Aansluiting wijzigen?
Via Mijnaansluiting.nl kun je met een aanvraag bij meerdere netbeheerders in jouw regio een aanvraag indienen voor een wijziging van de aansluiting.
Heb je een pand overgenomen? Dan is het verstandig om te controleren of je de juiste aansluiting hebt. Het kan zijn dat de aansluiting te zwaar is voor je energieverbruik. Je betaalt dan teveel. Op deze pagina lees je wat je kunt doen.
Je netbeheerder kan je hier bij helpen. Voor het controleren en wijzigen van je aansluiting kun je namelijk een erkende installateur inschakelen. Wie je netbeheerder is en waar deze kosten uit bestaan vind je hieronder.
Via Mijnaansluiting.nl kun je met een aanvraag bij meerdere netbeheerders in jouw regio een aanvraag indienen voor een wijziging van de aansluiting.
De kosten zijn afhankelijk van de capaciteit van jouw stroom- en/of gasaansluiting en hoeveel je gebruikt. Netbeheerkosten bestaan uit drie onderdelen:
Dit zijn maandelijkse, vaste kosten die je betaalt aan jouw netbeheerder voor de aanleg en onderhoud van kabels en leidingen in de meterkast. Ook de huur van de meter in de meterkast en het capaciteitstarief zit hierin. Dit betekent hoe meer capaciteit, hoe hoger de kosten. De exacte kosten kun je terugvinden in de contractgegevens onder "Totaal vaste kosten" in Mijn Vattenfall.
Mijnaansluiting.nl is een initiatief van verschillende netbeheerders, waterbedrijven en leveranciers van warmte of media en communicatie. Via deze website vraag je eenvoudig aansluitingen aan voor:
Welke netbeheerder je hebt, hangt af van waar je woont. Je kiest je netbeheerder niet zelf, maar hebt de netbeheerder van de regio waarin je woont.