Hulp bij betalen van je zakelijke energierekening

De energieprijzen zijn nog steeds hoog. Daar ondervind je als ondernemer de gevolgen van. We denken daarom graag met je mee. Ook buiten de kaders, want buitengewone tijden vragen om buitengewone oplossingen. 

Inzicht in al je facturen en betalingen

In Mijn Vattenfall vind je een overzicht van al je facturen en betalingen. Openstaande bedragen betaal je hier eenvoudig via internetbankieren, iDEAL, MasterCard of VISA.

Overzicht bekijken

Veelgestelde vragen over betalen

Ik krijg geld terug van Vattenfall, wanneer ontvang ik dat?

Krijg je een bedrag terug? Dan ontvang je dat binnen een week. Op de jaar- of eindafrekening zie je op welk rekeningnummer (IBAN) we je tegoed uitbetalen. Heb je nog een bedrag openstaan, dan verrekenen we dit eerst. In Mijn Vattenfall zie je wat je saldo is.

Kan ik een betalingsregeling treffen?

Lukt betalen een keer niet of wil je de jaarafrekening in termijnen betalen? Maak dan een betaalafspraak in Mijn Vattenfall. Kom je er in Mijn Vattenfall niet uit, neem dan contact op met de adviseurs van onze Ondernemersdesk. Samen komen we tot een oplossing. 

Welke voorwaarden zijn er voor het maken van een betaalafspraak?

Een betaalafspraak maak je eenvoudig zelf in Mijn Vattenfall. Hierbij gelden wel enkele voorwaarden. Je leest ze hieronder. Lukt het je niet hieraan te voldoen, neem dan contact op met onze Ondernemersdesk. Dan zoeken we samen een oplossing.

Voorwaarden betalingsregeling

  • We innen voortaan al je betalingen via automatische incasso. Dus ook je maandelijkse termijnbedragen.
  • De aflossing van je betalingsregeling is minimaal € 50,- per maand.
  • Daarnaast berekenen we per termijn € 2,- administratiekosten.
  • Je mag in minimaal twee en maximaal twaalf termijnen betalen. Je kiest zelf een voor jou haalbaar aantal. 
  • Een betalingsregeling kan als je verder geen openstaande rekeningen hebt die al betaald hadden moeten zijn.

Voorwaarden uitstel van betaling 

  • Je betaling stellen we maximaal 30 dagen uit.
  • Het te betalen bedrag betaal je in één keer.
  • We schrijven dit bedrag via automatische incasso af van je rekening. (De betaalwijze van je termijnfacturen verandert niet)
  • Je kunt uitstel krijgen als je geen andere betaalafspraak hebt lopen. En als er nog geen incasseerder is ingeschakeld.
Wat als ik te laat ben met betalen?

Als je echt te laat bent met betalen berekenen we incassokosten:

Bedrag vordering Percentage  Maximale incassokosten
Tot en met € 1.000,- - € 20,-
Van € 1.000,01 tot en met € 2.500,- 15% van het openstaande bedrag* € 375,-
Van € 2.500,01 tot en met € 5.000,- € 375,- + 10% van het openstaande bedrag* -
€ 2.500,-
€ 625,-
Van € 5.000,01 tot en met € 10.000,- € 625,- + 5% van het openstaande bedrag* -
€ 5.000,-
€ 875,-
Van € 10.000,01 tot en met € 200.000,- € 875,- + 1% van het openstaande bedrag* -
€ 10.000,-
€ 2.775,-
Meer dan € 200.000,- € 2.775,- + 0,5% van het openstaande bedrag* -
€ 200.000,-
€ 6.775,-

* zonder rente en extra kosten.
 
Hoe check ik of een factuur écht van jullie is?
  • De mail heeft het Vattenfall-logo
  • Afzender is no-reply@mail.vattenfall.com of no-reply@mail.vattenfall.nl
  • In de mail staat alleen bij ons bekende informatie, zoals je klantnummer
  • Voordat je verder gaat naar iDEAL of Docdata, kom je eerst op onze webpagina: openstaande-factuur-betalen

Natuurlijk kun je ook zelf inloggen in Mijn Vattenfall en zo je openstaande rekening betalen.

Wat is het rekeningnummer van Vattenfall?

Als je een bedrag handmatig naar ons over wilt maken, gebruik dan:

  • IBAN NL54 INGB 0000 0005 03
  • Ten name van Vattenfall Klantenservice
  • Vermeld ook je contractrekeningnummer bij de betaalomschrijving. Je vindt dit op je facturen en in Mijn Vattenfall

Onze BIC-code is: INGBNL2A. Ons btw-nummer is: NL8087.06.857.B01

Ik heb meer betalingsachterstanden, wat moet ik doen?

Lukt betalen even niet, dan zoeken we altijd samen naar een oplossing. Maar als het om meer gaat dan alleen de energierekening, helpen we je graag nog een stap verder. Met Geldfit Zakelijk ontdek je hoe je bedrijf er financieel voorstaat. En waar je terecht kunt voor hulp. Want wie op tijd doorpakt voorkomt je grotere schulden. 

Je energie-administratie regelen zoals jij het wilt

Bij ons kies je zelf je betaalwijze, betaaldatum en hoe je onze facturen ontvangt. Een e-factuur meteen in je boekhoudpakket? Of één incassodatum voor al je vestigingen? We regelen het zoals je het handig vindt. 

Zo loopt het soepel