In drie stappen zakelijk klant van Vattenfall

Overstappen naar ons is makkelijker dan u denkt. In slechts drie stappen bent u al zakelijk klant bij Vattenfall en kunt u erop rekenen dat uw zakelijke energie altijd goed geregeld is. Maar we doen graag meer voor onze klanten, wij helpen u graag bij het verduurzamen van uw bedrijf en het besparen op uw energiekosten. Want wij werken aan één duidelijk doel: fossielvrij leven binnen één generatie. Dat is een flinke ambitie. Toch kan het, als we het samen doen.

Hoe u met uw zakelijke energie naar ons overstapt

  1. Bedrijven verschillen in de mate en het patroon van hun energieverbruik. En daar past het ene energieproduct beter bij dan het andere. Via onze productvergelijker ontdekt u welk energieproduct het best past bij u én uw bedrijf.

    U wilt vanzelfsprekend het beste aanbod en precies weten hoeveel u gaat betalen. Daarom maken we het u zo makkelijk mogelijk. U bekijkt gewoon online uw prijsvoorstel, zonder lange procedures of wachttijden.

  2. Uw contract afsluiten is al net zo makkelijk. Ook dat kan online. Als ons aanbod u bevalt dan zet u het prijsvoorstel met één druk op de knop om in een nieuw energiecontract. Net zo gemakkelijk.

  3. Na de ontvangstbevestiging van uw aanvraag controleren wij nog eenmaal uw contractaanvraag. Als alles klopt ontvangt u van ons de definitieve contractbevestiging. En heten wij u welkom bij Vattenfall!

    Verduurzamen en energie besparen
    Voor onze klanten gaan we graag nog een stap verder. Onze energie-adviseurs helpen u persoonlijk met het verduurzamen van uw bedrijf en het besparen van energie, zodat u voldoet aan de nieuwe wet- en regelgeving. Zo bespaart u tijd én geld. 

Start vandaag met energie besparen

Verbruikt uw bedrijf veel energie? Dan is de kans groot dat u onder het Activiteitenbesluit milieubeheer valt en verplicht bent om actief energie te besparen. Check welke verplichtingen uw bedrijf heeft.

Doe de wetchecker

Goed om te weten voordat u overstapt

Opzeggen bij uw huidige energieleverancier, hoe gaat dat eigenlijk?

De meeste zakelijke energiecontracten hebben een opzegtermijn van 1 tot 6 maanden. Zodra u heeft opgezegd, bent u vrij om een nieuw contract te tekenen. En dat kan snel gaan, want we hebben de opzegbrief al voor u gemaakt. U kunt de brief eenvoudig online invullen, dan hoeft u de brief alleen nog te ondertekenen en te versturen. In een aantal gevallen kunt u ook direct opzeggen per email.

Bekijk de mogelijkheden om uw contract op te zeggen:

Audax Renewables

3 maanden
Opzegbrief Main Energie

Scholt Energy

3 maanden
Opzegbrief Scholt Energy

NieuweStroom

30 dagen
via opzegformulier

Eneco Zakelijk

3 maanden
Zeg bij Eneco Zakelijk op per e-mail

Greenchoice Zakelijk

3 maanden
Zeg bij Greenchoice Zakelijk op per e-mail

ENGIE

1 maand
Zeg bij Engie op per e-mail

Moet ik mijn oude energiecontract opgezegd hebben voordat ik een nieuwe onderteken?

Een overstapboete is niet prettig. Dat begrijpen we en daarom raden we u aan om altijd eerst uw oude energiecontract op te zeggen.

Als u ruim voor het verstrijken van de opzegtermijn opzegt, dan bent u vrij om te kiezen. En u heeft dan nog alle tijd om uit te zoeken welk energiecontract het best bij uw bedrijf past. Voorkom dus een overstapboete door op tijd op te zeggen.

Blijft de levering wel doorlopen als u uw huidige contract opzegt?

In de meeste gevallen blijft u verzekerd van levering van elektriciteit en gas. Ook als u uw energiecontract bij uw huidige energieleverancier al heeft opgezegd, maar nog geen nieuw contract hebt afgesloten. Check even goed de algemene voorwaarden van uw huidige leverancier. Twijfelt u hoe het precies zit? Bel ons op 088 363 79 00, dan kijken we met u mee.

Waar vindt u onze algemene voorwaarden?

Onze inkoop-, leverings- en aansluitvoorwaarden vindt u op de pagina Voorwaarden. We zorgen er graag voor dat u precies weet waar u aan toe bent. Heeft u een vraag? Bel onze klantenservice via 088 363 79 00.

Wat gebeurt er nadat u het energiecontract heeft ondertekend?
  1. U ontvangt een welkomstmail met de inlog voor Mijn Vattenfall Zakelijk
  2. Wij vragen u uw aansluitingen aan ons door te geven
  3. U geeft de bijbehorende meterstanden aan ons door
  4. Wij starten op de afgesproken datum de levering van uw energie
  5. U ontvangt na de eerste maand uw eerste maandfactuur
  6. Wij bellen u of alles naar wens is

Bekijk ook onze servicebeloften

Met spoed een nieuwe aansluiting nodig?

Dreigt uw energie afgesloten te worden of heeft u met spoed een nieuwe aansluiting nodig? Vraag dan nu een spoedlevering van energie aan. Binnen 24 uur zetten wij uw aanvraag door naar de netbeheerder. 

Vraag een spoedlevering aan

Altijd een oplossing voor uw zakelijke energie

Onze beloften aan zakelijke klanten

  • Een vast contact­persoon, rechtstreeks bereikbaar en gericht op kansen voor uw bedrijf

  • Direct een prijsalert, als u kunt profiteren van een gunstigere marktprijs

  • Een signaal bij afwijkend energieverbruik, inclusief bespaaradvies

  • Continu inzicht in uw verbruik en kosten, overzichtelijk op één plek

  • Een scan op maat voor uw duurzaamheidsvraagstuk

  • Ondersteuning bij het realiseren van uw duurzaamheidsambities, van advies, subsidieaanvraag tot aan de oplevering