Geld terug en toch een hoger termijnbedrag

Esther de Jong, medewerker klantenservice Vattenfall: ‘Wij krijgen de laatste tijd regelmatig vragen over de verhoging van het termijnbedrag. Vaak zijn het ondernemers die geld terug krijgen op hun jaarafrekening die aan de bel trekken. Dat kan ik me goed voorstellen, want het lijkt niet logisch. Toch is er vaak een goede verklaring voor.

De hoogte van de energierekening hangt samen met het verbruik. Het afgelopen jaar hebben we een zachte winter gehad. Daardoor hoefden klanten minder te stoken en lag het verbruik veelal lager dan voorgaande jaren. Dat betekent dat veel klanten geld terug gekregen hebben of nog krijgen. Maar zouden we op basis hiervan het termijnbedrag verlagen en komt er dit jaar wel een strenge winter, dan is de kans groot dan deze klanten aan het einde van het jaar flink moeten bijbetalen. Dat risico willen we liever niet nemen.

Krijg je veel geld terug en/of is het termijnbedrag veel hoger dan voorheen? Dan bestaat er een kans dat er een fout in ons systeem is geslopen. Vermoed je dat dit het geval is, dan kun je contact opnemen met onze Ondernemersdesk.

Je termijnbedrag aanpassen

Wil je je termijnbedrag zelf verhogen of verlagen? Dat kun je heel gemakkelijk doen met Mijn Vattenfall Zakelijk. Mijn Vattenfall Zakelijk is jouw persoonlijke online omgeving. Hier vind je je gegevens overzichtelijk op een rij en kun je je gegevens wijzigen. Ook vind je hier je facturen en betalingen. Daarnaast bieden we je in Mijn Vattenfall Zakelijk goede adviezen en tips om energie te besparen. Heb je nog geen account? Dan kun je dit aanmaken met je klantnummer dat op je jaarafrekening en op je bankafschrift staat.

Aanmelden Mijn Vattenfall

Uiteraard kun je voor het wijzigen van je termijnbedrag ook bij onze Ondernemersdesk terecht. Wij staan je graag te woord.

Je kunt altijd terecht bij onze Ondernemersdesk

Bel ons gerust op werkdagen van 08.00 tot 15.00 uur op 020 89 20 255. Wij zijn er voor jou.

Interessant artikel?