Met ons Seintje houden we je op de hoogte

We geven je grip op je energiezaken. Dat doen we door je geregeld een mailtje te sturen met daarin advies over je termijnbedrag: ons Seintje. Hierin vertellen we je precies of je nog goed uitkomt met je termijnbedrag op je jaarafrekening.  

Seintje, omdat er tijdens het jaar iets kan veranderen

De energiekosten van je bedrijf kunnen tijdens het jaar stijgen of dalen. Met verschillende oorzaken. 

  1. Wijziging tarieven
    Als je een contract met variabele prijs hebt, dan kunnen je leveringsprijzen wijzigen. Heb je een vaste prijs? Dan blijft je leveringstarief hetzelfde. Maar de overheidsheffingen en netbeheerkosten kunnen wel veranderen. Meestal per 1 januari. Verandert er iets in onze tarieven of je overheidsheffingen, dan ontvang je van ons een persoonlijk bericht.

  2. Nieuwe apparatuur
    Misschien heb je nieuwe apparatuur in je onderneming aangeschaft. Of heb je een laadpaal voor de elektrische auto staan. Dit kan zorgen voor een hoger energieverbruik, en dus voor hogere  kosten. Daarom sturen we tijdens het jaar geregeld een Seintje. Zo weet je op tijd of je je termijnbedrag bij moet stellen.

  3. Energie besparen of terugleveren
    Er zijn verschillende manieren om energie te besparen. Bijvoorbeeld als je ledverlichting of lampen met een bewegingssensor in je bedrijf hebt geïnstalleerd. Of je kan energie terugleveren als je zonnepanalen hebt. Je wekt dan zelf energie op en je verbruik wordt minder. Vaak kan dan ook je maandelijkse termijnbedrag naar beneden. Wij geven je een Seintje als je je termijnbedrag kan aanpassen.

  4. Kouder of warmer weer dan verwacht
    Het weer kan invloed hebben op je energieverbruik. Als er een zachte winter is geweest kan je minder gestookt hebben en heb je dus minder verbruikt. Maar bij een koude winter kan je juist meer energie verbruiken. We geven je een Seintje als je je termijnbedrag kan aanpassen.

Onlangs heb ik mijn onderneming uitgebreid. Hierdoor liep mijn energieverbruik op. Dankzij Seintje kon ik op tijd mijn termijnbedrag aanpassen.

Zo geven we inzicht in je energiekosten

  • Ons Seintje is een e-mailtje met een advies op maat voor je onderneming
  • Vier maanden na je jaarafrekening krijg je van ons het Seintje
  • In het Seintje vertellen we je of je termijnbedrag nog past bij je verbruik
  • Je kunt zelf beslissen of je je termijnbedrag aanpast of niet

Zo ontvang je ons Seintje

Heb je een slimme meter? Geef ons dan in Mijn Vattenfall toestemming om je meterstanden uit te lezen. Je ontvangt dan voortaan automatisch geregeld een mailtje met advies over je termijnbedrag. Je bepaalt natuurlijk zelf of je ons advies overneemt.

Nog geen slimme meter, lees hier hoe het werkt.

Zet Seintje aan
Nog geen Mijn Vattenfall? Met je klantnummer is dat zo gepiept. Je vindt het klantnummer terug op je bankafschrift.

Meld je aan en ontvang voortaan ook onze seintjes.

Aanmelden Mijn Vattenfall

Veelgestelde vragen

Wordt mijn termijnbedrag automatisch aangepast?

Je bepaalt bij ons zelf of je je termijnbedrag aanpast of niet. De keuze is aan jou.

Wat moet ik doen als ik geen slimme meter heb?

Als je nog geen slimme meter hebt, kan je de meterstanden zelf doorgeven via Mijn Vattenfall. Het is handig om dit regelmatig te doen zodat we kunnen zien of je termijnbedrag nog bij je verbruikt past. 

Direct bericht bij afwijkend verbruik

Als we zien dat je verbruikskosten hoger zijn dan normaal, krijg je van ons een mailtje. Met de persoonlijke bespaartips, kun je meteen actie ondernemen. Of maak gebruik van onze VerbruiksVergelijker. Je ontvangt bespaaradviezen die zijn afgestemd op jouw onderneming.

Zo houd je grip

Een heldere jaarafrekening zonder verrassingen

Onze facturen zijn kraakhelder. Je weet dus precies waarvoor je betaalt. We houden voor je in de gaten of je nog goed zit met je termijnbedrag. Is aanpassen verstandig? Dan geven we je een Seintje. Zo weet je zeker dat je goed zit.

Een heldere jaarafrekening