1. Thuis
  2. Klantenservice
  3. Aanmaning incassobrief

Wat te doen bij een aanmaning of incassobrief

Het kan gebeuren dat je een keer niet op tijd betaalt. Als je betaling uitblijft dan blijven we je herinneren.

Wat te doen als je een aanmaning of incassobrief krijgt

Het kan zijn dat we je een aanmaning of incassobrief sturen terwijl je al betaald hebt. Als je naar Mijn Vattenfall  gaat, zie je precies of er nog bedragen open staan.

Heb je alles betaald, dan is er niets aan de hand. Je mag de aanmaning of incassobrief dan als niet verzonden beschouwen.

Heb je toch een betalingsachterstand, betaal je openstaande bedragen en de mogelijke incassokosten dan meteen.  

Hulp van het tijdelijk Noodfonds

Heb je meer hulp nodig om je energierekening te betalen? Het Noodfonds kan je misschien verder helpen. Het fonds is er voor mensen die de energierekening niet meer kunnen betalen. Krijg je hulp, dan betaalt het Noodfonds een deel van je energierekening.

Bekijk de vervolgstappen

Bekijk de stappen die volgen als je betalingen uitblijven. Zo weet je precies waar je aan toe bent 

Bekijk de vervolgstappen

Pas je betaaldag aan

Heb je automatische incasso, dan adviseren we je om een goede betaaldag te kiezen.  Je weet tenslotte het beste wanneer er voldoende geld op je rekening staat. Zo gaat je automatische incasso altijd goed. 


Zo stap je eenvoudig over op automatische incasso.

Als in een keer betalen niet lukt

Het kan gebeuren dat je je jaarafrekening niet in een keer kunt betalen. Een betalingsregeling of uitstel van betaling kan dan helpen. Helpt dit je niet verder? Ook op andere manieren bieden we hulp bij betalen.

Lees meer over: