Wij maken het je zo makkelijk mogelijk

Niet iedereen kan zijn eigen energiezaken regelen. Door een scheiding, ontslag of een langdurige ziekte kan je financiële situatie ineens veranderen. In dat geval werken we samen met de hulpverlener van een persoon. Wij helpen graag.

Aanvragen en wijzigingen doorgeven

Geef je aanvraag of wijziging aan ons door via onderstaande formulieren. Na verzending, ontvang je natuurlijk een ontvangstbevestiging.  We gebruiken het e-mailadres dat je via het formulier aan ons doorgeeft. Zodra wij je ingevulde formulier in behandeling nemen, kunnen en mogen wij persoonsgegevens van jouw cliënt met je delen.

Hier zorgen wij voor:

Is je cliënt aangemeld? Dan zorgen wij ervoor dat:

  • Je inzicht hebt in het openstaande saldo;
  • Alle factuurinformatie bij je bekend is;
  • We een eventuele betaalachterstand niet verder verhogen.

We nemen contact met je op als we nog aanvullende vragen hebben.

Van jou verwachten we:

  • Dat je de juiste en volledige bewijzen hebt om je cliënt te vertegenwoordigen;
  • Je inzet om eventuele openstaande facturen tijdig te voldoen;
  • Dat je wijzigingen tijdig aan ons doorgeeft.

We controleren steekproefgewijs de machtigingen.

Veelgestelde vragen

Ik wil verhuizing van mijn cliënt doorgeven, maar kan dit niet in het formulier kwijt.

Ons schuldhulpteam behandelt geen verhuizingen. Een verhuizing kunt u doorgeven via onze klantenservice.

Ik heb interesse in Vattenfall Verlicht Online. Waar vind ik meer informatie?

Meer grip op de energiezaken van jouw cliënten? Met het dashboard Vattenfall Verlicht Online heb je beter zicht op alle gegevens van jouw cliënten én kun je direct wijzigingen doen. 

Ook kun je hier je gegevens achterlaten voor meer informatie of geheel vrijblijvend een gesprek inplannen met een van onze Verlichtadviseurs wanneer het jou uitkomt. 

Ik kan mijn vraag niet kwijt. Hoe kan ik deze vraag alsnog stellen?

Je kunt een korte vraag via de optie 'Overig' of via de 'Wijzigen of aanvullen' optie aan ons doorgeven. Of bel met 020 892 00 46.

lk wil alleen meterstanden doorgeven, hoe kan ik dat doen?

Meterstanden met eventueel foto's geef je aan ons door via de optie 'Overig', 'Wijzigen-' of 'Aanvullen-optie' en de optie 'Overig'.

Toestemming dagelijks uitlezen slimme meters

Je kunt per onderwerp (Verbruik, ons Seintje en termijnbedragadvies,  en Seintje, Aanbiedingen en advies) toestemming geven voor het uitlezen van slimme meters. Dit regel je in Mijn Vattenfall.

Geen Mijn Vattenfall? Geef je toestemming dan door via de optie 'Overig' bij 'Wijzigen of aanvullen'. Of bel met 020-8920046.

Ik vind het lastig om het formulier steeds te gebruiken. Ik correspondeer liever per e-mail.

Correspondentie via e-mail voldoet niet aan de AVG richtlijnen. We hebben ons formulier zo makkelijk mogelijk gemaakt; gegevens worden onthouden.
Via deze methode komt je melding sneller bij het juiste team.

Ik wil of kan geen gebruik maken van het webformulier. Wat zijn mijn mogelijkheden?

Per post verzenden kan natuurlijk ook. Maar houd dan rekening met een vertraging in de behandeling.