekenen we per termijn € 2,- administratiekosten.
  • Je mag in minimaal twee en maximaal twaalf termijnen betalen. Je kiest zelf een voor jou haalbaar aantal. 
  • Een betalingsregeling kan als je verder geen openstaande rekeningen hebt die al betaald hadden moeten zijn.

Voorwaarden uitstel van betaling 

  • Je betaling stellen we maximaal 30 dagen uit.
  • Het te betalen bedrag betaal je in één keer.
  • We schrijven dit bedrag via automatische incasso af van je rekening. (De betaalwijze van je termijnfacturen verandert niet)
  • Je kunt uitstel krijgen als je geen andere betaalafspraak hebt lopen. En als er nog geen incasseerder is ingeschakeld.
Wat als ik te laat ben met betalen?

Als je te laat bent met betalen, helpen we je met het voorkomen van extra kosten. Betaal je niet, of niet op tijd, dan rekenen we incassokosten.

Bedrag vordering

Incasso-
kosten 

Maximum

Tot € 2500,- 15% (met een minimum van € 40,- € 375,-
Tot € 5000,- € 375,- + 10% over de vordering € 625,-
Tot € 10.000,- € 625,- + 5% over de vordering € 875,-
Tot € 200.000,- € 875,- + 1% over de vordering € 2775,-
Meer dan € 200.000,- € 2775,- + 0,5% over de vordering € 6775,-
Hoe check ik of een factuur ├ęcht van jullie is?
  • De mail heeft het Vattenfall-logo
  • Afzender is no-reply@vattenfall.com of no-reply@vattenfall.nl
  • In de mail staat alleen bij ons bekende informatie, zoals je klantnummer
  • Voordat je verder gaat naar iDEAL of Docdata, kom je eerst op onze webpagina: openstaande-factuur-betalen

Natuurlijk kun je ook zelf inloggen in Mijn Vattenfall en zo je openstaande rekening betalen.

Wat is het rekeningnummer van Vattenfall?

Als je een bedrag handmatig naar ons over wilt maken, gebruik dan:

  • IBAN NL54 INGB 0000 0005 03
  • Ten name van Vattenfall Klantenservice
  • Vermeld ook je contractrekeningnummer bij de betaalomschrijving. Je vindt dit op je facturen en in Mijn Vattenfall

Onze BIC-code is: INGBNL2A. Ons btw-nummer is: NL8087.06.857.B01

Ik heb meer betalingsachterstanden, wat moet ik doen?

Lukt betalen even niet, dan zoeken we altijd samen naar een oplossing. Maar als het om meer gaat dan alleen de energierekening, helpen we je graag nog een stap verder. Met Geldfit Zakelijk ontdek je hoe je bedrijf er financieel voorstaat. En waar je terecht kunt voor hulp. Want wie op tijd doorpakt voorkomt je grotere schulden. 

Meer over je energierekening