1. Thuis
  2. Klantenservice
  3. Zo haal je alles uit je laadpaal voor thuis
  4. Laadkosten verrekenen met je werkgever of eigen bedrijf

Je laadkosten verrekenen met je werkgever of eigen bedrijf

Met ons laadabonnement kun je de stroomkosten voor het laden automatisch verrekenen. We laten je graag zien hoe het werkt.

Je laadkosten berekenen via je laadpaal

Via je laadomgeving kun je van alles voor je laadpaal instellen. Zo kun je bijvoorbeeld het tarief van je laadpaal instellen. Dit is nodig om je stroomkosten voor het laden te verrekenen. Met het ingestelde tarief en de hoeveelheid geladen kWh worden de totale laadkosten berekend.

Rekenvoorbeeld

Je hebt het tarief ingesteld op € 0,30 per kWh en laad voor 10 kWh. Je laadkosten zijn dan € 0,30 x 10 kWh= € 3,-.

Wil je weten hoe je het tarief instelt? Dat leggen we je uit:

Je laadtarief instellen

Login op je laadomgeving en volg deze stappen:

  1. Open je locatie

    1. Ga in het linkermenu naar Mijn locaties
    2. Klik op de naam van je locatie


    Schermafbeelding 'Mijn locaties' met links rood-omlijnd Mijn Locaties, de naam van je locatie waar je op kunt klikken om wijzigingen aan te brengen.

  2. Ga naar Prijsinstellingen

    1. Open het tabblad 'Prijsstelling'
    2. Klik op het tandwieltje in de kolom 'Instellingen'


    Schermafbeelding laadomgeving instellen prijs per kWh voor bezoekers die niet in de toegangsgroep zitten. Met rood omlijnd Mijn Locaties, tab Prijsstelling en tandwieltje van instellingen

  3. Stel je tarieven in

    1. Selecteer het eerste vinkje aan bij Roaming ‘Sta andere laadpassen toe'
    2. Vink het vakje 'Afmelden voor Scan to Pay' aan
    3. Vul je tarieven in. Kies zelf de prijs per kWh die je wilt doorberekenen. Een prijs per sessie is een starttarief. Dus de prijs die je afrekent elke keer als je het laden opstart. De prijs per uur, is de prijs die je afrekent per geladen uur.
    4. Klik op Updaten. Je tarieven zijn nu opgeslagen. Deze worden gebruikt voor de verrekening.


    Tarief aanpassen.jpg

Hoe we je laadkosten verrekenen

  1. We ontvangen je laadgegevens via je laadomgeving
    Je laadtarief en de geladen kWh ontvangen we automatisch. Hiervoor hoef je niets te doen.

  2. Elke maand ontvang je van ons de vergoeding voor het laden
    We berekenen je vergoeding door het ingestelde tarief keer het aantal geladen kWh te doen. Je ziet de betaalde vergoedingen terug in je laadomgeving onder ‘Vergoedingsfacturen’.

  3. We sturen een rekening naar de leverancier van je laadpas
    De leverancier van je laadpas ontvangt een rekening van je laadkosten.

  4. Je leasemaatschappij ontvangt de rekening van de leverancier van je laadpas
    De leverancier van je laadpas stuurt de rekening door naar je leasemaatschappij.

  5. Je werkgever of je eigen bedrijf ontvangt de rekening voor het laden
    Je leasemaatschappij zorgt ervoor dat je werkgever of eigen bedrijf een rekening ontvangt voor de kosten van het laden.

Ons contractadvies voor elektrische rijders

Laad je thuis je auto op, dan verbruik je veel stroom. Kies daarom een energiecontract dat daarbij past.

Bekijk ons advies voor jou

Meer over het verrekenen van je laadkosten

Waarom mijn laadkosten zakelijk laten verrekenen?

Met zakelijk verrekenen kun je de kosten van je laadsessies doorrekenen aan bijvoorbeeld je werkgever, klanten of een ander bedrijf. Dit is handig als je:

  • een elektrische bedrijfsauto thuis oplaadt, of
  • je laadpaal deelt met klanten of collega’s.

Je ontvangt automatisch een vergoeding voor de stroomkosten, zodat je deze niet zelf hoeft te betalen. Via je laadomgeving kun je eenvoudig instellen welke laadsessies zakelijk zijn.

Wanneer ontvang ik mijn vergoeding?

Je ontvangt je vergoeding binnen 30 dagen na het maken van de vergoedingsfactuur. Deze wordt rond de eerste van de maand gemaakt. Bijvoorbeeld: de factuur van januari wordt begin februari gemaakt en eind februari aan je overgemaakt.

Krijg je ook een vergoeding voor laadsessies bij openbare laadpunten?

Dit kan, als je daar afspraken over hebt gemaakt met je werkgever. Houd er wel rekening mee dat de stroomkosten van openbare laadpunten niet op je vergoedingsfactuur staan.

Welke laadpassen kun je gebruiken om zakelijk te verrekenen?

Gebruik een laadpas die geschikt is voor publiek laden en een ‘provider’ heeft. Alleen laadpassen die werken bij openbare laadpunten kun je gebruiken om je sessies op je eigen laadpunt te verrekenen.

Waar zie ik mijn stroomgebruik van de laadsessie?

Na de installatie van je thuislaadpunt ontvang je een e-mail met een activatielink voor je laadomgeving. Hier zie je alle sessies van je thuislaadpunt. Sessies bij openbare laadpunten zie je hier niet.

Waar bekijk ik mijn vergoedingsfacturen?

In je laadomgeving zie je bij ‘Mijn vergoedingsfacturen’ alle vergoedingsfacturen.

Hoe bepaal ik het tarief voor automatische verrekening met mijn werkgever?

Controleer wat je per kWh betaalt voor stroom en overleg met je werkgever. Stel dit bedrag exclusief btw in via je je laadomgeving.

Hoe pas je het tarief voor automatische verrekening aan?

Dit doe je zo:

  1. Ga naar je laadomgeving.
  2. Kies voor ‘Mijn locaties’.
  3. Klik op ‘Prijsinstelling’ en open de instellingen via het tandwieltje.
  4. Pas de prijs per kWh aan.
  5. Klik op ‘Updaten’ om je aanpassing op te slaan.
Waar vind je het BIC-nummer van je bank?

Voor zakelijke verrekeningen heb je een BIC-nummer nodig. Dit is de unieke code van je bank. Je vindt het BIC-nummer meestal op de website van je bank.

BIC-nummers van bekende banken:

  • ABN AMRO: ABNANL2A
  • ING Bank: INGBNL2A
  • Rabobank: RABONL2U
  • SNS Bank: SNSBNL2A
  • ASN Bank: ASNBNL21
  • Triodos Bank: TRIONL2U
  • Knab: KNABNL2H
  • Van Lanschot Kempen: FVLBNL22
  • NIBC: NIBBNL2G
  • Achmea Bank: ACHMNLB2

Andere nuttige onderwerpen