1. Home
  2. Inspiratie
  3. Nieuws
  4. Hoger termijnbedrag
Man zit achter zijn laptop en kijkt op zijn iPad | Geld terug en toch een hoger termijnbedrag

Geld terug en toch een hoger termijnbedrag

Esther de Jong, medewerker klantenservice Vattenfall: ''Wij krijgen de laatste tijd regelmatig vragen over de verhoging van het termijnbedrag. Vaak zijn het ondernemers die geld terugkrijgen op hun jaarafrekening. Dat kan ik me goed voorstellen, want het lijkt niet logisch. Toch is er vaak een goede verklaring voor.''

Hoger of lager maandbedrag

De hoogte van je energierekening hangt af van de hoeveelheid energie die je gebruikt. Bij zachte winters heb je dus een lagere energierekening. Het kan dan zijn dat je geld terugkrijgt aan hete einde van het jaar. Maar als we door die zachte winter je maandbedrag verlagen en er komt het jaar daarna een strenge winter, dan is de kans groot dat je aan het einde van dat jaar bijbetaalt. Dat willen we voorkomen. 

Als je veel geld terug hebt gekregen en je maandbedrag is hoger dan daarvoor dan kan het zijn dat we een foutje hebben gemaakt. Het kan zijn dat je alleen geld terugkrijgt of alleen je maandbedrag hoger is geworden. Als je denkt dat dat het geval is, neem dan contact op met onze Ondernemersdesk, we denken graag met je mee.

Je maandbedrag aanpassen

In Mijn Vattenfall Zakelijk verhoog of verlaag je je maandbedrag. Ook vind je er al je gegevens overzichtelijk en kun je die aanpassen als dat nodig is. Verder zie je je betalingen en vind je tips om energie te besparen. Als je nog geen account hebt, dan maak je die aan met je klantnummer. Je klantnummer staat op je bankafschrift staat.

Meld je aan voor Mijn Vattenfall

Natuurlijk kun je ook bij onze Ondernemersdesk terecht voor je vragen of aanpassigen.

We denken graag met je mee

Je kunt met je vragen op werkdagen van 08.00 tot 15.00 uur terecht bij onze Ondernemersdesk op telefoonnummer 020 89 20 255.

 

Deel deze pagina