1. Home
  2. Service voor jou
  3. Regie over je energie tijdens corona

Regie over je energie

Ook in deze uitdagende tijden garanderen we de betrouwbare levering van energie. Intussen zorgen we dat jij zakelijk de regie houdt. Over je verbruik, je betalingen en je maandbedrag. Op deze pagina lees je wat je kunt doen.

De coranacrisis heeft flinke gevolgen. Voor de manier waarop we wonen, reizen, werken en ondernemen. Zo kan het zijn dat je particuliere energieverbruik stijgt omdat je meer thuis werkt. Of dat je je zakelijke termijnbedrag wilt verlagen omdat je bedrijfspand tijdelijk gesloten is. Wij geven je antwoorden en advies om zelf de regie te houden in deze tijd. 

Veelgestelde vragen

Ja, dat kan in Mijn Vattenfall tot 20%. Wil je het bedrag verder verlagen? Bel dan met onze Ondernemersdesk op 020 89 20 255.

Minder energie verbruiken levert het meeste op. Daarom hebben we passende oplossingen voor iedereen.  Eenvoudige bespaartips en onze gratis energiescan, voor praktische bespaarmogelijkheden. Omdat je energieverbruik in deze periode waarschijnlijk anders is dan normaal, adviseren we je om je termijnbedrag te checken. Dit doe je eenvoudig via het online termijnbedragadvies in Mijn Vattenfall.

Door je bedrijfspand energiezuiniger te maken, zorg je dat je financieel fitter bent voor de toekomst. Met onze praktische bepaartips maak je een mooie start. Wil je grote stappen zetten? Kijk dan eens naar ons ExpertAdvies.  

Jazeker, je past je termijnbedrag zelf aan in Mijn Vattenfall. Je ziet hier meteen het termijnbedrag dat past bij jouw huidige verbruik. Zo voorkomen we verrassingen op je jaarafrekening.

Bij ons zit je zelf aan het stuur van je betalingen. In Mijn Vattenfall stel je zelf je betaaldag in.

Als je door verminderde inkomsten betalingsproblemen ondervindt, kijken we graag met je naar een oplossing. Neem dus gerust contact op met onze Ondernemersdesk. Samen komen we er vast uit.

De monteurs van de Feenstra storingsdienst blijven voor je klaarstaan. Ze zijn 24/7 bereikbaar via 088 845 5000.

Ja, de monteurs van Feenstra komen ook in deze periode de bestelde zonnepanelen installeren. Daarbij houden we de richtlijnen van het RIVM aan. Dit houdt in dat de monteur 1,5 meter afstand houdt en alleen langskomt als hij geen koorts of verkoudheidsklachten heeft.

Als de monteur zich een paar dagen voor de afspraak ziek meldt, dan gaan we op zoek naar vervanging. En weten we op de dag zelf pas dat de monteur niet kan komen, dan maken we een nieuwe afspraak voor de installatie.

Jazeker, onze medewerkers blijven hard werken aan de betrouwbare levering van energie. Die juist nu van groot belang is om het land draaiende te houden.

Waar het kan werken wij thuis. Maar wij hebben ook medewerkers in kritieke beroepen. Zoals degenen die voor een stabiele stroom- en warmtelevering zorgen. Ook die medewerkers laten wij uiteraard veilig hun werk doen. Daarbij houden we de  richtlijnen van het RIVM aan. Dit geldt ook voor bijvoorbeeld onze CV-monteurs. Hiervoor hebben wij samen met Techniek Nederland en het RIVM een werkwijze opgesteld die onze klanten en medewerkers veiligheid biedt in deze situatie. 

Je kunt gewoon met je vragen en wensen bij ons terecht zoals je gewend bent. Kijk op onze contact pagina hoe je ons het beste kunt bereiken.

Ons doel blijft onveranderd: een fossielvrij leven mogelijk maken binnen één generatie. Alle investeringen die we doen dragen bij aan dat doel. Tegelijkertijd worden wij ook geraakt door de crisis. Net als onze toeleveranciers. Daarom zijn we extra scherp op onze uitgaven. Het betekent ook dat we sommige plannen moeten heroverwegen. Het belangrijkste is dat we financieel gezond blijven. Zodat we kunnen blijven bouwen aan onze fossielvrije ambitie.

Meer informatie over