Alles over Exclusief en de Energiewinkel

Vind hier antwoord op je vragen over Exclusief en onze Energiewinkel. 

Over Exclusief

Waarom hebben jullie een spaarprogramma?

We waarderen klanten die bij ons blijven. Daarom spaar je met Exclusief punten, die je kunt inwisselen voor mooie cadeaus, energiebesparende producten en leuke uitjes. Als je je hebt aangemeld ontvang je automatisch punten. Hoe langer je klant bent, hoe meer punten je spaart.

Waarom moet ik bijbetalen?

Start je net met sparen maar wil je een product toch al aanschaffen? Dan kan dat door bij te betalen. Wil je meer korting of een bepaald product gratis ontvangen, dan spaar je nog iets langer door.

Van wie zijn de reviews in Exclusief?

We vragen klanten een paar weken na hun bestelling om een review over hun aankoop. Reviews helpen ons het aanbod te verbeteren en andere klanten bij het maken van keuzes. Wij verwijderen alleen reviews met persoonlijke gegevens, scheldwoorden of grove of kwetsende taal.

Inloggen en aanmelden

Hoe kan ik mij aanmelden voor Exclusief

Je kunt je gratis aanmelden voor Exclusief met je Mijn Vattenfall-account. Je regelt het hier

Waarom kan ik niet inloggen?

Om in te loggen in Exclusief gebruik je je Mijn Vattenfall-account. Lukt dit niet, kijk dan hier wat je kunt doen. 

Waarom kan ik niet aanmelden?

Om je aan te melden voor Exclusief heb je een Mijn Vattenfall-account nodig. Je kunt je niet aanmelden als een zakelijk contract hebt, of geen klant meer bent. 

Waarom moet ik mij aanmelden voor Exclusief?

Voor Exclusief gelden aparte voorwaarden. Deze voorwaarden stemmen we graag met je af voordat je begint met sparen. Bekijk hier de voorwaarden. 

Ik ben niet handig met computers, hoe kan ik me aanmelden?

Exclusief is een digitaal spaarprogramma. Helaas is het niet mogelijk om op een andere manier mee te doen. Onze klantenservice helpt je graag met aanmelden. 

Hoe kan ik me afmelden voor Exclusief?

Wil je je afmelden voor Exclusief, neem dan contact op met onze klantenservice

Punten sparen en status

Hoe spaar je punten?

Na je aanmelding spaar je automatisch elke maand punten. In onze maandelijks nieuwsbrief Nieuws van Vattenfall informeren we je over de hoogte van de punten en inspireren we je met producten.

Hoeveel punten spaar ik per maand?

Hoe langer je klant bent, hoe meer punten je spaart.

Aantal jaren klant Status Punten per maand
0 t/m 1 jaar Brons 10
2 t/m 4 jaar Zilver 15
5 t/m 9 jaar Goud 20
10 jaar of langer Platina 25
Waar zie ik hoeveel punten ik heb?

Hoeveel punten je hebt, zie je in Mijn Vattenfall. Bekijk het hier

Winacties

Hoe kan ik meedoen aan een winactie?

Meedoen met een winactie is heel simpel.

Hoe vaak mag ik meedoen?

Je mag zo vaak meedoen met winacties als je wil. Elke maand zijn er weer nieuwe winacties.

Wanneer en hoe worden de prijswinnaars bekend gemaakt?

We informeren winnaars persoonlijk per e-mail. 

Vragen over je bestelling

Kan ik iets naar een anders adres of iemand anders verzenden?

Ja dat kan. Als je een product bestelt kun je het verzendadres aanpassen.

Betaal ik verzendkosten?

De verzendkosten zijn al in onze prijzen verrekend. Je betaalt dus geen verzendkosten meer bovenop de getoonde prijzen.

Kan ik mijn bestelling laten bezorgen bij een PostNL punt?

Op dit moment niet. We werken er hard aan om dit op korte termijn wel mogelijk te maken.

Waar kan ik zien wanneer mijn bestelling word bezorgd?

Zodra je bestelling ingepakt is ontvang je een e-mail met een track & trace-code. Hiermee kan je je pakket volgen. Ook via de app van PostNL kun je meer informatie vinden over de levering van je bestelling. Heb je een cadeaubon of voucher besteld, dan ontvang je die via de e-mail.

Mijn bestelling zou bezorgd zijn maar ik heb hem niet ontvangen

Is het pakket volgens de track&trace bezorgd maar heb je niets ontvangen? Controleer dan eerst of je pakket misschien is aangenomen door een huisgenoot of een van de buren. Is je pakket na twee werkdagen nog niet bezorgd? Neem dan contact met ons op exclusief@vattenfallwebwinkel.nl.

Ik heb een voucher besteld maar kan deze niet vinden in mijn mailbox

Heb je de voucher niet ontvangen, kijk dan eerst in de spamfolder van je mailbox. Wij mailen de voucher vanaf exclusief@vattenfallwebwinkel.nl. Is de voucher ook daar niet te vinden? Neem dan contact met ons op exclusief@vattenfallwebwinkel.nl.

Retour & defect

Ik ben toch niet tevreden met mijn bestelling en wil het retour sturen

Als je niet tevreden bent met jouw bestelde product kun je het binnen 14 dagen na ontvangst in de originele staat en verpakking retour sturen. In de begeleidende brief en op pakbon die bij je bestelling zitten, lees je hoe en waarheen je het product retour kunt sturen. Als wij het product, inclusief alle onderdelen zoals boekjes of snoertjes, retour ontvangen hebben, zullen wij binnen 2 weken de punten en/of het geld terugstorten. Verzegelde producten mogen niet geopend zijn.

Stuur het product samen met de pakbon kosteloos terugsturen naar:

Vattenfall Exclusief
Antwoordnummer 6060
1380 VC Weesp

Bewaar het bonnetje met de track & trace goed, dit is het verzendbewijs.

Het lukt mij niet om het product te installeren, ik wil het terugsturen

We helpen je graag bij de installatie. Neem contact met ons op door een e-mail te sturen naar exclusief@vattenfallwebwinkel.nl. Vermeld hierin je vraag, klantnummer en contactgegevens. 

Het product dat ik heb besteld is defect

Als een product kapot is of kapot gaat binnen de garantietermijn, dan kun je het naar ons terugsturen. Vermeld op de pakbon die bij je bestelling zit, wat er precies kapot is. Heb je geen pakbon meer? Schrijf dan je naam, adres, woonplaats, klantnummer en contactgegevens op een andere papier en stop deze in de doos. Zodra wij het artikel retour ontvangen hebben kijken we of het artikel gerepareerd kan worden of dat je een nieuw exemplaar ontvangt.

Het product kun je kosteloos terugsturen naar:

Vattenfall Exclusief
Antwoordnummer 6060
1380 VC Weesp

Bewaar het bonnetje met de track & trace goed, dit is je verzendbewijs.

Ik heb een vraag over mijn teruggestuurde product

We helpen je graag. Stuur een e-mail naar exclusief@vattenfallwebwinkel.nl. Vermeld hierin je vraag, klantnummer en contactgegevens.

Goede doelen

Hoe worden mijn punten overgemaakt aan het goede doel?

Alle donaties worden twee keer per jaar overgemaakt aan de goede doelen. Weten hoeveel wij overgemaakt hebben aan goede doelen.

Kan ik ook zien hoeveel geld er namens klanten is overgemaakt naar goede doelen?

Op dit moment nog niet. We werken hier op dit moment aan een oplossing zodat je dit kunt zien.

Andere vragen

Wat doen jullie met mijn gegevens?

Vattenfall gebruikt jouw gegevens alleen voor normaal gebruik binnen de klantrelatie die we met jou hebben. Je gegevens worden niet verkocht aan derden. Wil je precies weten wat wij met je gegevens doen? Lees dan ons Privacy Statement

Kan ik ook een bestelling doen als ik geen klant ben?

Nee, onze Energiewinkel is speciaal voor klanten van Vattenfall.

Ik ben geen klant meer maar heb nog Exclusiefpunten

Ben je geen klant meer maar wil je je Exclusiefpunten opmaken? Binnen 30 dagen na beëindiging van je contract, mag je nog een cadeau uitzoeken. 

Ik heb een andere vraag

We helpen je graag verder. Kijk op vattenfall.nl/contact